42

Ushbu  maqolada  uzluksiz  ta’lim  tizimida  fanlarni  o‘qitish samaradorligini  oshirishda  axborot  texnologiyalarini  joriy  etishning  ilmiy-nazariy asoslari,  oliy  ta’lim  muassasalarida  dasturlash  tillarini  o‘qitish  samardorligini oshirish va qo‘llash muammolari hamda yechimlariga oid olib borilayotgan  tadqiqot ishlari o‘rganilgan. 

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 25-03-2024
  • Read count 42
  • Date of publication 29-12-2023
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages76-83
Ўзбек

Ushbu  maqolada  uzluksiz  ta’lim  tizimida  fanlarni  o‘qitish samaradorligini  oshirishda  axborot  texnologiyalarini  joriy  etishning  ilmiy-nazariy asoslari,  oliy  ta’lim  muassasalarida  dasturlash  tillarini  o‘qitish  samardorligini oshirish va qo‘llash muammolari hamda yechimlariga oid olib borilayotgan  tadqiqot ishlari o‘rganilgan. 

Русский

В данной статье рассматриваются научно-теоретические основы  внедрения  информационных  технологий  в  систему  непрерывного образования,  проблемы  и  пути  решения  повышения  эффективности  обучения языкам программирования в высших учебных заведениях и их применения

English

This article discusses the scientific and theoretical foundations of the introduction  of  information  technologies  into  the  system  of  lifelong  education, problems  and  solutions  to  increasing  the  efficiency  of  teaching  programming languages in higher education institutions and their application.

Author name position Name of organisation
1 Ruziyeva D.R. o'qituvchi Navoiy davlat pedagogika instituti
Name of reference
1 Otaxonov N.A. Ob’ektga yo‘naltirilgan dacturlash texnologiyalarini o‘qitish uslubiyoti // Pedagogika fanlari nomzodi ilmiy darajacini olish uchun yozilgan disseptasiya. – Toshkent, 2009. – 186 b
2 Mirsanov U.M. Oliy ta’lim muassasalarida dasturlash texnologiyalarini o‘qitish muammolarpi // Fizika, matematika va informatika. – Toshkent, 2020. – № 2. – B. 20-25.
3 Zakirova F.M. Teoрeтичecкие и пpaктические основы методической подготовки будущих преподователей информатики в педагогических вузах // Pedagogika fanlapi doktopi ilmiy dapajacini olish uchun yozilgan dicceptasiya. – Toshkent, 2008. – 42 b.
4 Abduqodirov A., Pardaev A. Masofali o‘qitish nazariyasi va amaliyoti // Monografiya. – Toshkent, 2009. –146 b.
5 Lutfillaev M.H. Oliy ta’lim o‘quv jarpayonini takomillashtirishda axborot texnologiyalarini integrasiyalash nazariyasi va amaliyoti (Informatika va tabiiy fanlarp micsolida) // Pedagogika fanlari doktori ilmiy darajasini olish uchun yozilgan dissertasiya. – Toshkent, 2007. – 246 b.
6 Бабушкина И.А. Методика визуального образования pогpаммиpованию в педагогической проверке // Автореферат диссертации на сoискание ученой cтепени кандидата педагогической наук.- Моква, 2002. - 9 с.
7 Kelleher C., Paussh, R. Lowering the barriers to programming: A taxonomy of programming yenvironment and languages for novise programmers // ACM Computing Surveys. 2008. – № 37 (2). – P. 83–137.
8 Жуджалов В.Е. Cоверщенствование кодирования обучения пpогpаммиpования на oснове интегpасии парадигм пpогpаммиpования // Диссертасия на соискание ученой cтепени доктоpа педагогической науки.– Москва, 2004. – 456 с.
9 Djuraeva D.R. Итерационной метод обучения программированию и перспективной информатике // Mug‘allim ham uzluksiz bilimlendiriu ilmiymetodikalыq jurnali. – Nukus, 2020. – № 3. – B. 129–133.
10 Arturo Rojas López. Escenarios de aprendizaje personalizados a partir de la evaluación del pensamiento computacional para el aprendizaje de competencias de programación mediante un entorno b-Learning y gamificación. Octubre 2019. – P.266.
11 Cоверщенствование кодирования обучения пpогpаммиpования на oснове интегpасии парадигм пpогpаммиpования // Диссертасия на соискание ученой cтепени доктоpа педагогической науки.– Москва, 2004. – 456 с.
12 Djuraeva D.R. Итерационной метод обучения программированию и перспективной информатике // Mug‘allim ham uzluksiz bilimlendiriu ilmiymetodikalыq jurnali. – Nukus, 2020. – № 3. – B. 129–133.
13 Arturo Rojas López. Escenarios de aprendizaje personalizados a partir de la evaluación del pensamiento computacional para el aprendizaje de competencias de programación mediante un entorno b-Learning y gamificación. Octubre 2019. – P.266.
14 Norbekov A.O. Pedagogika oliy ta’lim muassasalarida kompyuter ta’minoti fanini o‘qitish samaradorligini oshirish metodikasi // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasini olish uchun tayyorlangan Dissertasiya. – Qarshi, 2021. –171 b.
15 Djurayeva D.R. Problems of Teaching Programming Technologies in Pedagogical Higher Education Institutions // Academia Science. International Conference on multidisciplinary Research And Innovative Technologies. – Spanish. August 13 th 2021. – Pp. 237-239.
16 Можапов М. С. Использование современных технологий в области интерактивного обучения пpогpаммиpованию: тенденции и пеpеспективы // Вестник ТГПУ (Вестник ТГПУ). – С. 134-139.
Waiting