The article deals with the questions how to develop students’ motivation to learn foreign languages via giving
feedback to writing of the students. Its main purpose is to find the most appropriate and effective ways out. The paper
presents the analytical review of research on the problems concerning building and development of educational
motivation, describes its types and highlights varieties that are specific to foreign language learning. The paper offers
examples how to use feedback effectively while teaching foreign languages.
Мақолада талабаларнинг ёзма ишларига баҳо бериш орқали чет тилларни ўрганишга бўлган
иштиёқини ривожлантириш масалалари ёритилган. Унинг асосий мақсади энг муносиб ва самарали йўлларни
топишдан иборат. Мақолада таълим мотивациясини шакллантириш ва ривожлантириш муаммолари бўйича
тадқиқотларнинг таҳлилий шарҳлари келтирилган бўлиб, унинг чет тилини ўрганиш учун хос бўлган
турлари ёритилган. Мақолада чет тилларни ўқитишда улардан самарали фойдаланиш бўйича мисоллар
келтирилган.
В статье рассматриваются вопросы развития мотивации студентов к изучению иностранных
языков. Его основная цель - найти наиболее подходящие и эффективные пути выхода. В статье
представлен аналитический обзор исследований по проблемам формирования и развития учебной
мотивации, описаны ее виды и выделены разновидности, характерные для изучения иностранного языка. В
статье приводятся примеры их эффективного использования при обучении иностранным языкам.
The article deals with the questions how to develop students’ motivation to learn foreign languages via giving
feedback to writing of the students. Its main purpose is to find the most appropriate and effective ways out. The paper
presents the analytical review of research on the problems concerning building and development of educational
motivation, describes its types and highlights varieties that are specific to foreign language learning. The paper offers
examples how to use feedback effectively while teaching foreign languages.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Xaydarova U.. | 1 | Teaching at Tashkent State University |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | 1. Барабашёва Ирина Владимировна. Feedback как средство развития мотивации к изучению иностранного языка // Вестник ТГПУ. 2017. №6 (183 |
2 | 2. Allwright, R. (1981), “What Do We Want Teaching Materials for?” ELT Journal 36/1 and in Rossner and Bolitho (Eds) |
3 | 3. Bailey, N., Madden, C., Krashen, S. D. (1974). “Is there a “Natural Sequence in Adult Second Language Learning?” Language Leaning, 24, 235-243. |
4 | 4. Biber, D.,Conrad, S., Reppen,R. (1998). Corpus Linguistics: Inverstigating Language Structure and Use. Cambridge University press. |
5 | 5. Bizzel, P. (1987). Language and Literacy. In. Enos (Eds.), A Sourcebook for Basic Writing Teachers. (pp. 125-137). New York: Random House |
6 | 6. Leki (2000:3-4). “Quantity before Quality in Second Language Composition” |