The modern world can be characterized by a time of increasing changes. The consequences of the scientific and technological revolution, expressed in the widespread use of advanced information technologies, have had an unprecedented impact on all spheres of human life. Perhaps thestrongest consequences of such changes have been caused in modern business.At present, drastic changes have taken place in the minds of managers. The number one priority is flexibility, focus on the consumer, creating a clear understanding of the ways ofbusiness development, quality and a global outlook. Flexibility refers to the search for undisclosed enterprise capabilities to adapt to the new realities of the external environment.
The modern world can be characterized by a time of increasing changes. The consequences of the scientific and technological revolution, expressed in the widespread use of advanced information technologies, have had an unprecedented impact on all spheres of human life. Perhaps thestrongest consequences of such changes have been caused in modern business.At present, drastic changes have taken place in the minds of managers. The number one priority is flexibility, focus on the consumer, creating a clear understanding of the ways ofbusiness development, quality and a global outlook. Flexibility refers to the search for undisclosed enterprise capabilities to adapt to the new realities of the external environment.
№ | Muallifning F.I.Sh. | Lavozimi | Tashkilot nomi |
---|---|---|---|
1 | Bahadirov I.I. | Associate Professor | National Research University “Moscow Power Engineering Institute”in Tashkent |
2 | Umarov R. . | lecturer | National Research University “Moscow Power Engineering Institute”in Tashkent |
3 | Pulatova Z.G. | lecturer | National Research University “Moscow Power Engineering Institute”in Tashkent |
4 | Bobokhonova M.A. | lecturer | National Research University “Moscow Power Engineering Institute”in Tashkent |
№ | Havola nomi |
---|---|
1 | Саттаров Х.А., Бахадиров И.И., Умиров А.П.и другие «Энергетический менеджмент» Учебное пособие. Ташкент 2023.2.Pérez Marín D. Information and communications technology: in the 21st century classroom / Diana Pérez Marín. ‒ Warsaw; Berlin: de Gruyter Open, cop. 2014. ‒ 195 s.3.Дремова, Ю. Г. Информационные технологии в менеджменте [Текст] / Ю. Г. Дремова. ‒ М.: МГУЛ, 2012. –456 с.4.Тихонов, Э. П. Информационные технологии в медико-технических приложениях [Текст] / Э. П. Тихонов; СПбГТУ «ЛЭТИ» им. В. И. Ульянова (Ленина). ‒ СПб.: ЛЭТИ, 2016. ‒ 293 с.5.Лукин, Д. В. Информационные технологии в профориентационной деятельности университетско-отраслевого комплекса [Текст]: монография / Д. В. Лукин. –М.: ФГБОУ ВО РГАЗУ, 2016. ‒ 217 с.6.Мелихова, Н. В. Информационные технологии управления [Текст]: учебное пособие / Н. В. Мелихова; ФГБОУ ВО «Челяб. гос. ун-т», фак-. заоч. и дистанц. обучения; 2-е изд., перераб. и доп. ‒ Челябинск: из-во Челябинского гос. ун-та, 2014. ‒ 214 с.7.Казарян, М. Л., Кцоева, Ж. Н., Атаян, А. М. Информационные технологии и системы: информационные технологии и системы в экономике [Текст] / М. Л. Казарян, Ж. Н. Кцоева, А. М. Атаян; ФГБОУ ВО «Финансовый ун-т при Правительстве РФ» (Финуниверситет), Владикавказский фил. ‒ Владикавказ: Финуниверситет, 2013. ‒ 135 с.8.Быстренина, И. Е., Землянский, А. А. Информационные технологии в науке и производстве [Текст]: учебное пособие / И. Е. Быстренина, А. А. Землянский; Рос. гос. аграр. ун-т ‒ МСХА им. К.А. Тимирязева. ‒ М.: Изд-во РГАУ-МСХА, 2016. ‒ 127 с.9.Веряскина, А. Н., Романов, Е. А. Информационныетехнологии как фактор жизненного пути современного человека: диалектика антропологического и технологического [Текст]: монография / А. Н. Веряскина, Е. А. Романов. –Ставрополь: Логос, 2018. ‒ 104 с.10.Конявский, В. А., Конявская, С. В. Доверенные информационные технологии: от архитектуры к системам и средствам [Текст] / В. А. Конявский, С. В. Конявская. –М.: Ленанд, 2019. ‒ 261 с.11.Боев, В. Д., Ботвин, Г. А. Информационные системы и технологии в экономике и управлении [Текст] / В. Д. Боев, Г. А. Ботвин; Федеральное агентство по образованию; Санкт-Петербургский ин-т машиностроения (ЛМЗВТУЗ). ‒ СПб.: Изд-во Политехнического ун-та, 2010. ‒ 235 с.12.Одинцов, Б. Е. Модели и проблемы интеллектуальных систем [Текст]: монография / Б. Е. Одинцов; Финансовый университетпри Правительстве РФ. ‒ М.: ИНФРА-М, 2020. ‒ 218 с.13.Кузнецова, И. В. Сетевые технологии в образовании [Текст]: монография / И. В. Кузнецова; ФГБОУ ВО «Ярославский государственный педагогический университет им. К. Д. Ушинского». ‒ Ярославль; Коряжма: Успешная, 2020. ‒ 175 с.14.Хворова, Л. А., Брыксин, В. М., Гавриловская, Н. В., Топаж, А. Г. Математическое моделирование и информационные технологии в экологии и природопользовании [Текст]: монография / Л. А. Хворова, В. М. Брыксин, Н. В. Гавриловская, А. Г. Топаж; Алтайский гос. ун-т. ‒ Барнаул: изд-во Алтайского государственного университета, 2013. ‒ 75 с.15.Елисеева, Е. В., Захарова, Н. И., Злобина, С. Н. Информационные технологии в образовательном процессе [Текст]: монография / Е. В. Елисеева, Н. И. Захарова, С. Н. Злобина; Центр развития науч. сотрудничества. ‒ Новосибирск: ЦРНС, 2015. ‒ 194 с. |