75

Мазкур мақола “Тили ўрганилаётган мамлакатлар адабиёти” фанининг мақсад ва вазифалари, талабалар танқидий, ижодий фикрлаш ва коммуникатив компетенцияларини ривожлантиришга йўналтирилган фаолиятларини самарали ташкил этишнинг долзарб масалаларини тадқиқ этиш ва бу борада турли машқ ва фаолият топшириқлари тизимини яратишга бағишланади.

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 10-08-2022
  • Read count 75
  • Date of publication 11-07-2020
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages209-216
Ўзбек

Мазкур мақола “Тили ўрганилаётган мамлакатлар адабиёти” фанининг мақсад ва вазифалари, талабалар танқидий, ижодий фикрлаш ва коммуникатив компетенцияларини ривожлантиришга йўналтирилган фаолиятларини самарали ташкил этишнинг долзарб масалаларини тадқиқ этиш ва бу борада турли машқ ва фаолият топшириқлари тизимини яратишга бағишланади.

Русский

Статья посвящена изучению роли и места предмета «Литература страны, язык которой изучается» в развитии критического творческого мышления и коммуникативных компетенций студентов, а также вопросам выработки эффективной способы организации своей деятельности с помощью различных видов упражнений и заданий.

English

The article is devoted to the study of the role and place of the subject “The literature of the country whose language is being learned” in the development of critical creative thinking and communicative competences of the students and the issues of working out the effective ways of the organization of their activities via various types of exercises and tasks.

Name of reference
1 Kamala Wijeratne. Putting literature back on the Educational Map in Sri Lanka in: Teaching literature. London, Macmillan publishers limited, 1992.
2 Sinclair J.M. The integration language and literature in the English Curriculum, in R. Carter and D. Burton, literary Text and language study. London, 1982.
3 Burton G. and Dimbleby R. Teaching communication. London, 1990.
Waiting