135

Ушбу   мақола  инглиз  тилини  ҳорижий  тил  сифатида  ўргатиш 
қоидаларини  қандай  тақдим  этиш  ва  уларнинг  назарий  жиҳатлари,  турларини, 
ўқувчиларни тушуниш кўникмасининг аҳамияти  ва машғулот жараёнини қандай қилиб 
мукаммал даражада бошқариши мумкинлигини тасвирлаб беради. 

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 16-01-2021
  • Read count 131
  • Date of publication 14-01-2021
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages313-317
Ўзбек

Ушбу   мақола  инглиз  тилини  ҳорижий  тил  сифатида  ўргатиш 
қоидаларини  қандай  тақдим  этиш  ва  уларнинг  назарий  жиҳатлари,  турларини, 
ўқувчиларни тушуниш кўникмасининг аҳамияти  ва машғулот жараёнини қандай қилиб 
мукаммал даражада бошқариши мумкинлигини тасвирлаб беради. 

Русский

Данная  статья  посвящена  о  том,  как  представить  правила 
преподавании  английского  языка  наподобие  иностранного  языка  и  описание  их 
теоретическую часть, типы, значение в понимании учащихся и то, как идеальное правило 
может облегчить процесс урока. 

English

This  article  clarified  how  to  present  the  rules  in  teaching English  as  a  foreign 
language  and  describe  their  theoretical  part,  their  types,  what  their  importance  in  learners 
understanding and how perfect rule can facilitate the process of the lesson. 

Author name position Name of organisation
1 Abduazizova I. .
Name of reference
1 “Teaching a foreign language methodology”. Т:Teacher ed., 1996: 368.
2 “Modern methods of teaching foreign languages Reference for Teachers”. 3 ed., updated variation.–М.:,2004: 192.
3 “Pshychological aspects of teaching English speaking skills”. М.:2003: 375 .
4 Moody R. “Personality Preferences and Foreign Language Learning.” The Modern Language Journal 72(1988): 389-401.
5 Рогова Г.В., Верещагина И.Н. “Methods of teaching English at primary school”. М., 2000: 284.
6 Allen, Edward David and Rebecca M. Valetta. “Classroom Techniques: Foreign Languages and English as a Second Language”.San Diego:Harcourt Brace Jovanich,1977.
Waiting