46

Ushbu maqolada “Informatika va raqamli texnologiyalar” yoki informatikaga  turdosh  fanlarni  o‘qitishda  mashina  sonlarini  kompyuterda tasvirlashni o‘qitish jarayonida yuzaga keladigan didaktik muammolar o‘rganilgan. Kompyuterda  sonlar bilan  ishlashda talabalarning  matematik bilimlarini  mashina sonlari  haqidagi  tasavvurlar  bilan  to‘ldirish  -  mashina  sonlari  bilan  ishlashni to‘g‘ri  tashkil  qilishda  muhim  ahamiyatga  ega  ekanligi  aniq  faktlar  bilan asoslangan.  Olib  borilgan tadqiqot natijalari  asosida  sonlarning to ‘g‘ri,  teskari va modifikatsion kodlari bilan ishlash bo‘yicha uslubiy tavsiyalar taklif etilgan.

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 23-02-2024
  • Read count 46
  • Date of publication 31-03-2022
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages71-85
Ўзбек

Ushbu maqolada “Informatika va raqamli texnologiyalar” yoki informatikaga  turdosh  fanlarni  o‘qitishda  mashina  sonlarini  kompyuterda tasvirlashni o‘qitish jarayonida yuzaga keladigan didaktik muammolar o‘rganilgan. Kompyuterda  sonlar bilan  ishlashda talabalarning  matematik bilimlarini  mashina sonlari  haqidagi  tasavvurlar  bilan  to‘ldirish  -  mashina  sonlari  bilan  ishlashni to‘g‘ri  tashkil  qilishda  muhim  ahamiyatga  ega  ekanligi  aniq  faktlar  bilan asoslangan.  Olib  borilgan tadqiqot natijalari  asosida  sonlarning to ‘g‘ri,  teskari va modifikatsion kodlari bilan ishlash bo‘yicha uslubiy tavsiyalar taklif etilgan.

Русский

В  данной  статье  рассматриваются  дидактические проблемы,  возникающие  в  процессе  обучения  компьютерному  числовому представлению машинных чисел при обучении дисциплины “Информатики и цифровых технологий” или в  смежных областях Информатики.  Пополнение математических  знаний  учащихся  о  машинных  числах  при  работе  с  ЭВМ, основывается  на  конкретных  фактах,  имеющих  значение  при  правильной организации  работы  с  машинными  числами.  По  результатам  исследования предложены  методические  рекомендации  по  работе  с  правильными, обратными и модифицированными кодами чисел.

English

This  article  discusses  the  didactic  problems  that  arise  in  the process  of teaching  the  computer  numerical  representation  of machine  numbers when teaching the  discipline  "Computer  Science  and Digital  Technologies"  or in related  fields  of  Informatics.  Replenishment  of  mathematical  knowledge  of students  about  machine  numbers  when  working  with  computers  is  based  on specific  facts that are important  for the correct organization of work with machine numbers.  Based on the  results  of the  study,  methodological  recommendations  for working with correct, reverse and modified codes of numbers are proposed.

Name of reference
1 Грошев А.С. Информатика: Учебник для ВУЗов. Архангельск, Архангелск. гос. техн. ун-т, 2010. - 470 с.
2 Н.В.Макарова, Волков В.Б. Информатика: Учебник для ВУЗов. - СПб.: ООО Издательство “Питер”, 2011. - 576 с.
3 Б.Е.Стариченко. Теоретические основы информатики. Учебник для ВУЗов. -3-е изд. перераб. и доп. - М.: Горячая линия - Телеком, 2016. - 400 с.
4 Зверев Г.Н. Теоретическая информатика и ее основания. В 2 т. Т.2. - М.: ФИЗМАТЛИЗ, 2008. - 576 с. - ISBN 978-5-9221-1061-7.
5 Гребенюк Н.А. Технические средства информатизации: учебник для студентов сред. проф. образования. - 9-е изд., стер. - М.: Издательский центр “Академия”, 2014. - 352 с. ISBN 978-5-4468-1409-1.
6 Aripov M.M., Muxammadiеv J.U. “Informatika, informatsion tеxnologiyalar”, -T: Toshkеnt DYI. 2005
7 Ubaydullayeva Sh.R., Abidov K.Z., Abidova Z.K. Hisoblash va mikroprotsessorli texnika asoslari. Kasb- hunar kollejlari uchun o‘quv qo‘llanma -T: “ILM ZIYO”, 2016. - 14 b.
8 Mo‘minov B. B. Informatika. O‘quv qo‘llanma. - Buxoro, 2012. - 550
9 Axmedov A.B., Tayloqov N.I. Informatika. Akademik litsey va kasb hunar kollejlari uchun darslik. -T.:O ‘zbekiston, 2001. 2 - nashri. -B. 110-172.
10 http://www.intuit.ru -Интернет-Университет Информационных Технологий.
Waiting