Мақолада велотранспорт инфратузилмасини шаҳар жамоат транспорти таркибида мультимодал ташиш технологияси орқали ривожлантиришнинг босқичлари келтирилган. Велотранспорт инфратузилмасини ривожлантиришнинг аҳамиятини аниқлаш мақсадида 200 дан ортиқ тошкентликлар ва шаҳар меҳмонлари орасида ўтказилган сўров натижалари таҳлил қилинди. Таҳлил натижаларида велотранспортни аҳоли орасида оммалаштиришда фақат велотранспорт инфратузилмасини такомиллаштириш етарли эмаслиги, балки велотранспортни мавжуд шаҳар жамоат транспорти тизими (ШЖТТ) билан интеграциялаш муҳимлиги асосланган. Йўловчиларнинг шаҳардаги мавжуд транспортларда ҳаракатланиши билан велотранспортда ҳаракатланиши самарадорлигини солиштириш мақсадида Тошкент шаҳри маркази ва шаҳар ташқарисида “Тошкент автомобиль йўлларини лойиҳалаш, қуриш ва эксплуатацияси институти” талабаларининг мавжуд транспортлар ва велотранспортда ҳаракати илмий тадқиқ қилинди. Олиб борилган илмий тадқиқот натижалари таҳлилига кўра, А манзилдан Б манзилгача турли хил транспортда ҳар хил усулда боришга кетган вақт, маблағ, энергия сарфи ҳамда ҳаракатланиш тезлиги солиштирилди. Шунингдек, шаҳарларда йўловчиларни мультимодал ташиш технологияси асосида “эшикдан эшиккача” ташиш тамойилига велосипед инфратузилмасини қўшишнинг самарадорлиги юқорилиги ўрганилган.
Мақолада велотранспорт инфратузилмасини шаҳар жамоат транспорти таркибида мультимодал ташиш технологияси орқали ривожлантиришнинг босқичлари келтирилган. Велотранспорт инфратузилмасини ривожлантиришнинг аҳамиятини аниқлаш мақсадида 200 дан ортиқ тошкентликлар ва шаҳар меҳмонлари орасида ўтказилган сўров натижалари таҳлил қилинди. Таҳлил натижаларида велотранспортни аҳоли орасида оммалаштиришда фақат велотранспорт инфратузилмасини такомиллаштириш етарли эмаслиги, балки велотранспортни мавжуд шаҳар жамоат транспорти тизими (ШЖТТ) билан интеграциялаш муҳимлиги асосланган. Йўловчиларнинг шаҳардаги мавжуд транспортларда ҳаракатланиши билан велотранспортда ҳаракатланиши самарадорлигини солиштириш мақсадида Тошкент шаҳри маркази ва шаҳар ташқарисида “Тошкент автомобиль йўлларини лойиҳалаш, қуриш ва эксплуатацияси институти” талабаларининг мавжуд транспортлар ва велотранспортда ҳаракати илмий тадқиқ қилинди. Олиб борилган илмий тадқиқот натижалари таҳлилига кўра, А манзилдан Б манзилгача турли хил транспортда ҳар хил усулда боришга кетган вақт, маблағ, энергия сарфи ҳамда ҳаракатланиш тезлиги солиштирилди. Шунингдек, шаҳарларда йўловчиларни мультимодал ташиш технологияси асосида “эшикдан эшиккача” ташиш тамойилига велосипед инфратузилмасини қўшишнинг самарадорлиги юқорилиги ўрганилган.
В статье описаны этапы развития велосипедной инфраструктуры на городском общественном транспорте с использованием мультимодальных транспортных технологий. Чтобы определить важность развития велосипедной инфраструктуры, были проанализированы результаты опроса, проведенного среди более 200 жителей и гостей Ташкента. Результаты анализа основаны на том факте, что популяризация велосипедного движения среди населения связана не только с улучшением велосипедной инфраструктуры, но и интеграцией велосипедного движения в существующую систему городского общественного транспорта (СГОТ). Чтобы сравнить эффективность езды на велосипеде с движением пассажиров на транспортных средствах в городе, было изучено движение имеющихся транспортных средств и велосипедов в центре Ташкента и за его пределами с участием студентов Ташкентского института проектирования, строительства и эксплуатации автомобильных дорог. В процессе анализа сравнивались время, деньги, энергопотребление и скорость движения на различных видах транспорта при движении из пункта А в пункт В. Также была обоснована эффективность присоединения велосипедной инфраструктуры в городах на основе принципа мультимодальной транспортной технологии перевозки пассажиров «от двери до двери».
The article describes the stages of the development of bicycle infrastructure in urban public transport using multimodal transport technologies. The results of a survey among more than 200 residents and guests of Tashkent were analyzed to determine the importance of the development of bicycle infrastructure. The outcomes of the analysis are based on the fact that the popularization of cycling among the population is not only an improvement in cycling infrastructure, but also the integration of cycling into the existing urban public transport system (UPTS). To compare the effectiveness of cycling with the movement of passengers on existing vehicles in the city, the movement of existing vehicles and bicycles in the center of Tashkent and beyond with the participation of students from the Tashkent Institute of Design, Construction of Automotive Roads has been studied. The analysis compared the time, money, energy consumption and speed of movement on various modes of transport from point A to point B. The effectiveness of implementing the bicycle infrastructure to cities, based on the principle of door-todoor multimodal transport technology,was substantiated.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Atajanov M.K. | doktorant, «Transport logistikasi» kafedrasi | doktorant, «Transport logistikasi» kafedrasi |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Ўзбекистон Республикасини 2030 йилга қадар ижтимоий-иқтисодий комплекс ривожлантириш концепцияси: лойиҳа [Электрон манба]. – URL: https://regulation.gov.uz/uz/document/9413/ (мурожаат санаси: 10.12.2019). |
2 | Тошкент шаҳрининг 2030 йилга қадар йўловчи транспортини ривожлантириш концепцияси: лойиҳа [Электрон манба]. – URL: regulation.gov.uz/ (мурожаат санаси: 23.10.2019). |
3 | Beijing Could Once Again Be a World Bicycle Capital //Asce.org [Электрон манба]. – URL: https://www.asce.org/magazine/20150609-beijing-could-once-again-be-a-world-bicycle-capital/ (мурожаат санаси: 12.08.2018). |
4 | Раҳимов Т. Урганч давлат университети докторанти [Электрон манба]. – http://uza.uz/oz/ society/salomatlik-omili/ (мурожаат санаси: 23.10.2019). |
5 | QuinnJ.B. Next Big Industry: Environmental Improvement // Harvard Business Review. – 1971. September/October. – Pр. 120–131. |
6 | Blue J. Ecopreneuring: Managing for Results. – London: Scott Foresman, 1990. |
7 | Bennett S.J. Ecopreneuring: The Complete Guide to Small Business Opportunities from the Environmental Revolution. – New York: John Wiley, 1991. |
8 | Berle G. The Green Entrepreneur: Business Opportunities that Can Save the Earth and Make You Money//Blue Ridge Summit. – PA: Liberty Hall Press, 1991. |
9 | Федоров В.А. Формирование моды на велосипед как способ решения транспортных проблем в мегаполисах // Молодой ученый. – 2014. – № 6. — С. 507-511 [Электронный ресурс]. – URL: https://moluch.ru/ archive/65/10439/ (дата обращения: 17.03.2020). |
10 | Капустина Д.М. Мода на велосипед и ее влияние на развитие женского спортивного костюма в конце XIX – начале XX вв. // Молодой ученый. – 2013. – № 7. – С. 459-462; Концепция развития велосипедного движения в Санкт-Петербурге [Электронный ресурс]. – URL: http://www.openurbanlab.org/ (дата обращения: 17.03.2020). |
11 | Schaltegger S.A. Framework for Ecopreneurship: Leading Bioneers and Environmental Managers to Ecopreneurship // Greener Management International. – 2002. – Nо. 38. – Pр. 45–58. |
12 | Превратить Ташкент в велосипедный город: профессор Алишер Файзуллаев о мировом опыте превращения велосипеда в важный вид городского транспорта и необходимости развивать велоинфраструктуру Ташкента [Электрон манба]. – URL: https://www.gazeta.uz/ru/2018/05/10/ cycling/#!/ (мурожат санаси: 03.06.2020). |
13 | Nationaler Adverkehrsplan [Electronic resource] – URL: http://www.nationaler-adverkehrsplan.de/en/ transferstelle/downloads/cye_o-01_national-cycling-plan.pdf/ (date of treatment: 01.04.2014). |
14 | London cycling:A mainstream policy // Parliament.uk[Electronic resource] – URL: http://www.parliament.uk/Templates/BriefingPapers/Pages/BPPdfDownload.aspx?bp-id=SN01097/ (date of treatment: 22.10.2018). |
15 | Paris: Here’s how the Velib’ bike share is set to change // Thelocal.fr [Electronic resource] – URL: https://www.thelocal.fr/20170511/paris-heres-how-the-velib-bike-share-is-set-to-change/ (date of treatment: 12.09.2018). |
16 | Париждо 2020 года: 150000000 евро на велоинфраструктуру [Electronic resource] – URL: http://transspot.ru/2015/05/14/parizh-do-2020-goda-150000000evro-na-veloinfrastrukturu (date of treatment: 12.09.2018). |