332

Статья посвящена новому, малоизученному направлению деятельности мировых СМИ — блогерскому движению в интернете. Его сущность и формы вызывают серьезные споры между специалистами. Автор дает обобщенную оценку блогерству и выделяет его наиболее своеобразные черты. Во-первых, важной особенностью блогерства стало ослабление внимания к содержанию и повышенное культивирование формы публикуемых произведений. Во-вторых, не имея специального образования и фактически не отвечая за качество своих произведений, блогеры позволяют себе часто ставить в сеть непроверенную информацию. В-третьих, происходит повышенная авторская рефлексия (самоотражение) в интернете, т.е. материал отражает не жизнь, а авторское видение действительности. Вчетвертых, появилась субъект-субъектная коммуникация, когда автор уже не влияет на потребителя, а контент сообщения создается ими одновременно. В-пятых, блогерские известия стали важным источником информации для профессиональных журналистов. Вшестых, язык и речь блогеров в определенной степени отражают «языковой вкус эпохи». В-седьмых, проблемы и темы, поднятые блогерами, часто служат сигналом для журналистов и становятся предметом обсуждения широкого круга потребителей интернета.

  • O'qishlar soni 331
  • Nashr sanasi 30-09-2019
  • Asosiy tilRus
  • Sahifalar9
Русский

Статья посвящена новому, малоизученному направлению деятельности мировых СМИ — блогерскому движению в интернете. Его сущность и формы вызывают серьезные споры между специалистами. Автор дает обобщенную оценку блогерству и выделяет его наиболее своеобразные черты. Во-первых, важной особенностью блогерства стало ослабление внимания к содержанию и повышенное культивирование формы публикуемых произведений. Во-вторых, не имея специального образования и фактически не отвечая за качество своих произведений, блогеры позволяют себе часто ставить в сеть непроверенную информацию. В-третьих, происходит повышенная авторская рефлексия (самоотражение) в интернете, т.е. материал отражает не жизнь, а авторское видение действительности. Вчетвертых, появилась субъект-субъектная коммуникация, когда автор уже не влияет на потребителя, а контент сообщения создается ими одновременно. В-пятых, блогерские известия стали важным источником информации для профессиональных журналистов. Вшестых, язык и речь блогеров в определенной степени отражают «языковой вкус эпохи». В-седьмых, проблемы и темы, поднятые блогерами, часто служат сигналом для журналистов и становятся предметом обсуждения широкого круга потребителей интернета.

Ўзбек

Мазкур мақола дунё оммавий ахборот воситаларининг янги фаолиятида кам ўрганилган интернет блогерлик ҳаракати соҳасига бағишланган. Унинг моҳияти ва шакллари мутахассисларнинг жиддий тортишувларига сабаб бўлмоқда. Ушбу мақолада муаллиф блогерларнинг ишига умумий баҳо беришга ҳаракат қилади ва унинг ўзига хос хусусиятларини тавсифлайди. Бу глобал виртуал маконда блогерлар каби янги ахборот ҳодисасини тушуниш учун зарурдир. Биринчидан, блогерлар ишининг муҳим хусусияти нашр этилаётган/эълон қилинаётган асарларнинг мазмунига эътиборнинг сусайиши ва шаклига ортиқча ишлов беришдир. нашр этилган асарлар шаклини ўстиришдир. Иккинчидан, махсус мутахассислик маълумотига эга бўлмай туриб, ишларининг сифати учун жавобгарликни деярли зиммасига олмасдан, текширилмаган ахборотни тармоққа жойлаштиришни ўзларига раво кўрадилар. Учинчидан, интернетда муаллиф рефлексияси (ўз-ўзини акс эттириш)нинг кўпайиши кузатилади, яъни материаллар ҳаётни эмас, аксинча, муаллифнинг воқеликка муносабатини акс эттиради. Тўртинчидан, эндиликда субъект-субъект коммуникацияси вужудга келдики, бунда муаллиф/блогер энди истеъмолчига таъсир қилмаса ҳам, хабарнинг мазмуни улар томонидан бир вақтнинг ўзида пайдо бўлади. Бешинчидан, блогерлар янгиликлари профессионал журналистлар учун муҳим манбага айланди. Олтинчидан, блогерларнинг тили ва нутқи қайсидир маънода “давр тилининг таъмини”ни акс эттиради. Еттинчидан, блогерлар томонидан кўтарилган муаммо ва мавзулар, кўпинча, журналистлар учун сигнал бўлиб хизмат қилади ва интернетдан фойдаланувчиларнинг кенг доирасида муҳокама қилинадиган мавзуга айланади.

English

The article is devoted to a new, scarcely studied direction of the world's media-blogging movement on the Internet. Its essence and forms cause serious disputes between experts. The author tries to give a generalized assessment of blogging and to characterize its most peculiar features. This is necessary in order to understand and comprehend such a new phenomenon of information activity in the global virtual space as blogging. First, an important feature of blogging was the weakening of attention to the content and increased cultivation of the form of published works. Secondly, having no special education and actually not responsible for the quality of their works, they often allow themselves to put unverified information into the network. Thirdly, there is an increased author's reflection (self-reflection) on the Internet, i.e. the material reflects not life, but the author's vision of reality. Fourth, there was a subject-subject communication, when the author no longer affects the consumer, and the content of the message is created by them at the same time. Fifth, blogging news has become an important source of information for professional journalists. Sixth, the language and speech of bloggers to a certain extent reflect the “language taste of the era”. Seventh, issues and topics raised by bloggers often serve as a signal to journalists and become the subject of discussion by a wide range of Internet consumers.

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 Ibragimova N.M. Старший преподаватель Университет журналистики и массовых коммуникаций Узбекистана
Havola nomi
1 Azarova L.V. Sotsial'naya zhurnalistika kak obshchestvennaya deyatel'nost': opyt i nauchnye issledovaniya v Rossii, SShA i stranakh Severnoi Evropy (Social journalism as a social activity: experience and research in Russia, the USA and the countries of Northern Europe),Proceedings of the International Seminar, March 17–18, 2014, St. Petersburg, pp.75–77.
2 Grishanina A.N. Zhurnalistskaya professiya v sisteme tsivilizatsii i kul'tury v informatsionnom postindustrial'nom obshchestve (The journalistic profession in the system of civilization and culture in the information post-industrial society), proceedings of the international scientificpractical conference, November 19-20, 2012, St. Petersburg: Knizhnyi Dom, 2012, pp. 196–198
3 Literaturnyi entsiklopedicheskii slovar' (Encyclopedic Literary Dictionary), Moscow: Sov. entsiklopediya, 1987, 527 p.
4 Pak E.M. Sovremennaya periodicheskaya pechat' v kontekste kommunikativnykh protsessov. Mul'timediinyi potentsial zhurnalistiki (Modern periodicals in the context of communication processes. The multimedia potential of journalism), St. Petersburg, 2016, pp. 81–86.
5 Solov'ev G.M. SMI v sovremennom mire. Peterburgskie chteniya (Media in the modern world. Petersburg readings). Proceedings of the 50th international scientific conference, April 21-22, 2011, St. Petersburg, 2011, pp. 113–115.
6 Shilina M.A. SMI v sovremennom mire. Peterburgskie chteniya (Media in the modern world. Petersburg readings). Proceedings of the 50th international scientific conference, April 21-22, 2011, St. Petersburg, 2011, pp. 227–229.
Kutilmoqda