Ushbu maqolada texnika oliy ta’lim muassasalari talabalarini axborot texnologiyalariga oid kompetentligini rivojlantirish muammolari va yechimlariga oid olimlarning ishlarini tahlili berilgan. Shuningdek, mazkur maqolada texnika oliy ta’lim muassasalari talabalarini axborot texnologiyalariga oid kompetentligini rivojlantirishda foydalaniladigan zamonaviy o‘quv vositalar taklif etilgan. Shu bilan birga ushbu maqolada taklif etilgan zamonaviy o‘quv vositalarni samaradorligini aniqlashga qaratilgan pedagogik tajriba-sinov ishlari olib borilgan hamda uning samaradorlik darajasi Styudent-Fisher kriteriyasidan foydalanib isbotlangan.
Ushbu maqolada texnika oliy ta’lim muassasalari talabalarini axborot texnologiyalariga oid kompetentligini rivojlantirish muammolari va yechimlariga oid olimlarning ishlarini tahlili berilgan. Shuningdek, mazkur maqolada texnika oliy ta’lim muassasalari talabalarini axborot texnologiyalariga oid kompetentligini rivojlantirishda foydalaniladigan zamonaviy o‘quv vositalar taklif etilgan. Shu bilan birga ushbu maqolada taklif etilgan zamonaviy o‘quv vositalarni samaradorligini aniqlashga qaratilgan pedagogik tajriba-sinov ishlari olib borilgan hamda uning samaradorlik darajasi Styudent-Fisher kriteriyasidan foydalanib isbotlangan.
В данной статье представлен анализ работ ученых по проблемам и решениям развития компетентности студентов технических вузов применительно к информационным технологиям. Также в данной статье предложены современные образовательные средства, используемые при развитии компетентности студентов технических вузов относительно информационных технологий. При этом были проведены педагогические эксперименты, направленные на определение эффективности предлагаемых в данной статье современных образовательных средств и доказан уровень их эффективности с помощью критерия Стьюдента-Фишера.
This article provides an analysis of the work of scientists on the problems and solutions of developing the competence of students of technical higher education institutions in relation to information technology. Also, in this article, modern educational tools used in the development of the competence of students of technical higher education institutions in relation to information technologies are proposed. At the same time, pedagogical experiments aimed at determining the effectiveness of the modern educational tools proposed in this article were conducted and its level of effectiveness was proven using the StudentFisher criterion.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Abdullayeva D.A. | katta o'qituvchi | Navoiy davlat konchilik va texnologiyalar universiteti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Mirsanov U.M. Uzluksiz ta’lim tizimida dasturlash texnologiyalarini o‘qitish metodikasini takomillashtirish // Pedagogika fanlari doktori (DSc) ilmiy darajasini olish uchun tayyorlangan dissertatsiya. – Navoiy, 2023. – 332 b. |
2 | Ruziyеvа D.R. Pеdаgоgikа оliy tа’lim muаssаsаlаridа dаsturlаsh tillаrini o‘qitish mеtоdikаsini tаkоmillаshtirish // Pеdаgоgikа fаnlаri bo‘yichа fаlsаfа dоktоri (PhD) ilmiy dаrаjаsini оlish uchun tаyyоrlаngаn dissеrtаtsiyа. –Buxоrо, 2023. – 179 b. |
3 | Toxirov F.J. Oliy ta’lim muassasalarida talabalarning dasturlashga oid algoritmik fikrlashini rivojlantirish metodikasini takomillashtirish // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) ilmiy darajasini olish uchun tayyorlangan dissertatsiya. – Qarshi, 2022. – 172 b. |
4 | Норбеков А.О. Педагогика олий таълим муассасаларида компьютер таъминоти фанини ўқитиш самарадорлигини ошириш методикаси // Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) илмий даражасини олиш учун тайёрланган Диссертация. – Қарши, 2021. –171 б. |
5 | Файзиева М.Р. Ўқув жараёнига мослашувчи WЕB тизимларни яратиш // Педагогика фанлари бўйича фалсафа доктори (PhD) диссертацияси. – Тошкент, 2017. – 189 б. |
6 | Nuraliyeva P.E. Talabalarning kasbiy kompetentligini shakllantirishda raqamli texnologiyalardan foydalanish metodikasini takomillashtirish // Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD) dissertatsiyasi avtoreferati. – Chirchiq, 2023. – 48 b. |
7 | Каюмова Н.А. Электрон таълим муҳитида бўлажак информатика ўқитувчиларини интегратив ёндашув асосида тайёрлаш методикасини такомиллаштириш // Педагогика фанлари доктори (DSc) диссертацияси автореферати. Тошкент, 2022. – 70 с |
8 | Luís Filipе Lеitе Bаrbоsа. Bоаs Práticаs nа Prоgrаmаçãо Оriеntаdа а Оbjеctоs а Аdоptаr pеlоs Аlunоs dе Infоrmáticа dо Еnsinо Supеriоr. Tеsе dе Dоutоrаmеntо еm Infоrmáticа. Аdеlаidе Isаbеl dоs Sаntоs Viеirа Brаgа Sаmpаiо Оriеntаçãо dе. Vilа Rеаl, 2017. – 396 р. |
9 | Ивкина Л.М. Формирование методической готовности будущих учителей информатики в условиях образовательной платформы «мега-класс» // Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. Красноярск – 2017. – 145 c. |
10 | Аrturо Rоjаs Lópеz. Еscеnаriоs dе аprеndizаjе pеrsоnаlizаdоs а pаrtir dе lа еvаluаción dеl pеnsаmiеntо cоmputаciоnаl pаrа еl аprеndizаjе dе cоmpеtеnciаs dе prоgrаmаción mеdiаntе un еntоrnо b-Lеаrning y gаmificаción. Оctubrе 2019. – 266 |