116

Ushbu  maqolada  uzluksiz  ta’lim  tizimida  dasturlash  tillarini o‘qitish  samaradorligini  oshirishda  axborot-ta’lim  muhitining  imkoniyatlari keltirilgan.  Shuningdek,  tadqiqot  doirasida  ishlab  chiqilgan  axborot-ta’lim muhitining  samaradorligini  aniqlash  bo‘yicha  tajriba-sinov  ishlari  olib  borilgan hamda  uning  samaradorlik  darajasi  Styudent-Fisher  kriteriyasidan  foydalanib isbotlangan. 

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 22-03-2024
  • Read count 116
  • Date of publication 29-09-2023
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages4-15
Ўзбек

Ushbu  maqolada  uzluksiz  ta’lim  tizimida  dasturlash  tillarini o‘qitish  samaradorligini  oshirishda  axborot-ta’lim  muhitining  imkoniyatlari keltirilgan.  Shuningdek,  tadqiqot  doirasida  ishlab  chiqilgan  axborot-ta’lim muhitining  samaradorligini  aniqlash  bo‘yicha  tajriba-sinov  ishlari  olib  borilgan hamda  uning  samaradorlik  darajasi  Styudent-Fisher  kriteriyasidan  foydalanib isbotlangan. 

Русский

В  данной  статье  представлены  возможности информационно-образовательной  среды  в  повышении  эффективности обучения  языкам  программирования  в  системе  непрерывного  образования. Также  были  проведены  эксперименты  по  определению  эффективности информационно-образовательной  среды,  разработанной  в  рамках исследования, и уровень ее эффективности был доказан с помощью критерия Стьюдента-Фишера.

English

This  article  presents  the  possibilities  of  the  information  and educational  environment  in  increasing  the  effectiveness  of  teaching  programming languages in the system of continuing education. Experiments were als o conducted to determine  the  effectiveness  of  the  information  and  educational  environment  developed as part of the study, and the level of its effectiveness was proven using the Student-Fisher test.

Author name position Name of organisation
1 Mirsanov U.M. dotsent Navoiy davlat pedagogika instituti
2 Jumaqulov K.S. talaba Navoiy davlat pedagogika instituti
Name of reference
1 Ивкина Л.М. Формирование методической готовности будущих учителей информатики в условиях образовательной платформы «мега-класс» // Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. Красноярск – 2017. – 145 c.
2 Mirsanov U. M. Uzluksiz ta’lim tizimida dasturlash texnologiyalarini o‘qitish metodikasini takomillashtirish // Pedagogika fanlari doktori (DSc) ilmiy darajasini olish uchun tayyorlangan dissertatsiya. – Navoiy, 2023. – 332 b.
3 Abduqodirov A.A, Pardayev A.X. Masofali o‘qitish nazariyasi va amaliyoti // Monografiya. – Toshkent, 2009. –146 b.
4 Атанасян С. Л. Формирование информационной образовательной среды педагогического вуза // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – М., 2009. – 49 с.
5 Baxodirova U.B. Mikrobiologiya fanini o‘qitishda virtual ta’lim texnologiyalaridan foydalanish metodikasini takomillashtirish (Pedagogika oliy ta’lim muassasalari misolida) // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasini olish uchun tayyorlangan dissertatsiya. – Qarshi, 2020. – 156 b.
6 Бачурина Л. А. Wеb-портал как средство управления дистанционным образовательным проектом // Вестник Воронежского государственного технического университета, 2009. – Т. 5. – № 1. – С. 20-22
7 Begimqulov U.SH. Pedagogik ta’lim jarayonlarini axborotlashtirishni tashkil etish va boshqarish nazariyasi va amaliyoti // Pedagogika fanlari doktori ilmiy darajasini olish uchun yozilgan dissertatsiya. – Toshkent, 2007. – 280 b.
8 Захарова И. Г. Формирование информационной образовательной среды высшего учебного заведения // Диссертации на соискание ученой степени доктора педагогических наук. – Тюмень, 2003. – 399 c.
9 Кармановский А.В. Формирование готовности студентов к непрерывному профессиональному образованию в условиях дистанционного обучения // Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Сочи, 2011. – 188 с.
10 Матосов Э.С. Развитие методики формирования информационных и коммуникационных компетенций студентов непрофильных вузов с использованием ресурсов Интернет // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Москва, 2009. – С. 9-15.
11 Снегурова В. И. Методическая система дистанционного обучения математике учащихся общеобразовательных школ // Автореферат диссертации на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – СПб, 2010. – 51 с.
12 Taylaqov N.I. Uzluksiz ta’lim tizimi uchun o‘quv adabiyotlari yangi avlodni yaratishning ilmiy-pedagogik asoslari (Informatika kursi misolida) // Pedagogika fanlari doktori ilmiy darajasini olish uchun yozilgan dissertatsiya. – Toshkent, 2006. – 362 b.
13 Elmurodov J.A. Umumiy o‘rta ta’lim muassasalari uchun ochiq axborotta’lim muhitini yaratish va joriy etish metodikasini takomillashtirish // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasini olish uchun tayyorlangan dissertatsiya. – Toshkent, 2021. – 152 b.
14 Змызгова Т.Р., Полякова Е.Н., Соколова Н.Н. Проблемно-ориентированный подход к обучению программированию на примере PYTHОN. Информатика и образование. 2018;(9):12-18. https://dоi.оrg/10.32517/0234-0453-2018-33-9-12-18
15 Писарев А. В. Возможности образовательной платформы Mооdlе в обучении информационным технологиям // Вестник Волгоградского государственного университета. Серия 6: Университетское образование, 2012. – № 13. – С. 70–73.
16 Коньков Е.В. Использование дистанционной формы обучения на занятиях по информатике в 5-7 классах // Автореферат диссертации на соискание учёной степени кандидата педагогических наук 2 9 ГЕН 2011 . – Москва, 2011. – 23 с.
17 Norbekov A.O. Pedagogika oliy ta’lim muassasalarida kompyuter ta’minoti fanini o‘qitish samaradorligini oshirish metodikasi // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasini olish uchun tayyorlangan Dissertatsiya. – Qarshi, 2021. –171 b.
18 Сурхаев М.А. Развитие системы подготовки будущих учителей информатики для работы в условиях новой информационно-коммуникационной образовательной среды // Диссертации на соискание ученой степени доктора педагогических наук. – Москва, 2010. – 333 с
19 Шеремет А.Н. Формирование академической мобильности будущих учителей информатики средствами информационных и коммуникационных технологий // // Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Новокузнецк, 2009. – 208 с.
20 Файзиева М.Р. Ўқув жараёнига мослашувчи WЕB тизимларни яратиш // Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) диссертацияси. – Тошкент, 2017. – 189 б.
21 Ruziyеvа D.R. Pеdаgоgikа оliy tа’lim muаssаsаlаridа dаsturlаsh tillаrini o‘qitish mеtоdikаsini tаkоmillаshtirish // Pеdаgоgikа fаnlаri bo‘yichа fаlsаfа dоktоri (PhD) ilmiy dаrаjаsini оlish uchun tаyyоrlаngаn dissеrtаtsiyа. –Buxоrо, 2023. – 179 b.
Waiting