103

Мазкур  мақолада  тарих  фани  бўйича  замонавий  дарсликларга 
қўйиладиган  дидактик  ва методик талаблар илғор  хорижий тажрибалар  асосида  ёритиб 
берилган.  Муаллиф  замонавий  тарих  дарсликларида  ўқув  материалларини 
тизимлаштиришнинг инновацион дидактик параметрларини аниқлаштирган. 

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 09-02-2021
  • Read count 102
  • Date of publication 25-01-2021
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages359-368
Ўзбек

Мазкур  мақолада  тарих  фани  бўйича  замонавий  дарсликларга 
қўйиладиган  дидактик  ва методик талаблар илғор  хорижий тажрибалар  асосида  ёритиб 
берилган.  Муаллиф  замонавий  тарих  дарсликларида  ўқув  материалларини 
тизимлаштиришнинг инновацион дидактик параметрларини аниқлаштирган. 

Русский

В  данной  статье  рассматриваются  дидактические  и  методические 
требования к современным учебникам по истории на основе зарубежного передового опыта. 
Автором определены инновационные дидактические параметры систематизации учебного 
материала в современных учебниках истории. 

English

This  article  discusses  the  didactic  and methodological  requirements  for modern 
history textbooks based on foreign best practices. The author defines innovative didactic parameters 
for the systematization of educational material in modern history textbooks. 

Author name position Name of organisation
1 Ortiqov A.U.
Name of reference
1 Remeev N.M. O‘zbekiston SSR tarixidan mustaqil ishlar daftari.–T.:O‘qituvchi, 1982.– 103 b.
2 Sa’diev A.S. Maktabda tarix o‘qitish metodikasi.–T.:O‘qituvchi, 1988.–224 b.
3 Safaeva E. O‘lka materiallarini to‘plash va ulardan foydalanish tajribasidan // Tarix va jamiyatshunoslik o‘qitish samaradorligini oshirishning aktual masalalari: Ilmiy to‘plam.– T.:TDPI.1977.–T.178.–B. 119 –131.
4 Gaffarov YA., Toshpo‘latov T. Tarix o‘qitish metodikasi (bakalavriat yo‘nalishi talabalari uchun o‘quv–metodik qo‘llanma).–T.: Universitet, 2002.-192 b.
5 Mahkamov S.T. Tarix ta’limida kurslararo uzviylikni ta’minlashning didaktik asoslari (7-sinf tarix kurslari misolida): Ped. fan.nom.…dis.–Toshkent: TDPU, 2005.–180 b
6 Mulladjanova R.A. Turkistonda milliy ozodlik harakatlari tarixini o‘qitishning metodik asoslari (XIX asrning II yarmi–XX asrning boshlari): Pedagogika fanlari nomzodi …dis.–T., 2008.–137 b.
7 Xodjaev B.X. Umumta’lim maktablari o‘quvchilarida tarixiy tafakkurni modernizatsiyalashgan didaktik ta’minot vositasida rivojlantirish: pedagogika fanlari doktori....diss.–T.,2016.–314 b.
8 Davlatov O.G‘. Talabalarda axborot xavfsizligini ta’minlash kompetentligini tarixiy- madaniy meros vositasida rivojlantirish: pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD)...diss.–T., 2018.–177 b.
9 Ismoilov A.F. Akademik litseylarda tarix fanini o‘qitishning innovatsion texnologiyalarini takomillashtirish: pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD)... diss.–T., 2018.–210 b.
10 Marwick, A. The Nature of History.–L.: Macmillan, 1970.–272 pp.
11 Gascoigne, Bamber. History Challenge // History Today. 2001, July. Vol. 51, Issue 7. P. 62–63
12 Bim-Bad B.M. Metodicheskiy apparat shkolnыx uchebnikov // Problemы shkolnogo uchebnika: sb. st. Vыp. 19. / Red. kol.: D.I. Traytak; sost. V.R. Rokityanskiy. M.: Prosveщenie, 1990.
13 Tales from the Tower: An activity book for children visiting the Tower of London.–L: The Tower of London, 1996. – 29 pp.
14 History Curriculum, 2000–2001. URL: http://www.tavistockcollege.devon.sch.uk. [Accessed 20.07.2001].
15 Ibrohimov A. Bizkim, o‘zbeklar...Milliy davlatchiligimiz asoslari haqida mulohazalar.– Toshkent: SHarq, 1999. – 80 b.
16 YUnus O‘g‘uz. Amir Temur.–Toshkent: YAngi asr avlodi, 2013.–588 b.
Waiting