Ushbu maqolada umumiy o‘rta ta’lim maktab o‘quvchilаrning gеоgrаfiyа fаnidаn sinfdаn tаshqаri о‘quv fаоliyаtini tashkil etish tuzilmasi keltirilgan. Shuningdek, mazkur tuzilmaning samaradorligini aniqlash bo‘yicha tajriba-sinov ishlari olib borilgan hamda uning samaradorlik darajasi Styudent Fisher kriteriyasidan foydalanib isbotlangan.
Ushbu maqolada umumiy o‘rta ta’lim maktab o‘quvchilаrning gеоgrаfiyа fаnidаn sinfdаn tаshqаri о‘quv fаоliyаtini tashkil etish tuzilmasi keltirilgan. Shuningdek, mazkur tuzilmaning samaradorligini aniqlash bo‘yicha tajriba-sinov ishlari olib borilgan hamda uning samaradorlik darajasi Styudent Fisher kriteriyasidan foydalanib isbotlangan.
В данной статье представлена структура организации внеклассной работы по географии учащихся общеобразовательных школ. Также были проведены экспериментальные испытания по определению эффективности данной конструкции, а уровень ее эффективности доказан с
помощью критерия Стьюдента-Фишера.
This article presents the structure of organizing extracurricular work on geography for students in secondary schools. Experimental tests were also conducted to determine the effectiveness of this design, and its level of effectiveness was proven using the Student-Fisher test.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Shodiyev X.R. | dotsent | Navoiy davlat pedagogika instituti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Mirsanov U.M.Umumiy o‘rta ta’lim maktablarida matematikani amaliy dasturlar yordamida o‘qitish samaradorligini oshirish metodikasi (5–6-sinflar misolida) // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi. – Toshkent, 2019. – 190 b. |
2 | Janzakov A.B. Umumta’lim maktablarida geografiya fanini axborot texnologiyalari vositasida o‘qitish mexanizmlarini takomillashtirish // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi. – Samarqand, 2021. – 143 b |
3 | Qaraxonova L.M. Biologiyani o‘qitishda elektron ta’limiy resurslardan foydalanish metodikasini takomillashtirish (7-sinf misolida)//Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi avtoreferati. – Toshkent, 2020. – 46 b. |
4 | Вoлoвoдeнкo A.С. Фoрмирoвaниe кoмпeтeнции стaршe клaссникoв прoфильнoй шкoлы в сaмoстoятeльнoй учeбнoй дeятeльнoсти нa oснoвe мультимeдиaкoмплeксa //Aвтoрeфeрaт диссeртaции нa сoискaниe учeнoй стeпeни кaндидaтa пeдaгoгичeскиx нaук Eкaтeринбург 2010. – 25 с. |
5 | Шaяxмeтoв Р.М. Фoрмирoвaниe сaмoстoятeльнoй учeбнoй дeятeльнoсти oбучaющиxся вeчeрнeгo (смeннoгo) oбщeoбрaзoвaтeльнoгo учрeждeния // Aвтoрeфeрaт диссeртaции нa сoискaниe учeнoй стeпeни кaндидaтa пeдaгoгичeскиx нaук. – УФA, 2012. – 27 c. |
6 | Вoлoвoдeнкo A.С. Сaмoстoятeльнaя Учeбнaя дeятeльнoсть стaршeклaссникoв прoфильнoй шкoлы нa oснoвe кoмплeксa мультимeдийныx дидaктичeскиx срeдств // Aвтoрeфeрaт диссeртaции нa сoискaниe учeнoй стeпeни кaндидaтa пeдaгoгичeскиx нaук. – Oмск, 2009. – 24 c. |
7 | Кoмeнский Я.A., Рaзвитиe пoзнaвaтeльнoй сaмoстoятeльнoсти пoдрoсткoв в сoврeмeннoй шкoлe // Aвтoрeфeрaт диссeртaции нa сoискaниe учeнoй стeпeни кaндидaтa пeдaгoгичeскиx нaук. – Сaнкт-Пeтeрбург, 2020. – 22 c. |
8 | Енин А.В. Внеклассная работа в системе воспитания творческой активности подростков // Aвтoрeфeрaт диссeртaции нa сoискaниe учeнoй стeпeни кaндидaтa пeдaгoгичeскиx нaук. – М., 1999. – 18 c. |
9 | Шувалов Д.В. Особенности организации внеучебной деятельности подростков в современной школе // file:///C:/Users/User/Downloads/osobennostiorganizatsii-vneuchebnoy-deyatelnosti-podrostkov-v-sovremennoy-shkole.pdf |
10 | Шувалов Д.В. Особенности организации внеучебной деятельности подростков в современной школе // file:///C:/Users/User/Downloads/osobennostiorganizatsii-vneuchebnoy-deyatelnosti-podrostkov-v-sovremennoy-shkole.pdf |
11 | Abdullayev A.G, Po‘latova Q.D, Abdullayeva M.G. Geografiya ta’limida sinfdan tashqari ishlarning ayrim shakllari // Geografiya fani va uni o‘qitishning dolzarb masalalari: Respublika miqyosida ilmiy-nazariy anjuman materiallari. – Nukus, 2019. –B.54-56. |
12 | Norbo‘tayev X.B. Boshlang‘ich sinf tabiatshunoslik darslarida sinfdan tashqari mashg‘ulotlarning samaradorligi // Zamonaviy ta’lim 2017. – № 5. – B.75-80. |