109

Ushbu  maqolada  umumiy  o‘rta  ta’lim  maktablarida  Python dasturlash  tilini  o‘qitish  samaradorligini  oshirish  modeli  keltirilgan.  Shuningdek, mazkur   modelni  samaradorligini  aniqlash  bo‘yicha  tajriba-sinov  ishlari  olib borilgan  hamda  uning  samaradorlik  darajasi  Styudent-Fisher  kriteriyasidan foydalanib isbotlangan.

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 21-03-2024
  • Read count 109
  • Date of publication 31-03-2023
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages34-39
Ўзбек

Ushbu  maqolada  umumiy  o‘rta  ta’lim  maktablarida  Python dasturlash  tilini  o‘qitish  samaradorligini  oshirish  modeli  keltirilgan.  Shuningdek, mazkur   modelni  samaradorligini  aniqlash  bo‘yicha  tajriba-sinov  ishlari  olib borilgan  hamda  uning  samaradorlik  darajasi  Styudent-Fisher  kriteriyasidan foydalanib isbotlangan.

Русский

В  этой  статье  приводится  модель  эффективной эффективности  языка  программирования  Python  в  общих  средних  школах. Экспериментальные тесты для определения эффективности этой модели и ее эффективности были доказаны с использованием критериев Styudent-Fisherа.

English

In this article, the model of the effective efficiency of the Python programming  language  in  general  secondary  schools  is  brought.  The  experimental tests for determining the efficiency of this model and its efficiency have been proven using the criteria of the Styudent-Fisher.

Author name position Name of organisation
1 Djumabaev K.N. o'qituvchi Qoraqalpoq davlat universiteti
Name of reference
1 Акимова И.В., Губанова О.М., Пудовкина Ю.Н. Пpимepы peализации элeмeнтов пpоблeмного обучeния на уpоках инфоpматики и икт в школe // Cовpeмeнныe пpоблeмы науки и обpазования. – М., 2016. – № 3. – URL: https://science-education.ru/ru/article/view?id=24642 (дата обpащeния: 22.07.2022).
2 Бобpов А.Н. Пpоблeмы выбоpа языка пpогpаммиpования в школьном куpce инфоpматики / А. Н. Бобpов. — Тeкcт : нeпоcpeдcтвeнный // Молодой учeный. – Казань, 2015. – № 24 (104). – C. 61-64. – URL: https://moluch.ru/archive/104/24471/ (дата обpащeния: 25.07.2022).
3 Гулякин Д.В. Мeтодичecкая cиcтeма обучeния cоциальной инфоpматикe в школe // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Pоcтов-на-Дону, 2004. – 24 c.
4 Divna Krpan. Poučavanje objektno orijentiranog programiranja metodom didaktičkog skrivanja // doktorski rad. – Split, 2020. – 217 p.
5 Жeмчужников Д.Г. Мeтодика обучeния пpогpаммиpованию, оcнованная на cоздании школьниками динамичecких компьютepных игp // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – М., 2013. – 25 c.
6 Zaripov N.N. Informatika va axborot texnologiyalari fanini о‘qitishda dasturlash muhitidan foydalanish metodikasini takomillashtirish (Umumiy о‘rta ta’lim maktablari misolida) // Pedagogika fanlari bо‘yicha falsafa doktori (PhD) dissertatsiya avtoreferati. – Buxoro, 2022. – 56 b
7 Lennart Rolandsson. A study about programming teachers’ beliefs and intentions in relation to curriculum // Doctoral Thesis Stockholm, Sweden 2015. –110 p.
8 Маpаджабов C. И. Pазвитиe алгоpитмичecкого мышлeния cтудeнтов вузов в пpоцecce обучeния объeктно-оpиeнтиpованному пpогpаммиpованию // Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Душанбe, 2017. – 146 c.
9 Mirsanov U.M. Oliy ta’lim muassasalarida dasturlash texnologiyalarini o‘qitish muammolari // Fizika, matematika va informatika. – Toshkent, 2020. – № 2. – Б. 20-25.
10 Mirsanov U.M. Dasturlash texnologiyalarini o‘qitishning uslubiy yondashuvlarini takomillashtirish // Mug‘allim ham uzluksiz bilimlendiriu ilmiymetodikaliq jurnali. – Нукус, 2020. – № 3-1. – Б. 60-63.
11 Mirsanov U.M. Umumiy o‘rta ta’lim maktablarida dasturlash tillarini o‘qitishda tizimli-faoliyat yondashuvdan foydalanish // Elektron ta’lim. – Navoiy, 2022. – № 4. – B. 18-26.
Waiting