Bugun biz shunday jamiyatda yashayabmizki, unda o‘smirlarining o‘ziga va
o‘z muammolariga e’tibor qaratish dolzarb masaladir. Bu rivojlanayotgan shaxs uchun uning
shaxsiyatiga boshqalarning e’tibori juda muhim ekanligida ifodalanadi. Tengdoshlar va otaonalarning yutuqlar va muvaffaqiyatlarga g‘amxo‘r munosabati, ular tushunish, ma’qullash va
hayratga tushishga intiladi. Ular do‘stlarga juda kuchli ehtiyoj sezadilar. Kattalarga hissiy
qaramlik ota-onalar va kattalar tomonidan chuqur tushunish zarurati bilan ifodalanishi mumkin.
Maktabda o‘smir turli xil muammolarga duch kelishi natijasida ko‘plab stressli sharoitlarga
tushib qoladi.
Maqolada o‘smirlarda stress namoyon bo‘lishining nazariy metodologik asoslari, uni
keltirib chiqaruvchi omillar, stressli vaziyatlarning salbiy ta’siri o‘smirning o‘quv faoliyatiga,
uning xulq-atvoriga, tengdoshlari va o‘qituvchilari bilan munosabatlariga ta’sir qilishi ilmiy
yondashuvlar asosida psixologik tahlil qilingan.
Bugun biz shunday jamiyatda yashayabmizki, unda o‘smirlarining o‘ziga va
o‘z muammolariga e’tibor qaratish dolzarb masaladir. Bu rivojlanayotgan shaxs uchun uning
shaxsiyatiga boshqalarning e’tibori juda muhim ekanligida ifodalanadi. Tengdoshlar va otaonalarning yutuqlar va muvaffaqiyatlarga g‘amxo‘r munosabati, ular tushunish, ma’qullash va
hayratga tushishga intiladi. Ular do‘stlarga juda kuchli ehtiyoj sezadilar. Kattalarga hissiy
qaramlik ota-onalar va kattalar tomonidan chuqur tushunish zarurati bilan ifodalanishi mumkin.
Maktabda o‘smir turli xil muammolarga duch kelishi natijasida ko‘plab stressli sharoitlarga
tushib qoladi.
Maqolada o‘smirlarda stress namoyon bo‘lishining nazariy metodologik asoslari, uni
keltirib chiqaruvchi omillar, stressli vaziyatlarning salbiy ta’siri o‘smirning o‘quv faoliyatiga,
uning xulq-atvoriga, tengdoshlari va o‘qituvchilari bilan munosabatlariga ta’sir qilishi ilmiy
yondashuvlar asosida psixologik tahlil qilingan.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Tosheva M.Y. | doktorant | QarDU |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Безруких М.М. Как помочь школьнику справится со стрессом? Режим доступа: https://zen.yandex.ru/media/family3/kak-pomoch-shkolnikuspravitsia-so-stressom-5dd264e1ca2a7e43a17da33a |
2 | Бодров В.А. Психологический стресс: Развитие учения и современное состояние проблемы. – М.: Наука, 1995. – 288 с. |
3 | Бойко В.В. Трудные характеры подростков: развитие, выявление, помощь. – СПб.: Союз, 2002. – С. 35-154. |
4 | Бохан Т.Г. Стресс и стрессоустойчивость: опыт культурно-исторического исследования / Т. Г. Бохан. – Томск: Изд-во «Иван Федоров», 2008. – 267 с. |
5 | Молодцова Т.Д. Профилактика стрессов у подростков в условиях школьного социума / Вестник Таганрогского института имени А.П. Чехова. – 2017. – № 2. – 286 с. – С. 115-120. |
6 | Панченко Л. Л. Диагностика стресса: учебное пособие / Л.Л. Панченко. – Владивосток: Мор. гос. ун-т, 2005 – 35с. |
7 | Селе Г. Очерки об адаптационном синдроме. Государственное издательство медицинской литературы. – М.: МЕДГИЗ, 1960. – 253 с. |