Ушбу мақолада талабаларда шахс ва жамият манфаатларини
уйғунлигини таъминлашга оид билимларни шакллантиришни назарий жихатдан тахлил
қилинган. Ҳар бир шахс ўз атрофидаги кишиларнинг доимий маънавий мададини сезиб
турсагина, уюшма, шахс ўртасидаги бундай алоқалар инсон қобилияти ва
хусусиятларининг ривожланишига имкон беради. Бундай алоқаларни бузиш эса, аксинча
шахснинг ривожланишини секинлаштириш, ҳарактери ва руҳий оламида ҳар хил
ноинсоний хусусиятларини жонлантириш мумкин. Нисбатан бир хил ишни бажарадиган
ташкилот ва жамоаларда хизмат қилувчи кишилар орасидаги мулоқот ва муносабат,
айниқса ёшларнинг шахсий хусусиятларини тарбиялашнинг асосий омилларидан биридир.
Бундай мулоқот бирор кишини камситиш ёки фақат катта ёшли бўлгани учунгина унга
бўйсиниш муносабатлари асосига қурилса, кўзланган натижани бермайди. Натижада
ижтимоий мухитда ўз ўзидан қарама-қаршиликлар вужудга келиб, уни бартараф
этмагунга қадар маълум ривожланишга эмас балки, аксинча жамиятнинг бузулишига олиб
келади.
Ушбу мақолада талабаларда шахс ва жамият манфаатларини
уйғунлигини таъминлашга оид билимларни шакллантиришни назарий жихатдан тахлил
қилинган. Ҳар бир шахс ўз атрофидаги кишиларнинг доимий маънавий мададини сезиб
турсагина, уюшма, шахс ўртасидаги бундай алоқалар инсон қобилияти ва
хусусиятларининг ривожланишига имкон беради. Бундай алоқаларни бузиш эса, аксинча
шахснинг ривожланишини секинлаштириш, ҳарактери ва руҳий оламида ҳар хил
ноинсоний хусусиятларини жонлантириш мумкин. Нисбатан бир хил ишни бажарадиган
ташкилот ва жамоаларда хизмат қилувчи кишилар орасидаги мулоқот ва муносабат,
айниқса ёшларнинг шахсий хусусиятларини тарбиялашнинг асосий омилларидан биридир.
Бундай мулоқот бирор кишини камситиш ёки фақат катта ёшли бўлгани учунгина унга
бўйсиниш муносабатлари асосига қурилса, кўзланган натижани бермайди. Натижада
ижтимоий мухитда ўз ўзидан қарама-қаршиликлар вужудга келиб, уни бартараф
этмагунга қадар маълум ривожланишга эмас балки, аксинча жамиятнинг бузулишига олиб
келади.
Тема личности и общества направлена на объяснение этих проблем и
помощь студентам в приобретении навыков непосредственного участия в сложных
процессах социальной реальности, окружающей их.
Пока каждый человек ощущает постоянную духовную поддержку окружающих,
такая связь между индивидуумом и индивидом будет способствовать развитию
человеческих способностей и характеристик. Нарушение таких отношений может,
наоборот, замедлить развитие личности и возродить различные нечеловеческие и
физические характеристики характера. Общение и общение между людьми, которые
работают в относительно похожих организациях и сообществах, является одним из
ключевых факторов, способствующих воспитанию личностных характеристик молодых
людей.
The theme of the individual and society is aimed at explaining these problems and
helping students to acquire the skills of direct participation in the complex processes of social reality
surrounding them. As long as each person feels the constant spiritual support of others, such a
connection between the individual and the individual will contribute to the development of human
abilities and characteristics. The violation of such relations can, on the contrary, slow down the
development of personality and revive various inhuman and physical characteristics of character.
Communication and communication between people who work in relatively similar organizations
and communities is one of the key factors contributing to the upbringing of personal characteristics
of young people.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Bananaev N. . |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi.-Toshkent. “O‘zbekiston” Nashriyoti – matbaa ijodiy uyi. 2019 y. |
2 | ‘zbekiston Respublikasi Prezidenti I.A.Karimovning “Mamlakatimizda demokratik islohotlarni yanada chuqurlashtirish va fuqarolik jamiyatini rivojlantirish konsepsiyasi” 2010 yil 12 noyabrda O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunchilik palatasi va Senatining qo‘shma majlisidagi ma’ruzasi. |
3 | O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining PF-4947-sonli Farmoni “2017-2021 yillarda O‘zbekiston Respublikasini rivojlantirishning beshta ustuvor yo‘nalishlari bo‘yicha HARAKATLAR STRATEGIYASI”. |
4 | Ibrohimov A. Vatan tuyg‘usi–T.:“O‘zbekiston”, 1996.–B.55. |
5 | Falsafa qomusiy lug‘at.-T.:“SHarq” nashriyoti-matbaa aksiyadorlik kompaniyasi bosh tahririyati, 2004.-B. 161. Arabsko-russkiy slovar. Sostavitel A.K.Baranov.-M.:1957.–S.754. Karimov B.SH. Am’aq Buxoriyning ijtimoiy qarashlari (sotsiologik tahlil). Sotsiologiya fanlari nomzodi diss.-T.:2004.–B.14. |
6 | Kant I. Soch 4.CH.2.-M.: 1965.-S.132. |
7 | Dj. Lokk, izbr. filosofskoe proizvedenie. T.1-M.:1960.-S.338. |
8 | Karimov I.A. O‘zbekistonda demokratik o‘zgarishlarni yanada chuqurlashtirish va fuqarolik jamiyati asoslarini shakllantirishning asosiy yo‘nalishlari: //Biz tanlagan yo‘l demokratik taraqqiyot va ma’rifiy dunyo bilan hamkorlik yo‘li, T.11. - T.: O‘zbekiston, , 2003. – B.33. O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining to‘qqinzinchi sessiyasidagi ma’ruza, 2002 y. 29 avgust. |