192

мақола  таълим  жараёнида  бўлажак  мутахассислар  касбий 
тафаккурини  ривожлантиришда  педагогик  мулоқотнинг  аҳамиятини    ўрганишга 
бағишланган  бўлиб,  мулоқотнинг  касбий  етукликка  эришиш  жараёнидаги  тарбияловчи 
имкониятлари ёритилган. 

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 11-01-2021
  • Read count 189
  • Date of publication 06-01-2021
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages311-315
Ўзбек

мақола  таълим  жараёнида  бўлажак  мутахассислар  касбий 
тафаккурини  ривожлантиришда  педагогик  мулоқотнинг  аҳамиятини    ўрганишга 
бағишланган  бўлиб,  мулоқотнинг  касбий  етукликка  эришиш  жараёнидаги  тарбияловчи 
имкониятлари ёритилган. 

Русский

в  статье  рассматривается  вопрос  о  развитии  профессионального 
мышления  будущих  специалистов,  отражаются  возможности  достижения  высокой 
квалификации через профессиональное общение.  

English

the article  is devoted  to  exploring  the  role of pedagogical  communication  in  the 
development  of  professionals  in  the  educational  process,  and  the  educational  opportunities  of 
communication in the process of professional development. thinking,  profession,  communication,  future  teacher,  development,  education, 
character, criteria, result. 

Author name position Name of organisation
1 Qurbonova G..
Name of reference
1 Isaev I.F. Professionalno-pedagogicheskaya kultura prepodavatelya: Uchebnoe posobie dlya vuzov / I. F. Isaev.–M.:Akademiya, 2002.
2 Ochilov M. , Ochilova N. “O‘qituvchi odobi”.–T.: “O‘qituvchi”, 1997, 6-bet.
3 Xrestomatiya po obщey psixologii. Psixologiya mыshleniya /pod red. YU.B. 4. Gippenreyter, V.V.Petuxova.–M.:Izd-vo MGU, 1981.–240 s.
4 G‘oziev E.E Muomala psixologiyasi T-2001 y
5 Alex Moore. Teaching and Learning: Pedagogy, Curriculum and Culture.–Routledge, USA, 2012.
Waiting