7

Mazkur maqolada bugungi kun yoshlarining ma’naviy qiyofasi, qadriyatlar tizimining shakllanishida affiliatsiya motivatsiyasini rivojlantirish nechog‘lik muhimligi yoritilgan. Yoshlar jamoasida affiliatsiya motivini o‘rganish va tadqiq etish bo‘yicha empirik ma’lumotlar keltirilgan. Kelajakda talaba-yoshlar kommunikativ muvaffaqiyati hamda  kasbiy kompetentliligini belgilab beruvchi affiliatsiya motivini shakllantirish bo‘yicha amaliy tavsiyalar berilgan.

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 13-09-2024
  • Read count 7
  • Date of publication 30-06-2022
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages22-25
Ўзбек

Mazkur maqolada bugungi kun yoshlarining ma’naviy qiyofasi, qadriyatlar tizimining shakllanishida affiliatsiya motivatsiyasini rivojlantirish nechog‘lik muhimligi yoritilgan. Yoshlar jamoasida affiliatsiya motivini o‘rganish va tadqiq etish bo‘yicha empirik ma’lumotlar keltirilgan. Kelajakda talaba-yoshlar kommunikativ muvaffaqiyati hamda  kasbiy kompetentliligini belgilab beruvchi affiliatsiya motivini shakllantirish bo‘yicha amaliy tavsiyalar berilgan.

Русский

В статье обоснована необходимость развития мотива мотивации,  как одного из факторов формирования морального облика, духовных ценностей  молодёжи. Представлены эмпирические данные по изучению и измерению мотива аффилиации  среди молодёжных групп. Даны практические рекомендации по возможности формирования мотива аффилиации, определяющую дальнейшую коммуникативную успешность и профессиональную компетентность студенческой молодёжи.

English

In article need of development of motive of motivation, as one of factors of formation of moral shape, cultural wealth of youth is proved. Empirical data on studying and measurement of motive of an affiliation among youth groups. Practical recommendations whenever possible formations of motive of the affiliation, defining further communicative success and professional competence of studenchnsky youth are made.

Name of reference
1 1. Абрамова Г.С. Некоторые особенности: педагогического общения с подростками // Вопросы психологии, 1988. № 2. С.96-99.
2 2. Гребенюк О.С., Гребенюк Т.Б. Основы педагогики индивидуальности. – Калининград: Янтарный сказ, 2000. С.79-85.
3 3. Ильин Е.П. Мотивация и мотивы. – СПб.: Питер. 2008. С. 378.
4 4. Как-Калик В.А. Основы профессинально-педагогического общения. – Грозный, Чеч-Инг.ун-та, 1979. С.138-140.
5 5. Карпенко Л.А. Краткий психологический словарь / Под общ.ред. А.В. Петровского, М.Г. Ярошевского. – М.: Политиздат, 1985. С. 9.
6 6. Кузнецова И.В. Мотив аффилиации в межличностных отношениях. //Дис. ... канд. пс. н.: 19.00.05 – СПб., 2006. 200 с.
7 7. Маркова А.К., Матис Т.А., Орлов А.Б. Формирование мотивации учения. – М., 1990.С.192-195.
8 Немов Р.С., Алтунина И.Р. Социальная психология: Учебное пособие. – СПб.: Питер, 2010. С. 90-93.
9 Norkulova N.T. Yoshlar ma’naviyatida affiliatsiya motivatsiyasi psixologiyasi. – T.: Fan va Texnologiya, 2015, B-107.
10 Платонов Ю.П. Социальная психология поведения. // Учебное пособие. – СПб.:Питер, 2006. 464 с.
11 Хекхаузен X. Мотивация и деятельность, т.1. – СПб.: Питер, 2003. С. 347-370.
12 Шапарь В.Б., Россоха В.Е., Шапарь О.В. Новейший психологический словарь. // Под общ.ред.В.Б. Шапаря. – Изд.3-е-Ростовн\Д.: Феникс, 2007. С. 43.
13 Buunk B. Affiliation and helping interactions within organizations: a critical analysis of the role social support with regard to occupation stress. \\ inStroebe W., Hewstone M. European Review of Social Psychology, – Chichester: John Wiley, 1990, 1, p. 293-322.
Waiting