106

Данная статья посвящена изучению основных принципов обучения иностранным языкам и их анализу. Процесс обучения очень широкий и многогранный.
Трудно представить, что все принципы могут иметь одинаковое значение в процессе обучения иностранному языку. С учетом этого в статье анализируются взгляды исследователей, работающих в сфере обучения иностранным языкам, и приводятсяпримеры из результатов наблюдений, полученных в процессе обучения
 

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system08-01-2023
  • Read count106
  • Date of publication12-11-2020
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages367-371
English

This article is devoted to the study of the basic principles of foreign language teaching and their analysis. The learning process is very broad and multifaceted. It is hard to imagine that all the principles can be equally meaningful in the process of teaching a foreign language. With this in mind, the article analyzes the views of researchers working in the field of foreign language teaching and provides examples from the results of observations obtained from the educational process.
 

Ўзбек

Данная статья посвящена изучению основных принципов обучения иностранным языкам и их анализу. Процесс обучения очень широкий и многогранный.
Трудно представить, что все принципы могут иметь одинаковое значение в процессе обучения иностранному языку. С учетом этого в статье анализируются взгляды исследователей, работающих в сфере обучения иностранным языкам, и приводятсяпримеры из результатов наблюдений, полученных в процессе обучения
 

Ўзбек

Ushbu maqola chet tillarini o’qitishning asosiy tamoyillari va ularning tahlilini o’rganishga bag’ishlangan. O'quv jarayoni juda keng va ko'p qirrali. Barcha tamoyillar chet
tillarini o’qitish jarayonida birdek mazmunli bo'lishi mumkinligini tasavvur qilish qiyin. Shuni inobatga olgan holda maqolada chet tillarini o’qitish sohasida faoliyat yuritgan tadqiqotchilar fikrlari va ta’lim jarayonidan olingan kuzatuv natijalaridan misollar keltirib tahlil o’tkazilgan
 

Author name position Name of organisation
1 Ulmasbaeva M.A. Teacher International Islamic academy of Uzbekistan,
Name of reference
1 Abdullaeva, Barno & Pulatova, Laziza & Ulmasbaeva, Malika & Azimova, Gulnara & Kenjaeva, Mukhayyo. (2020). Designing Materials for Teaching Adult Learners. International Journal of Psychosocial Rehabilitation. 24. 794-799. 10.37200/IJPR/V24SP1/PR201219
2 Eshboeva, D. (2019). Characteristics and Necessity of Teacher’s Problem-Solving Skills. In ALT FL (pp. 8-10)
3 Ikanova, L. (2019). THE IMPACT OF THE MATERIALS DEVELOPMENT TO THE IMPLEMENTATION OF THE LANGUAGE PLANNING AND POLICY. Electronic journal of actual problems of modern science, education and training, 7-13
4 Khasanova, D. (2019) Does the way of assessing affect the result of testing? ‚Trends in Teaching Foreign Language: achievements and Solutions‛ International Conference 84-85
5 Khasanova, D. (2019) Халқаро PIRLS бахолаш дастурини ривожлантириш асосида ўқиш ва ёзув саводхонлигини ошириш Сўз санъати халқаро журнали 5 (10) 49-54
6 Qizi, Eshboeva Durdona Alisher. "IMPROVEMENT OF PROBLEM SOLVING SKILLS OF ENGLISH TEACHERS THROUGH CASE STUDY." Наука и образование сегодня 12 (47) (2019)
7 Ulmasbaeva, Malika. (2019). THE EFFECT OF THE CRITICAL PERIOD FOR ACQUIRING THE SECOND LANGUAGE. Nauka v sovremennom mire. 39. 185-193. 10.31618/2524-0935-2019-39-6-185-193
8 Муминова, Д.А. (2019). Повышение учебной активности студентов в процессе изучения иностранного языка средствами информационно-коммуникационных технологий. FarDU ILMIY XABARLAR, 2, 291-295
9 Шамсематова, Б. Р. (2019). МЕТОД ПРОЕКТОВ НА УРОКАХ АНГЛИЙСКОГО ЯЗЫКА. Актуальные проблемы гуманитарных и естественных наук, (2), 96-99
10 Эшбоева, Д. А. (2016). К ВОПРОСУ О ФИЗИЧЕСКИХ СВОЙСТВАХ ПИСЬМЕННОЙ РЕЧИ И ИХ РОЛИ В ЧТЕНИИ. Экономика, социология и право, (6), 63- 65
Waiting