76

Bugun  biz  shunday  jamiyatda  yashayabmizki,  unda  o‘smirlarining  o‘ziga  va 
o‘z  muammolariga  e’tibor  qaratish  dolzarb  masaladir.  Bu  rivojlanayotgan  shaxs  uchun  uning 
shaxsiyatiga  boshqalarning  e’tibori  juda  muhim  ekanligida  ifodalanadi.  Tengdoshlar  va  otaonalarning  yutuqlar  va  muvaffaqiyatlarga  g‘amxo‘r  munosabati,  ular  tushunish,  ma’qullash  va 
hayratga  tushishga  intiladi.  Ular  do‘stlarga  juda  kuchli  ehtiyoj  sezadilar.  Kattalarga  hissiy 
qaramlik ota-onalar va kattalar tomonidan chuqur tushunish zarurati bilan ifodalanishi mumkin. 
Maktabda  o‘smir  turli  xil  muammolarga  duch  kelishi  natijasida  ko‘plab  stressli  sharoitlarga 
tushib qoladi. 
Maqolada  o‘smirlarda  stress  namoyon  bo‘lishining  nazariy  metodologik  asoslari,  uni 
keltirib  chiqaruvchi  omillar,  stressli  vaziyatlarning  salbiy  ta’siri  o‘smirning  o‘quv  faoliyatiga, 
uning  xulq-atvoriga,  tengdoshlari  va  o‘qituvchilari  bilan  munosabatlariga  ta’sir  qilishi  ilmiy 
yondashuvlar asosida psixologik tahlil qilingan. 

  • Web Address
  • DOIhttps://zenodo.org/doi/10.5281/zenodo.10908421
  • Date of creation in the UzSCI system 13-04-2024
  • Read count 76
  • Date of publication 18-03-2024
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages73-81
Ўзбек

Bugun  biz  shunday  jamiyatda  yashayabmizki,  unda  o‘smirlarining  o‘ziga  va 
o‘z  muammolariga  e’tibor  qaratish  dolzarb  masaladir.  Bu  rivojlanayotgan  shaxs  uchun  uning 
shaxsiyatiga  boshqalarning  e’tibori  juda  muhim  ekanligida  ifodalanadi.  Tengdoshlar  va  otaonalarning  yutuqlar  va  muvaffaqiyatlarga  g‘amxo‘r  munosabati,  ular  tushunish,  ma’qullash  va 
hayratga  tushishga  intiladi.  Ular  do‘stlarga  juda  kuchli  ehtiyoj  sezadilar.  Kattalarga  hissiy 
qaramlik ota-onalar va kattalar tomonidan chuqur tushunish zarurati bilan ifodalanishi mumkin. 
Maktabda  o‘smir  turli  xil  muammolarga  duch  kelishi  natijasida  ko‘plab  stressli  sharoitlarga 
tushib qoladi. 
Maqolada  o‘smirlarda  stress  namoyon  bo‘lishining  nazariy  metodologik  asoslari,  uni 
keltirib  chiqaruvchi  omillar,  stressli  vaziyatlarning  salbiy  ta’siri  o‘smirning  o‘quv  faoliyatiga, 
uning  xulq-atvoriga,  tengdoshlari  va  o‘qituvchilari  bilan  munosabatlariga  ta’sir  qilishi  ilmiy 
yondashuvlar asosida psixologik tahlil qilingan. 

Author name position Name of organisation
1 Tosheva M.Y. doktorant QarDU
Name of reference
1 Безруких М.М. Как помочь школьнику справится со стрессом? Режим доступа: https://zen.yandex.ru/media/family3/kak-pomoch-shkolnikuspravitsia-so-stressom-5dd264e1ca2a7e43a17da33a
2 Бодров В.А. Психологический стресс: Развитие учения и современное состояние проблемы. – М.: Наука, 1995. – 288 с.
3 Бойко В.В. Трудные характеры подростков: развитие, выявление, помощь. – СПб.: Союз, 2002. – С. 35-154.
4 Бохан Т.Г. Стресс и стрессоустойчивость: опыт культурно-исторического исследования / Т. Г. Бохан. – Томск: Изд-во «Иван Федоров», 2008. – 267 с.
5 Молодцова Т.Д. Профилактика стрессов у подростков в условиях школьного социума / Вестник Таганрогского института имени А.П. Чехова. – 2017. – № 2. – 286 с. – С. 115-120.
6 Панченко Л. Л. Диагностика стресса: учебное пособие / Л.Л. Панченко. – Владивосток: Мор. гос. ун-т, 2005 – 35с.
7 Селе Г. Очерки об адаптационном синдроме. Государственное издательство медицинской литературы. – М.: МЕДГИЗ, 1960. – 253 с.
Waiting