В статье показана объективная необходимость маркетинга в совершенствовании туризма в период развития цифровой экономики. Также раскрыты преимущества маркетинговых стратегий и пути развития туристических услуг.
In this article, the objective necessity of the marketing strategy for tourism sphere development in digital economy progress are highlighted. Also, some ways and advantages to use marketing strategies in tourism services are shown.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Boltayeva M.. | катта ўқитувчи | БухДУ |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | 1. Ўзбекистон Республикаси Президенти Шавкат Мирзиёевнинг Олий Мажлисга Мурожаатномаси. https://president.uz/uz/lists/view/3324 |
2 | 2. Victor T.C. Middleton with Jackie Clarc. The need for strategic planning. Marketing in Travel and Tourism. Third edition. 2001. |
3 | 3. Эштаев А.А. Глобаллашув шароитида туризм индустриясини бошқаришнинг маркетинг стратегияси. И.ф.д. (Doctor of Science) илмий даражасини олиш учун ёзилган диссертация автореферати. Самарқанд 2019. |
4 | 4. www.stat.uz маълумотлари |