Bu maqolada o‘rta asr islom falsafasi va tasavvufining atoqli olimi Aziz Nasafiy asarlarida yoritilgan komil inson (al-inson al-komil) tushunchasi ko‘rib chiqiladi. Nasafiyning falsafiy asosi inson kamoloti va ma’naviy amalga oshishini har tomonlama anglash uchun Avitseniya metafizikasi va so‘fiy tasavvufining elementlarini birlashtiradi. Birlamchi matnlar va ilmiy talqinlarga tayangan holda, ushbu tadqiqot Nasafiyning komil inson haqidagi tasavvurini tahlil qiladi, uning metafizik asoslari, axloqiy o‘lchovlari va islom falsafiy an’analari doirasidagi shaxsiy o‘zgarishlarga ta’sirini o‘rganadi. Ushbu maqola Aziz Nasafiyning komil inson tushunchasini ilmiy tushunishni chuqurlashtirish, uning falsafiy asoslari, axloqiy jihatlari va islom falsafiy tafakkuridagi shaxsiy va ma’naviy kamolotga
ta’sirini yoritishga qaratilgan.
This article examines the concept of the perfect man (al-insan al-kamil) as elucidated in the writings of Aziz Nasafi, a prominent scholar of medieval Islamic philosophy and mysticism. Nasafi’s philosophical framework integrates elements of Avicennian metaphysics and Sufi mysticism to articulate a comprehensive understanding of human perfection and spiritual realization. Drawing on primary texts and scholarly interpretations, this study analyzes Nasafi’s conception of the perfect man, exploring its metaphysical foundations, ethical dimensions, and implications for personal transformation within the Islamic philosophical tradition. This article aims to deepen scholarly understanding of Aziz Nasafi’s concept of the perfect man, elucidating its philosophical underpinnings, ethical dimensions, and implications for
personal and spiritual development within Islamic philosophical thought.
Bu maqolada o‘rta asr islom falsafasi va tasavvufining atoqli olimi Aziz Nasafiy asarlarida yoritilgan komil inson (al-inson al-komil) tushunchasi ko‘rib chiqiladi. Nasafiyning falsafiy asosi inson kamoloti va ma’naviy amalga oshishini har tomonlama anglash uchun Avitseniya metafizikasi va so‘fiy tasavvufining elementlarini birlashtiradi. Birlamchi matnlar va ilmiy talqinlarga tayangan holda, ushbu tadqiqot Nasafiyning komil inson haqidagi tasavvurini tahlil qiladi, uning metafizik asoslari, axloqiy o‘lchovlari va islom falsafiy an’analari doirasidagi shaxsiy o‘zgarishlarga ta’sirini o‘rganadi. Ushbu maqola Aziz Nasafiyning komil inson tushunchasini ilmiy tushunishni chuqurlashtirish, uning falsafiy asoslari, axloqiy jihatlari va islom falsafiy tafakkuridagi shaxsiy va ma’naviy kamolotga
ta’sirini yoritishga qaratilgan.
В этой статье рассматривается концепция совершенного человека (аль-инсан аль-камиль), изложенная в трудах Азиза Насафи, выдающегося ученого средневековой исламской философии и мистицизма. Философская структура Насафи объединяет элементы метафизики Авиценны и суфийского мистицизма, чтобы сформулировать всестороннее
понимание человеческого совершенства и духовной реализации. Опираясь на основные тексты и научные толкования, в этом исследовании анализируется концепция Насафи о совершенном человеке, исследуя ее метафизические
основы, этические измерения и последствия для личной трансформации в рамках исламской философской традиции. Целью этой статьи является углубление научного понимания концепции совершенного человека Азиза Насафи, разъяснение ее философских основ, этических измерений и последствий для личного и духовного развития в рамках исламской философской мысли.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Abdullayev J.. | PhD talabasi | Mirzo Ulug‘bek nomidagi O‘zbekiston Milliy universiteti Toshkent, Oʻzbekiston |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | • Nasafi, Aziz. Sharh al-Maqasid. |
2 | • Nasafi, Aziz. Tajrid al-‘Aqaid. |
3 | • Corbin, Henry. History of Islamic Philosophy. |
4 | • William C. Chittick, The Sufi Path of Knowledge: Ibn Al-Arabi's Metaphysics of Imagination (State University of New York Press, 1989 |
5 | • Seyyed Hossein Nasr, Three Muslim Sages: Avicenna-Suhrawardi-Ibn Arabi (Caravan Books, 1964) |
6 | • Annemarie Schimmel, Mystical Dimensions of Islam (University of North Carolina Press, 1975) |
7 | • Carl W. Ernst, The Shambhala Guide to Sufism (Shambhala Publications, 1997) |