862

В статье рассматриваются модели и формы обучения журналистов, исторические этапы и социальные запросы на подготовку работников СМИ, отличие понятий массовая коммуникация и журналистика. Акцентируется внимание на становление журналистики как  сферы  образования  и  науки,  выделение  в  ней  изучаемых  курсов,  предметов  и направлений  исследования.  Показаны  особенности  и  проблемы  журналистского образования в Узбекистане.

  • O'qishlar soni 832
  • Nashr sanasi 03-10-2019
  • Asosiy tilRus
  • Sahifalar101-112
Ўзбек

Мақолада  журналистларни  ўқитишнинг  моделлари  ва  шакллари,  ОАВ  ходимлар кадрларни  таёрлашда  тарихий  босқичлари  ва  ижтимоий  талаблари,  оммавий коммуникация ва журналистика тушунчалари ўртасидаги фарқлари кўрсатилди. Мақолада журналистика таълим ва фан соҳалари сифатида ривожларишга эътибор қаратилиб, унда ўқитилаётган  курслар,  фанлар  ва  олиб  борётган  изланишлари  ҳақида  фикр  юритилган. Ўзбекистонда журналистика таълимнинг хусусиятлари ва муаммолари кўрсатилган.

Русский

В статье рассматриваются модели и формы обучения журналистов, исторические этапы и социальные запросы на подготовку работников СМИ, отличие понятий массовая коммуникация и журналистика. Акцентируется внимание на становление журналистики как  сферы  образования  и  науки,  выделение  в  ней  изучаемых  курсов,  предметов  и направлений  исследования.  Показаны  особенности  и  проблемы  журналистского образования в Узбекистане.

English

The  article  discusses  the  models  and  forms  of  training  for  journalists,  historical  stages  and  social  requests  for  the  training  of  media  workers,  the  difference  between  the  concepts  of  mass communication and journalism. Attention is focused on the development of journalism as a sphere  of  education  and  science,  highlighting  in  it  the  courses,  subjects  and  areas  of  research  studied.  The  analysis  of  the  features  and  problems  of  journalistic  education  in  Uzbekistan  is  given.

Muallifning F.I.Sh. Lavozimi Tashkilot nomi
1 Muminova F.I. Филология фанлари доктори, профессор Жаҳон иқтисодиёти ва дипломатия университети
Havola nomi
1 Mirando J. A Training and Education in Journalism. History, Principles, Practices. Edited by William David Sloan, Lisa Mullikin Parcell. McFarland & Company, Inc., Publishers. Jefferson, North Carolina, and London. 2002. P. 76—89.
2 Wolseley R. E. The New Job for Schools OD Journalism //The Journal of Higher Education. 1963, January, Vol. 34, No 1,рр. 35–40.
3 Виниченко В. М. Журналистское образование в США. 2009. No 6. — C 89–101. — URL: file:///C:/Users/User/Downloads/37320496.pdf
4 Дудинова Е.И. Журналистское образование в структуре инновационного университета/Вестник НГУ. 2012. Том 11. — С 78–83. — URL: https://cyberleninka.ru/article/v/zhurnalistskoe-obrazovanie-v- strukture-innovatsionnogo-universiteta-poisk-modeli
5 Журналистское образование. — URL: https://dic.academic.ru/dic.nsf
6 Журналистское образование. — URL: //https: uchenbnikfree/com
7 Корконосенко С. Г. Основы журналистики. — М осква: Аспект Пресс, 2004. — 284 с.
8 Лучинский Ю. В. Очерки истории зарубежной журналистики. Учеб. пособи е. —Краснодар, 1996. — 140 с. — URL: https://www.studmed.ru/view/luchinskiy-yuv-ocherki-istorii-zarubezhnoy-zhurnalistiki_a49b64a325c.
9 Сборникматериаловмеждународнойучебно-методическойконференции «Журналистское образование в XXI веке» 25-27 февраля.— Екатеринбург: Изд-во Урал. ун-та, 2000. — 202 с. — URL: http://hdl.handle.net/10995/228
10 Своб одная и ответственная пресса: общий доклад о средствах массовой коммуникации / подгот. Комис. по вопр. свободы прессы в США (и др.). — Москва, 2005. — 129 с.
11 Словари и энциклопедии. — URL: http://dic.akademic.ru
Kutilmoqda