Аннотация: Мақолада “Зиж”лар ҳақида – уларнинг луғавий ва истилоҳий маънолари, “Зиж”ларнинг турлари, уларда қанақа масалалар ўрганилиши, мақсади, хусусан, “Зижи Хоқоний” асари, унинг муаллифи Жамшид Коший ҳақида қисқача маълумотлар, асарнинг тузилиши, Аё София нусхаси титул варағидаги қимматли қайдларга изоҳлар ва ниҳоят Аё София ва Лондон нусхалари орасидаги фарқлар ҳақидаги маълумотлар борасида сўз юритилади.
Аннотация: Мақолада “Зиж”лар ҳақида – уларнинг луғавий ва истилоҳий маънолари, “Зиж”ларнинг турлари, уларда қанақа масалалар ўрганилиши, мақсади, хусусан, “Зижи Хоқоний” асари, унинг муаллифи Жамшид Коший ҳақида қисқача маълумотлар, асарнинг тузилиши, Аё София нусхаси титул варағидаги қимматли қайдларга изоҳлар ва ниҳоят Аё София ва Лондон нусхалари орасидаги фарқлар ҳақидаги маълумотлар борасида сўз юритилади.
Annotation: The article discusses about Zijs – their vocabulary and terminological meanings, types of Zijs, what issues were studied in them, their purpose, in particular, brief information on the book Ziji Haqani as well as its author Jamshid Kashi, the composition of the work, the copy of Aya Safia, comments on valuable notes in the frontispiece, and finally, the discrepancy between the Aya Safia and London copies.
Аннотация: В статье обсуждаются Зиджи – их лексические и терминологические значения, виды Зидж, какие вопросы в них изучаются, цель, в частности, приводятся краткие сведения о Зиджи Хакани, о его авторе Джамшиде Каши, композиции произведения, комментарии о ценных заметках на титульной странице копии Айя София, и о несоответствии между копиями Айя Софии и Лондона.
№ | Имя автора | Должность | Наименование организации |
---|---|---|---|
1 | Abdullayev B.. | таянч докторанти | ЎзРФА Абу Райҳон Беруний номидаги Шарқшунослик институти |
№ | Название ссылки |
---|---|
1 | 1. drive.uqu.edu.sa// Вақфия ал-Вазир Аби Бакр бошшо. |
2 | 2. Sharqshunoslik. Илмий журнал. № 2-3. 2015 й. – Б. 99-104. |
3 | 3. Абу Жаъфар ат-Табарий. Жомеъ ал-баён. 1-жилд. – Қоҳира: Дор Ҳажар, 2001. – Б. 78. |
4 | 4. Айдин Сайили. “The Observatory in Islam and its Place in the General history of the Observatory”. Анқара. 1960 й. |
5 | 5. Ал-Муҳиббий. Хулосат ал-асар фи аъён ал-қарн ал-ҳоди ашар. 3-жилд. – Миср: Ваҳбия, 1867. – Б. 475-476. |
6 | 6. Жалолиддин ас-Суютий. Назм ал-ақоён фи аъён ал-аъён. – Нью-Йорк: Сурия-Американ-пресс, 1927. – Б. 135. |
7 | 7. Жамшид Коший. Зижи Хоқоний. Қўлёзма нусхаси. Аё София, (2692). |
8 | 8. Ибн Фазлуллоҳ ал-Умарий. Масолик ал-абсор. 1-жилд. – Байрут: Дор ал-кутуб ал-илмия, 1971. – Б. 82. |
9 | 9. Ибн Ҳажар ал-Асқалоний. Тағлиқ ат-таълиқ. 1-жилд. – Уммон: ал-Мактаба ал-илмий, 1985. – Б. 236. |
10 | 10. Из истории науки эпохи Улугбека. – Т.: “ФАН”, 1979. – С. 46, 54. |
11 | 11. Матвиевская Г.П., Розенфельд Б.А. Математики и астрономы мусульманского средневековья и их труды (VIII-XVIIвв). Книга 2. – Москва: Наука, 1983. – С. 480, 484. |
12 | 12. Муҳаммад ибн Исмоил ал-Бухорий. Ат-Таърих ал-кабир. 8-жилд. Хотимат ат-табъ. – Байрут: Дор ал-кутуб ал-илмия, 1986. – Б. 3. |
13 | 13. Ўзбекистон Миллий Энциклопедияси, 4-жилд, – Б. 13. |
14 | 14. Улугбек Мухаммад Тарагай (1394-1449). “Зидж” Новые Гурагановы астрономические таблицы. Вступительная статья, перевод, комментарии и указатели А. А. Ахмедова. Ташкент, “ФАН”, 1994. –С.32 |
15 | 15. Шамсиддин ас-Саховий. Аз-Завъ ал-ломеъ ли-аҳл ал-қарн ат-тосеъ. 4-жилд. – Байрут: Дор ал-Жийл, 1992. – Б. 66. |
16 | 16. Юсупова Д. Ғиёсуддин ал-Коший // Маънавият юлдузлари. – Т.: А.Қодирий номидаги Халқ мероси нашриёти, 2001. – Б. 190-191. |