159

Таълим  жамиятнинг  ҳар  бир  соҳасини  тизимли  тарзда  амал 
қилиши  ва  ривожланиш  динамикасини  таъминлаш  учун  амал  қилиб,  янги 
технологияларни  яратиш  ва  жорий  этиш,  такомиллаштириш,  уларни 
диагностикасини амалга ошириш, прогноз қилиш, соҳага қаратилган таҳдид ва хавф 
хатарларни ўз вақтида аниқлаш, уларни зарарлантиришнинг усул ва воситаларидан 
фойдаланиш  тартибини  аниқлаб  беради.  Ушбу  мақолада  жамиятнинг  маънавий 
ҳаётини шакллантиришда  таълим-тарбия масаласининг ижтимоий  детерминация-
лашувига  оид маълумотлар  берилган  бўлиб, мақоладаги маълумотлар  ижтимоий-
фалсафий жиҳатдан қиёсий таҳлил қилиб ўтилган. 

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 26-02-2021
  • Read count 157
  • Date of publication 15-02-2021
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages135-141
Ўзбек

Таълим  жамиятнинг  ҳар  бир  соҳасини  тизимли  тарзда  амал 
қилиши  ва  ривожланиш  динамикасини  таъминлаш  учун  амал  қилиб,  янги 
технологияларни  яратиш  ва  жорий  этиш,  такомиллаштириш,  уларни 
диагностикасини амалга ошириш, прогноз қилиш, соҳага қаратилган таҳдид ва хавф 
хатарларни ўз вақтида аниқлаш, уларни зарарлантиришнинг усул ва воситаларидан 
фойдаланиш  тартибини  аниқлаб  беради.  Ушбу  мақолада  жамиятнинг  маънавий 
ҳаётини шакллантиришда  таълим-тарбия масаласининг ижтимоий  детерминация-
лашувига  оид маълумотлар  берилган  бўлиб, мақоладаги маълумотлар  ижтимоий-
фалсафий жиҳатдан қиёсий таҳлил қилиб ўтилган. 

Русский

Образование  функционирует  для  системной  деятельности  каждой 
сферы  общества  и  определяет  порядок  создания  и  внедрения  новых  технологий,  их 
совершенствования,  осуществления  их  диагностики,  прогнозирования,  своевременного 
выявления угроз и опасностей, направленные против сферы. 
В  данной  статье  представлены  сведения  социальной  детерминации  вопросов 
образования и воспитания в формировании духовной жизни общества, приведенные сведения 
сапостевительно   проанализированы в социально-философском  отношении.

English

in  this  article  education  is  systematically  applied  to  each  area  of  society  and 
providing  development  dynamics,  creating  and  implementing    new  technologies,  improving,diagnosing, predicting,  identifying and addressing  industry-specific  threats and  risks and how  to 
use the tools. 

Author name position Name of organisation
1 Amirhozhaev S.K.
Name of reference
1 Glavniy faktor v teorii Ibn Xalduna. V kn.: Istoriya sotsialnoy misli v Islame. – Moskva: Veche, 2012. - S. 217-228
2 Samarov R., D. Rakhmanov Social work activity in providing the life of the society (functional-structural analysis) // Theoretical & Applied Science № 07 (39) 2016. – P 14-16.
3 Etimologik jihatdan tolerant tushunchasi lotin (tolerare) tilidan olingan bo‘lib, chidamli, bardoshli degan ma’nolarni anglatadi. Har bir milliy madaniyatda uni ekvivalenti mavjud bo‘lib, o‘zbek tilida sabr tushunchasi tolerant tushunchasiga ekvivatent hisoblanadi.
4 O‘ziga ijobiy munosabatda bo‘lishning shakllanganligi. Mazkur birinchi navbatda o‘z his-tuyg‘ulari, shaxsiy qadr-qimmat va sharfni anglaganlikda, salbiy emotsiyalar va hislarni baratarf etish ustida ishlashda o‘z aksini topadi.
5 Malyanov E.A. Sotsialno-kulturnaya innovatika: metodologiya, teoriya i praktika // Dis. … dokt. ped. nauk. – Tambov: TGU im. G.R. Derjavina, 2011. – S. 83.
6 Ivannikov A.D., Kulagin V.P., Mordvinov V.A, i dr. Poluchenie znaniy dlya formirovaniya informatsionnix obrazovatelnix resursov. - M.: FGU GNII ITT «Informika», 2008. - 440 s.
7 SHemonchuk D.S. Makromedia v obrazovanii. - M.: MIREA, 2012. – 168 s.
Waiting