Мазкур мақолада тарих фани бўйича замонавий дарсликларга
қўйиладиган дидактик ва методик талаблар илғор хорижий тажрибалар асосида ёритиб
берилган. Муаллиф замонавий тарих дарсликларида ўқув материалларини
тизимлаштиришнинг инновацион дидактик параметрларини аниқлаштирган.
Мазкур мақолада тарих фани бўйича замонавий дарсликларга
қўйиладиган дидактик ва методик талаблар илғор хорижий тажрибалар асосида ёритиб
берилган. Муаллиф замонавий тарих дарсликларида ўқув материалларини
тизимлаштиришнинг инновацион дидактик параметрларини аниқлаштирган.
В данной статье рассматриваются дидактические и методические
требования к современным учебникам по истории на основе зарубежного передового опыта.
Автором определены инновационные дидактические параметры систематизации учебного
материала в современных учебниках истории.
This article discusses the didactic and methodological requirements for modern
history textbooks based on foreign best practices. The author defines innovative didactic parameters
for the systematization of educational material in modern history textbooks.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Ortiqov A.U. |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Remeev N.M. O‘zbekiston SSR tarixidan mustaqil ishlar daftari.–T.:O‘qituvchi, 1982.– 103 b. |
2 | Sa’diev A.S. Maktabda tarix o‘qitish metodikasi.–T.:O‘qituvchi, 1988.–224 b. |
3 | Safaeva E. O‘lka materiallarini to‘plash va ulardan foydalanish tajribasidan // Tarix va jamiyatshunoslik o‘qitish samaradorligini oshirishning aktual masalalari: Ilmiy to‘plam.– T.:TDPI.1977.–T.178.–B. 119 –131. |
4 | Gaffarov YA., Toshpo‘latov T. Tarix o‘qitish metodikasi (bakalavriat yo‘nalishi talabalari uchun o‘quv–metodik qo‘llanma).–T.: Universitet, 2002.-192 b. |
5 | Mahkamov S.T. Tarix ta’limida kurslararo uzviylikni ta’minlashning didaktik asoslari (7-sinf tarix kurslari misolida): Ped. fan.nom.…dis.–Toshkent: TDPU, 2005.–180 b |
6 | Mulladjanova R.A. Turkistonda milliy ozodlik harakatlari tarixini o‘qitishning metodik asoslari (XIX asrning II yarmi–XX asrning boshlari): Pedagogika fanlari nomzodi …dis.–T., 2008.–137 b. |
7 | Xodjaev B.X. Umumta’lim maktablari o‘quvchilarida tarixiy tafakkurni modernizatsiyalashgan didaktik ta’minot vositasida rivojlantirish: pedagogika fanlari doktori....diss.–T.,2016.–314 b. |
8 | Davlatov O.G‘. Talabalarda axborot xavfsizligini ta’minlash kompetentligini tarixiy- madaniy meros vositasida rivojlantirish: pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD)...diss.–T., 2018.–177 b. |
9 | Ismoilov A.F. Akademik litseylarda tarix fanini o‘qitishning innovatsion texnologiyalarini takomillashtirish: pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD)... diss.–T., 2018.–210 b. |
10 | Marwick, A. The Nature of History.–L.: Macmillan, 1970.–272 pp. |
11 | Gascoigne, Bamber. History Challenge // History Today. 2001, July. Vol. 51, Issue 7. P. 62–63 |
12 | Bim-Bad B.M. Metodicheskiy apparat shkolnыx uchebnikov // Problemы shkolnogo uchebnika: sb. st. Vыp. 19. / Red. kol.: D.I. Traytak; sost. V.R. Rokityanskiy. M.: Prosveщenie, 1990. |
13 | Tales from the Tower: An activity book for children visiting the Tower of London.–L: The Tower of London, 1996. – 29 pp. |
14 | History Curriculum, 2000–2001. URL: http://www.tavistockcollege.devon.sch.uk. [Accessed 20.07.2001]. |
15 | Ibrohimov A. Bizkim, o‘zbeklar...Milliy davlatchiligimiz asoslari haqida mulohazalar.– Toshkent: SHarq, 1999. – 80 b. |
16 | YUnus O‘g‘uz. Amir Temur.–Toshkent: YAngi asr avlodi, 2013.–588 b. |