317

Мазкур “60-70 йиллар ўзбек киносида поэтик услуб” номли илмий мақола ўзбек киносида 60-70 йилларда юзага келган ўзига ҳос уйғониш даври бўлган поэтик кино даври ҳақида, шу давр намояндаларининг, хусусан режиссёрлар Э.Ишмухаммедов, А.Ҳамраевлар, кинооператорлар Ҳ.Файзиев, Д.Фатхуллин, Г.Тутунов, Ю.Клименко ва бошқалар томонидан яратилган “Оқ қушлар, оппоқ қушлар”, “Севишганлар”, “Нафосат”, “Инсон қушлар ортидан боради” каби фильмлар ва
уларда ўз аксини топган поэтик йўнаклиш ва лиризмга бағишланган.

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 21-10-2019
  • Read count 294
  • Date of publication 16-09-2018
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages20-25
Ўзбек

Мазкур “60-70 йиллар ўзбек киносида поэтик услуб” номли илмий мақола ўзбек киносида 60-70 йилларда юзага келган ўзига ҳос уйғониш даври бўлган поэтик кино даври ҳақида, шу давр намояндаларининг, хусусан режиссёрлар Э.Ишмухаммедов, А.Ҳамраевлар, кинооператорлар Ҳ.Файзиев, Д.Фатхуллин, Г.Тутунов, Ю.Клименко ва бошқалар томонидан яратилган “Оқ қушлар, оппоқ қушлар”, “Севишганлар”, “Нафосат”, “Инсон қушлар ортидан боради” каби фильмлар ва
уларда ўз аксини топган поэтик йўнаклиш ва лиризмга бағишланган.

Русский

Статья «Поэтикечкое направление в узбекском кино 60-70-х годов», посвящена, к так называемому, периоду возрождения поэтического кино, и творческой деятельности выдающихся режиссёров того периода Э.Ишмухаммедова, А.Хамраева, операторов Х.Файзиева, Д.Фатхуллина, Г.Тутунова, Ю.Клименко и др. В статье анализируются фильмы “Белые, белые аисты”, “Нежность”, “Влюбленные”, “Человек уходит за птицами” и сделано попытка определить грани
операторского мастертсва выдающихся операторов узбекского кино.

English

The article «Poetical direction in Uzbek cinema 60-70th», is dedicated to, period of rebirth of uzbek poetic cinema, and creative activities of great directors of that period like E.Ishmuhammedov, A.Hamraev, cinematographers H.Fayziev, D.Fathullin, G.Tutunov, Y.Klimenko and others. The article analyzes films «White, white storks», «Tenderness», «Lovers», «Man follow birds» and is made attempt to define peak of skill of camera art of protruding cameramen of Uzbek’s cinema.

Author name position Name of organisation
1 Xusanov S.. катта ўқитувчиси TATU
Name of reference
1 1. Президент Шавкат Мирзиёевнинг Ўзбекистон ижодкор зиёлилари вакиллари билан учрашувдаги маърузаси. – Тошкент: 03.08.2017 й.
2 2. Абул-Касымова Х. Шухрат Аббосов. – Ташкент: “Изд. Гафура Гуляма”, 1976.
3 3. Бондаренко В.А. «Современный отечественный кинематограф и теоретические принципы ОПОЯЗа», кандидатлик диссер- тацияси.
4 4. Исмоилов А.И. Кинотелеоператорлик маҳорати. Дарслик. – Тошкент: ТДСИ, 2004.
5 5. Тешабаев Ж. Узбекское кино: традиции и новаторство. – Ташкент: 1979.
6 6. Абул-Касымова Х., Тешабаев Ж., Мирзамухамедова М. Кино Узбекистана. – Ташкент; 1985.
7 7. Акбаров Ҳ. Кино санъати тарихи. – Тошкент: “ТИУ”, 2005.
8 8. Алиев М. Кино асослари. – Тошкент: “Ўқитувчи”, 1993.
9 9. Добин Е. Поэтика киноискусства. – Москва: Искусство, 1971.
Waiting