343

Мақолада Тўмарис ҳақидаги қадимий эпик сюжет сак-массагет қабилаларининг фольклор анъаналари доирасида шаклланган бўлиб, ушбу сюжет асосида қурилган тарихий қўшиқ, ривоят ва достонларда аждодларимизнинг ўз юртини босқинчи душманлардан ҳимоя қилиш мақсадида олиб борган мардонавор кураши ҳамда ана шундай ҳаёт-момот жангларида қаҳрамонликда эркаклардан қолишмаган алп хотин-қизларнинг мислсиз жасорати тасвирланган.

  • Ссылка в интернете
  • DOI
  • Дата создание в систему UzSCI 17-06-2020
  • Количество прочтений 327
  • Дата публикации 25-06-2019
  • Язык статьиO'zbek
  • Страницы32-33
Ўзбек

Мақолада Тўмарис ҳақидаги қадимий эпик сюжет сак-массагет қабилаларининг фольклор анъаналари доирасида шаклланган бўлиб, ушбу сюжет асосида қурилган тарихий қўшиқ, ривоят ва достонларда аждодларимизнинг ўз юртини босқинчи душманлардан ҳимоя қилиш мақсадида олиб борган мардонавор кураши ҳамда ана шундай ҳаёт-момот жангларида қаҳрамонликда эркаклардан қолишмаган алп хотин-қизларнинг мислсиз жасорати тасвирланган.

Русский

Эпическая история о Тумарисе основана на фольклорных традициях племен сак-массагет. Он основан на сюжете исторических песен, рассказов и стихов, в котором рассказывается о героической борьбе наших предков за защиту своей страны от вторжения врагов, а о героическом герое - блестящем мужестве женщин.

English

The epic story about Tumaris is based on folklore traditions of Sak-Massaget tribes. It is based on the plot of the historical songs, stories and poems, which is the heroic struggle of our ancestors to protect their country from invading enemies, and the heroic hero - The brilliant courage of the women.

Имя автора Должность Наименование организации
1 Qo'chqorov T.. Katta o'qituvchi Jizzax pedagogika instituti
Название ссылки
1 1. Толстова Л.С. Отголоски массагето-аланского субстрата в фольклоре тюркоязычных народов Хорезмского оазиса // Этнография и археология Средней Азии. ‒ М.: Наука, 1979. ‒ С.154-159; Жуманазаров У. Халқ тарихи саҳифаларини варақлаганда (адабий-бадиий бадиҳалар). ‒ Жиззах, 2006. ‒ Б.19-21.
2 2. Жуманазаров У. “Ойсулув” ‒ соф тарихий достон // Ўзбек филологиясининг долзарб масалалари», (мақолалар тўплами). ‒ Тошкент: Фан, 1991. ‒ Б.162-167; Яна ўша. Тўмарис шахсияти: тарих ва афсона // Халқ оғзаки ижодиёти миллий ва умуминсоний қадриятлар тизимида (халқаро илмий конференция материаллари), Нукус: “Илим” нашриёти, 2015. ‒ Б.25-26.
3 3. Жуманазаров У. Халқ тарихи саҳифаларини варақлаганда (адабий-бадиий бадиҳалар). ‒ Жиззах, 2006. ‒ Б.21.
4 4. Толстова Л.С. Исторические предания Южного Приаралья. ‒ М.: Наука, 1984. ‒ С.203.
5 5. “Тўрабекхоним ва Султон Санжар” // Олтин олма. Ҳаётий эртаклар. 1-китоб. -Тошкент, Адабиёт ва санъат, 1966. ‒ Б.14.
6 6. Ғуломов Я. Хоразмнинг суғорилиши тарихи. ‒ Тошкент, 1959. ‒ Б.35.
7 7. Ғуломов Я. Хоразмнинг суғорилиши тарихи. ‒ Тошкент, 1959. ‒ Б.34
8 8. Снесарев Г.П. Хорезмские легенды, как источник по истории религиозных култов Средней Азии. ‒ М.: Наука, 1986. ‒ С.164.
В ожидании