Ушбу мацолада малакасини ошириш тизимини умумий тавсифи
цамда уни ривожлантиришга булган ёндашувлар баён цилинган. Мактабгача таълим
ташкилоти рахбарларини малакасини оширишнинг асосий йуналишларини аницлаш учун
мавжуд булган айрим назарий ва амалий моделлар куриб чикилган. Малака ошириш
жараёни самарадорлигини оширишга хизмат к^иладиган таълим тамойиллари санаб
утилган. Мактабгача таълим ташкилотлари рацбарларининг малакасини ошириш
моделини такомиллаштириш тамойиллари тавсифланган. Ушбу тамойилларни
тавсифлашда малака ошириш моделини такомиллаштиришга имкон берувчи шахсга
йуналтирилган ёндашув асос килиб олинган.
Ушбу мацолада малакасини ошириш тизимини умумий тавсифи
цамда уни ривожлантиришга булган ёндашувлар баён цилинган. Мактабгача таълим
ташкилоти рахбарларини малакасини оширишнинг асосий йуналишларини аницлаш учун
мавжуд булган айрим назарий ва амалий моделлар куриб чикилган. Малака ошириш
жараёни самарадорлигини оширишга хизмат к^иладиган таълим тамойиллари санаб
утилган. Мактабгача таълим ташкилотлари рацбарларининг малакасини ошириш
моделини такомиллаштириш тамойиллари тавсифланган. Ушбу тамойилларни
тавсифлашда малака ошириш моделини такомиллаштиришга имкон берувчи шахсга
йуналтирилган ёндашув асос килиб олинган.
В статье дается общее описание системы повышения квалификации и
подходов к ее развитию. Рассмотрены существующие теоретические и практические
модели, позволяющие выявить основные направления профессионального развития
руководителей дошкольного образования. Перечислены принципы обучения, которые
служат повышению эффективности тренировочного процесса. Описаны принципы
совершенствования модели повышения квалификации руководителей дошкольных образовательных учреждений. Описание этих принципов основано на личностноориентированном
подходе, позволяющем улучшить модель профессионального развития.
This article provides a general description of the in-service training system
and approaches to its development. Some existing theoretical and practical models are considered to
identify the main directions of professional development of preschool education leaders. The
principles of education that serve to increase the effectiveness of the training process are listed. The
principles of improving the model of professional development of heads of preschool educational
institutions are described. The description of these principles is based on a person-centered approach
that allows to improve the model of professional development.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Kosimova S.N. | катта ук,итувчи | Мактабгача таълим муассасалари рах;бар ва мутахассисларини ь;айта тайёрлаш ва уларнинг малакасини ошириш институти |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | 1. Бондаревская Е.В. Гуманистическая парадигма личностно ориентированного образования // Педагогика. -1997.- № 4 - С. 11-17. |
2 | 2. Браже Т.Г. Принципы оценки деятельности андрагога // Андрагог в открытом обществе: материалы российско-польского семинара. - Санкт-Петербург - Иркутск - PLOCK, 2000. - 242 с. |
3 | 3. Деркач А.А. Акмеология: личностное и профессиональное развитие человека / В 2 4. Акмеологические основы управленческой деятельности / А.А. Деркач. - М.: РАГС, 2000. - 536 с. |