5

Maqolada maktabda geometriyani fizika bilan sinxron-asinxron aloqadorlikda o‘qitishda masalalar turlari va ularning asosiy tarkibiy qismlari, masalalar yechishda kreativlikni oshirish darajalari, fizik yozuv ortidan uning geometrik obrazini ko‘rish, masaladagi qonuniyat (xususiyat)larni topish va muammoni hal etish jarayoni haqida so‘z boradi. Bundan tashqari, ta’lim jarayonida geometriyani fizika bilan sinxron va asinxron bog‘lab o‘qitishda o‘quvchilar kreativligini rivojlantirish asosida fanlararo aloqadorlikni amalga oshirish, faktlarni tahlil qilish, hodisa va jarayonlarni o‘rganishda sabab-oqibat bog‘lanishlari mohiyatini tushunish, o‘quv fanlari bo‘yicha avval o‘zlashtirgan bilimlarini yangi vaziyatlarda qo‘llashi orqali o‘quvchilarning o‘quv materialini ongli o‘zlashtirishga erishish to‘g‘risida so‘z boradi.

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 02-12-2024
  • Read count 5
  • Date of publication 30-09-2024
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages182-193
Ўзбек

Maqolada maktabda geometriyani fizika bilan sinxron-asinxron aloqadorlikda o‘qitishda masalalar turlari va ularning asosiy tarkibiy qismlari, masalalar yechishda kreativlikni oshirish darajalari, fizik yozuv ortidan uning geometrik obrazini ko‘rish, masaladagi qonuniyat (xususiyat)larni topish va muammoni hal etish jarayoni haqida so‘z boradi. Bundan tashqari, ta’lim jarayonida geometriyani fizika bilan sinxron va asinxron bog‘lab o‘qitishda o‘quvchilar kreativligini rivojlantirish asosida fanlararo aloqadorlikni amalga oshirish, faktlarni tahlil qilish, hodisa va jarayonlarni o‘rganishda sabab-oqibat bog‘lanishlari mohiyatini tushunish, o‘quv fanlari bo‘yicha avval o‘zlashtirgan bilimlarini yangi vaziyatlarda qo‘llashi orqali o‘quvchilarning o‘quv materialini ongli o‘zlashtirishga erishish to‘g‘risida so‘z boradi.

Русский

В статье говорится о типах задач и их основных компонентах при преподавании геометрии в школе в синхронно-асинхронной связи с физикой, об уровнях креативности при решении задач, видении ее геометрического образа за физическим образом, выявлении закономерностей (особенностей) в проблеме, и о процессе решения проблем. Кроме того, в учебном процессе синхронно и асинхронно соединяя геометрию с физикой, реализуя междисциплинарность, основанную на развитии творческих способностей учащихся, анализе фактов, понимании природы причинно-следственных связей при изучении событий и процессов, их изучении. Речь идет о достижении осознанного усвоения учебного материала путем применения ранее полученных знаний по учебным предметам в новых ситуациях.

English

The article talks about the types of problems and their main components when teaching geometry at school in synchronous-asynchronous connection with physics, about the levels of creativity when solving problems, seeing its geometric image behind the physical image, identifying patterns (features) in the problem, and about the solution process problems. In addition, in the educational process, synchronously and asynchronously connecting geometry with physics, realizing interdisciplinarity based on the development of students' creative abilities, analysis of facts, determination of cause-and-effect relationships in the phenomena and processes being studied, and their study. We are talking about the implementation of conscious study of educational material by applying previously acquired knowledge on academic subjects in new equipment.

Author name position Name of organisation
1 Sobirova M.R. Pedagogika fanlari bo‘yicha falsafa doktori (PhD), dotsent DTPI
Name of reference
1 Собирова М.Р. Ўқувчи ижодий фаолиятини фаоллаштириш назарияси ва амалиёти (геометрия ўқитиш мисолида). Монография. ¬– Тoшкент: “Dizayn Press”, 2013. – Б. 180.
2 Собирова М.Р. Методика проведения уроков геометрии с использованием наглядностей при решение задач // II Юнусовские чтения: Модернизация ценностей Великой Степи как ключевой фактор развития науки и образования. Материалы международной научно-практической конференции. – Казахстан, Чимкент, 19 марта, 2019 . – С. 307-310.
3 Собирова М.Р. Математика дарсларида қизиқарли ўйинлардан фойдаланиш // Мактаб ва ҳаёт. – Тoшкент, 2018, 7-сон. (13.00.00. № 4). ¬– Б. 16-18.
4 Собирова М.Р. Ўқувчининг геометрик қобилиятлари тузилиши ва компонентлари // Мактаб ва ҳаёт. – Тoшкент, 2019, 5- сон. (13.00.00. № 4). ¬– Б. 16-18.
5 Собирова М.Р. Факультативный курс по геометрии для 7 класса // XLVII International Correspondence Scientific and practical conference “European Research: Innovation in Science, Education and Technology”. – London, 2018, December 6-7. ¬– С. 94-96.
6 Собирова М.Р. Методика проведения уроков геометрии с использованием упражнений на готовых рисунках // Профессионализм педагога: компетентностный подход в образовании. Материалы международ-ной научно-практической конференции. – Казахстан, 2019, 2 февраль. – С. 183-186.
7 Собирова М.Р. Методика проведения уроков геометрии с использованием наглядностей при решение задач // II Юнусовские чтения: Модернизация ценностей Великой Степи как ключевой фактор развития науки и образования. Материалы международной научно-практической конференции. – Казахстан, Чимкент, 2019, 19 марта. – С. 307-310.
8 Subotnik R.F., Pillmeier E., Jarvin L. The psychosocial dimensions of creativity in mathematics: Implications for gifted education policy // Creativity in mathematics and the education of gifted students. – Rotterdam, Netherlands: Sense Publishers, 2009. – P. 165–179
Waiting