Ushbu maqolada Oʻzbekistonda nogironlar taʼlimi tizimi shakllanishi va rivojlantirishining xususiyatlari, omillari, tarixiy ildizlari yoritiladi. Shu bilan birga inklyuziv ta’limning Oʻzbekistondagi rivojlanishi, uning huquqiy – me’yoriy asoslari, nogiron va sog‘lom bolalarda teng huquqlilik asosida ta’lim jarayonini tashkil etish masalalari ilmiy tahlil
qilingan. Shuningdek, ushbu sohada maktab va maktabgacha ta’lim muassasalarida olib borilayotgan islohotlar va inklyuziv ta’limning istiqbollari xususida soʻz yuritiladi.
In our article, the historical roots of the development of the disabled education system, the development of inclusive education in Uzbekistan, the legal and regulatory framework of inclusive education in Uzbekistan, the relevance of the organization of the educational process on the basis of equal rights in disabled and healthy children are scientifically analyzed. Also in this area, the reforms carried out in school and preschool institutions and the development and
prospects of inclusive education in Uzbekistan are discussed.
Ushbu maqolada Oʻzbekistonda nogironlar taʼlimi tizimi shakllanishi va rivojlantirishining xususiyatlari, omillari, tarixiy ildizlari yoritiladi. Shu bilan birga inklyuziv ta’limning Oʻzbekistondagi rivojlanishi, uning huquqiy – me’yoriy asoslari, nogiron va sog‘lom bolalarda teng huquqlilik asosida ta’lim jarayonini tashkil etish masalalari ilmiy tahlil
qilingan. Shuningdek, ushbu sohada maktab va maktabgacha ta’lim muassasalarida olib borilayotgan islohotlar va inklyuziv ta’limning istiqbollari xususida soʻz yuritiladi.
В данной статье анализируется особенности, факторы формирования, развития и исторические корни системы образования инвалидов в Узбекистане. Также рассматрывается развитие инклюзивного образования в Узбекистане, правовая и нормативная база организации образовательного процесса на основе равноправия инвалидов и здоровых детей. Кроме этого раскрывается процесс проводимых в этой области реформ в школах и дошкольных образовательных учреждениях, и перспективы
инклюзивного образования в Узбекистане.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Narziyev R. . | tayanch doktorant | SamDU |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | 1. F.U.Qodirova, D.A.Pulatova. Inklyuziv ta’lim: nazariya va metodika. Darslik. Chirchiq 2022. |
2 | 2. Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 1994-yil 24-noyabrdagi 317-son qarori bilan tasdiqlangan “Tibbiy-mehnat ekspertiza komissiyalari toʻgʻrisida nizom”. |
3 | 3. Инклюзивное образование в Испании. Пашкова.М, Скуднова. Т.Д.2018. |
4 | 4. Екатерина Михальч. Инклюзивное образование. 2021. |
5 | 5. Amirsaidova SH.M. “Maxsus pedagogika fani taraqqiyotida sharq mutafakkiri g‘oyalarining o‘rni va roli” . Ped. fan. nom... diss. – T., 2006. |
6 | 6. D.S.Qaxarova ―Inklyuziv ta‘lim texnologiyasi‖ Toshkent. 2014 |
7 | 7. Наталья Микляева, Татьяна Чудесникова, Анна Виленская, Ольга Кудравец, Светлана Семенака. Инклюзивное образование детей с ограниченными возможностями здоровья. Москва Юрайт. 2021. |
8 | 8. IIektra Spandagou, Cathy Little, David Evans, Michelle L. Inklusive Education in Schools and Early. Childhood Settings. Springer Singapore. 2020. |
9 | 9. Nurmuhamedova L.SH. Nogiron bolalarning huquqiy asosalari va ilmiy-nazariy masalalari. Defektolog kadrlarni tayyorlash jarayoniga innovatsion ta’lim texnologiyalarini tadbiq etish: muammolar va istiqbollar.-T.,2014 |
10 | 10. Р.Шомахмудова, Д.Тулаганова, А.Бердиэва. Жисмоний ривожланишида муаммолари бўлган болалар билан инклюзив ва махсус таълим тизимида олиб бориладиган коррекцион педагогик ишлар. Тошкент: ХТ «Розиқов О.Ж». 2007 й. |