В статье обсуждается проблема внедрения общеевропейской
системы компетенций владения иностранным языком (Common European
Framework of Reference — CEFR) в образовательный контекст и в программы
вузовского обучения профессиональному языку на продвинутом этапе в
особенности.
В статье обсуждается проблема внедрения общеевропейской
системы компетенций владения иностранным языком (Common European
Framework of Reference — CEFR) в образовательный контекст и в программы
вузовского обучения профессиональному языку на продвинутом этапе в
особенности.
The article discusses the problem of introducing a common European
competence system for proficiency in a foreign language (Common European
Framework of Reference - CEFR) into the educational context and into the programs of
high school professional language training at an advanced stage in particular.
Maqolada xorijiy tilda (Common European Reference - CEFR)
ta'limda va ilgari bosqichda oliy ta’limda professional tillarni o'qitish dasturlariga kirish
uchun umumiy Yevropa vakolat tizimini joriy qilish muammolari muhokama qilinadi.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | Nizamova R.A. | Farpi |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | Alderson J.C. The CEFR and the Need for More Research//The Modern Language Journal. 2007. Vol. 91. No. 4. Winter. P. 659–663. |
2 | Commission of the European Communities. White Paper on Education and Training. Teaching and Learning-Towards the Learning Society. Brussels, 1995.Е.Н. Лучинина К проблеме построения учебного плана на базе CEFR. |