659

  • Ссылка в интернете
  • DOI
  • Дата создание в систему UzSCI 12-12-2019
  • Количество прочтений 605
  • Дата публикации 12-12-2016
  • Язык статьиRus
  • Страницы95-101
Ключевые слова
Ўзбек

Ушбу мақолада Ўзбекистон спорт мактабларида шуғулланадиган болалар орқасида врач-педагогик кузатувини такомиллаштирилган протоколини баҳолаш эффективлиги жорий этилиши ҳақидаги таъриф берилган. Текширишда 11-17 га кирган 120 нафар Тошкент шаҳрининг спорт мактабларида енгил атлетика, футбол ва гандбол билан шуғулланувчилар иштирок этди. Текшириш натижалари қуйидагини кўрсатди: такомиллаштирилган протоколлар бўйича ўтказилган врач-педагогик кузатуви ва шунга таалуқли машқ қилиш жараёнини реаорганизацияси ва юкламанинг рационализацияси болаларнинг жисмоний ривожланишининг динамикасини яхшилашини, ёшига қараб стандартларнинг нормасидан чиқмасдан ва касалланишнинг кўрсаткичини пасаяшинига муваффақ бўлишга имкон берди.

English

This article shows the evaluation of the implementation of the enhanced protocol of medical and pedagogical observation of children engaged in sports schools of Uzbekistan. The study involved 120 students of youth sports schools of Tashkent aged 11-17 years engaged in athletics, football and ganbdolom. The study results showed that the carrying out of medical and pedagogical observations of enhanced protocols and corresponding reorganization of the training process and rationalization of loads have led to improved dynamics of their physical development without deviating from the standards of age, physical fitness and reduce the indices of morbidity.

Имя автора Должность Наименование организации
1 Abdullayeva N.N.
Название ссылки
1 1. Антропова М. В. Индивидуализация процесса осуществления здоровье сберегающей функции физического воспитания детей дошкольного возраста: Автореф. дис ... канд. пед. наук. - Челябинск, 2001. – 21 с. 2. Болалар ва ўсмирлар гигиенаси / Г. И. Шайхова таҳрири остида. -Тошкент, 2004. - 486 с. 3. Пагава Е.К., Мишо П.А., Жанин А., Чантуришвили Т.П., Физическая активность школьников // Гиг. и сан. - 2006. - №6. – С. 64-67. 4. Прогонюк Л. Н. Освоение технологий спортизированного физического воспитания в общеобразовательной школе // Физическая культура: – воспитание, образование, тренировка. - 2000. - №4. – С. 12-15. 5. Рубанович В. Б. Врачебно-педагогический контроль при занятиях физической культурой. – Новосибирск: изд-во НИПКи ПРО, 1998. – 283 с. 6. Adams A, Prince R. Correlates of physical activity in young American Indian children: lessons learned from the Wisconsin Nutrition and Growth Study.//J Public Health Manag Pract. - 2010. – Vol. 16, №5. – P. 94-400. 7. Halstead M. E., Walter K. D. American Academy of Pediatrics. Clinical report--sport-related concussion in children and adolescents // Pediatrics. - 2010. – Vol. 126, №3. – P. 597-615. 8. Khramtsov P. I., Bakanov I. M. Hygienic assessment of organization of motor activity in primary class pupils of full-day schools // Gig Sanit. - 2009. – Vol. 2. – P. 66-70. 9. Sluijs E. M., Jones N. R., Jones A. P. School-level correlates of physical activity intensity in 10-year-old children // Int J Pediatr Obes. - 2010. - Sep 20.
В ожидании