58

 

Ушбу мақолада чет тилларни ўқитишнинг энг самарали усулларини
танлаш ҳақида сўз боради. Талабалар томонидан бир нечта интерфаол ўқув
технологиялари доирасида мустақил ишлаб чиқилган топшириқлардан фойдаланган ҳолда
ўтказилган амалий машғулотлар тавсифи берилган. Талабаларнинг ўқув ва касбий
эҳтиёжларини аниқлашга ва ўқитувчи ва талабаларнинг чет тилларидаги ўқув
жараёнидаги фаолияти ўртасидаги ўзаро боғлиқликни баҳолашга қаратилган сўров
натижалари таҳлил қилинади. "Хорижий тил" сикли фанлари бўйича ўқув жараёнини
такомиллаштириш бўйича иш муаллифлари томонидан ишлаб чиқилган тавсиялар
тавсифланган. Ва агар талаба фақат чет тилида гапира олмаса ҳам, унга она тилидан
фойдаланишга имкон бериш керак, шунда у фаол бўлишга қодир ва ўзига ишончни оширади.
 

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 26-11-2021
  • Read count 58
  • Date of publication 06-11-2021
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages326-333
Ўзбек

 

Ушбу мақолада чет тилларни ўқитишнинг энг самарали усулларини
танлаш ҳақида сўз боради. Талабалар томонидан бир нечта интерфаол ўқув
технологиялари доирасида мустақил ишлаб чиқилган топшириқлардан фойдаланган ҳолда
ўтказилган амалий машғулотлар тавсифи берилган. Талабаларнинг ўқув ва касбий
эҳтиёжларини аниқлашга ва ўқитувчи ва талабаларнинг чет тилларидаги ўқув
жараёнидаги фаолияти ўртасидаги ўзаро боғлиқликни баҳолашга қаратилган сўров
натижалари таҳлил қилинади. "Хорижий тил" сикли фанлари бўйича ўқув жараёнини
такомиллаштириш бўйича иш муаллифлари томонидан ишлаб чиқилган тавсиялар
тавсифланган. Ва агар талаба фақат чет тилида гапира олмаса ҳам, унга она тилидан
фойдаланишга имкон бериш керак, шунда у фаол бўлишга қодир ва ўзига ишончни оширади.
 

English

 

This article discusses the choice of the most effective methods of teaching
foreign languages. The description of the practical classes conducted by students using
independently developed assignments within the framework of several interactive learning
technologies are introduced. The results of a questionnaire aimed at determining the educational
and professional needs of students and assessing the degree of interaction between the activities of
the teacher and students in the educational process in a foreign language are analyzed. The
recommendations developed by the authors of the work for teachers on improving the educational
process in the disciplines of the cycle "Foreign Language" are described. And even if the student cannot speak exclusively in a foreign language, it is worth letting him use his native language, and
then he will be able to be active, will feel more confident.
 

Русский

 

В данной статье рассматривается вопрос о выборе наиболее
эффективных методов обучения иностранным языкам. Представлено описание
практических занятий, проведенных студентами с использованием самостоятельно
разработанных заданий в рамках нескольких технологий интерактивного обучения.
Проанализированы результаты анкетирования, направленного на определение учебных и
профессиональных потребностей студентов и оценку степени взаимодействия
деятельности преподавателя и студентов в учебном процессе по иностранному языку.
Описаны разработанные авторами работы рекомендации преподавателям по
совершенствованию учебного процесса по дисциплинам цикла «Иностранный язык». И
даже если студент не может говорить исключительно на иностранном языке, стоит
позволить ему использовать родной язык, и тогда он сможет быть активным, будет
чувствовать себя увереннее.
 

Author name position Name of organisation
1 Numanov S.K. O'qituvchi Andijan State Medical Institute
Name of reference
1 Гусевская Н. Ю. Чет тилларини ўқитиш усулларининг эволюцияси // Учение Записки ЗабГУ. - 2013. - № 6 (53). - С. 167-171.
2 . Серра Фернандо Cерезал. Чет тилларини ўқитиш усуллари: баъзи масалалар ва янги ҳаракатлар.
3 М.Е.С. Элизабет. Инглиз тилини ўқитиш усуллари. - Янги Делфи: Кашфиёт нашриёт уйи, 2007 .-- 373 б. - УРЛ: ҳттпс://боокс.гоогле.cом/. - [Даволаниш санаси 01/11/2016].
4 Онгли-қиёсий усул // алл-абc.ру. Тил портали
5 Кузнецова Р. А. “Чет тилларини ўқитиш бўйича Суггестопедик ёндашув” мавзусидаги илмий изланиш.
6 Коммуникатив ўқитиш усули // Услубий атамалар ва тушунчаларнинг янги луғати (тилни ўқитиш назарияси ва амалиёти). - М.: ИКАР нашриёти, 2009 йил.
7 Новоселцева Н. Н. Университетда инглиз тилини ўқитишнинг интерфаол усуллари // Университетдаги ўқув жараёнининг замонавий технологиялари: илмий халқаро конферентсия тезислари, 2012. -
8 Бим-Бад Б.М. Интерфаол таълим // Педагогик энциклопедик луғат. - М., 2002 .-- С. 107.
9 Сопова Э. Чет тили дарсларида интерфаол таълим технологиялари // Хорижий тиллар. И-ЯЗЫКИ.РУ. ЧЕТ ТИЛЛАР: электрон журнал. - 2013 йил.
10 Добрынина Д. В. Университет талабаларига ўқитишнинг интерфаол моделини амалга ошириш воситаси сифатида ўқитишнинг инновацион усуллари // Бурят давлат университети хабарномаси. 2010. - № 5. - С. 172-176
Waiting