93

Ушбу ма^олада ривожланган давлатларнинг олий таълим
муассасаларидаги энг самарадор бошкарув модели булган корпоратив бошкарув усулининг
ижобий жихртлари, узига хос тсиикилий, педагогик тамойиллари, бошкарув жараёнига
татбик; этиш усуллари тацлил килинган.

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 27-09-2022
  • Read count 93
  • Date of publication 11-09-2020
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages298-303
Ўзбек

Ушбу ма^олада ривожланган давлатларнинг олий таълим
муассасаларидаги энг самарадор бошкарув модели булган корпоратив бошкарув усулининг
ижобий жихртлари, узига хос тсиикилий, педагогик тамойиллари, бошкарув жараёнига
татбик; этиш усуллари тацлил килинган.

Русский

В данной статье проанализированы положительные аспекты,
специфические организационные, педагогические принципы, методы внедрения в
управленческий процесс, методы корпоративного управления, являющиеся наиболее
эффективной моделью управления в высших учебных заведениях развитых государств.

English

This article analyzes the positive aspects of the corporate governance method,
specific organizational, pedagogical principles, methods of application to the management process, which is the most effective management model in higher educational institutions of developed
countries.

Author name position Name of organisation
1 Abdurasulov A.A. мустак,ил тадк,ик,отчиси Кук,он Давлат педагогика институти
Name of reference
1 1. Henard, F., Mitterle, А., 2009. Governance and Quality Guidelines in Higher Education: a Review of Governance Arrangements and Quality Assurance Guidelines. OECD/Directorate for Education, France, Paris.
2 2. Khalid Zaman. Quality guidelines for good governance in higher education across the Globe. Pacific Science Review B: Humanities and Social Sciences 1 (2015) le7. journal homepage: www.journals.elsevier.com/pacific-sciencereviewb- humanities-and-social-sciences.
3 3. Middlehurst, R., 2013. Changing internal governance: are leadership roles and management structures in United Kingdom universities fit for the future? High. Educ. Q. 67, 275e294.
Waiting