Ушбу мақолада бадиий онгнинг шаклланиши ҳақида айрим мулоҳазалар баён этилган. Мифология соҳасида илмий изланиш олиб борган олимларнинг фикрига таяниб бадиий онгнинг қадимги мифлардан озиқланиб шаклланганлигини асослашга ҳаракат қилинган. Ибтидоий жамиятнинг инқирози даврида мифлар жамият мафкураси сифатида ўз мавқеини йўқотиб, трансформацияланиши жараёни, яъни турли онг шаклларига сингиб бориши асослаб берилган.
Ушбу мақолада бадиий онгнинг шаклланиши ҳақида айрим мулоҳазалар баён этилган. Мифология соҳасида илмий изланиш олиб борган олимларнинг фикрига таяниб бадиий онгнинг қадимги мифлардан озиқланиб шаклланганлигини асослашга ҳаракат қилинган. Ибтидоий жамиятнинг инқирози даврида мифлар жамият мафкураси сифатида ўз мавқеини йўқотиб, трансформацияланиши жараёни, яъни турли онг шаклларига сингиб бориши асослаб берилган.
В данной статье изложены некоторые суждения об истоках художественного сознания. Опираясь на мысли учёных в этом направлении сделаны попытки обосновать, что на формирование художественного сознания как одной из форм общественного сознания непосредственно повлияли мифы, в период разложения первобытного общества, когда мифы стали терять свое значение как идеология общества и трансформироваться в различные формы общественного сознания.
On the present article it’s outlined some opinions about sources of artistic mind. According to the scholars’ scientific researches on the field of mythology, it’s rationalized that artistic mind was formed basing on the ancient myths. On the period of dissolution of primitive society myths began losing its value as an ideology of the society and converted to various forms of social mind.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Rakhmanov T.L. | доцент | Андижон давлат университети |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | А.Н.Веселовский. Историческая поэтика. М. , 1989. 404 с. |
2 | А.Ф.Лосев. Философия. Мифология. Культура. М . 1991.525 с. |
3 | В.В.Евсюков. Мифы о вселенной. Новосибирск., 1988. 174 с. |