376

Ушбу мақолада умумий таълим мактабларида ўқувчиларни сифатли билим олиши ва мактаб муҳитига ижобий ижтимоийлашувида тўсқинлик қилувчи дастлабки хавф-хатар омилларини бартараф этишга қаратилган ижтимоий иш йўналишидаги хориж тажрибасига оид масалалар ёритилган.

  • Name of journal
  • Number of edition
  • View count 376
  • Web Address
  • DOIdoi.org/10.47100/conference_pedagogy/S3_6
  • Date of creation in the UzSCI system 17-08-2020
  • Read count 238
  • Date of publication
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages49-54
Ўзбек

Ушбу мақолада умумий таълим мактабларида ўқувчиларни сифатли билим олиши ва мактаб муҳитига ижобий ижтимоийлашувида тўсқинлик қилувчи дастлабки хавф-хатар омилларини бартараф этишга қаратилган ижтимоий иш йўналишидаги хориж тажрибасига оид масалалар ёритилган.

Русский

В данной статье рассматриваются вопросы, связанные с зарубежным опытом в области социальной работы, направленной на преодоление начальных факторов риска, которые препятствуют качеству образования учащихся в общеобразовательных школах и их позитивной социализации в школьной среде.

English

This article discusses issues related to foreign experience in the field of social work aimed at overcoming the initial risk factors that impede the quality of education of students in secondary schools and their positive socialization in the school environment.

Name of reference
1 Jonson-Reid, M., Kontak, D., Citerman, B., Essma, A., & Fezzi, N. (2004). School social work case characteristics, services, and dispositions: Year one results. Children andSchools, 26(1), 5–22.
2 Lysyuk, G. L. (1998). The development of productive goal setting with 2- to 4-year-old children. International Journal of Behavioral Development, 22(4), 799–812.
3 Friend, M. (2005). Special education contemporary perspectives for school professionals. Boston: Allyn and Bacon.
4 Allen, D. G., & Tracy, E. M. (2004). Revitalizing the role of home visiting by school social workers. Children and Schools, 26(4), 197–208.
Waiting