Ushbu maqolada fanlarni o‘qitish samaradorligini oshirishda
kognitiv yondashuvdan foydalanishga oid olimlarning ishlari tahlil etilgan va kognitiv
yondashu tushunchasining ta’rifi keltirilgan. Shu bilan birga mazkur maqolada
talabalarga Python dasturlash tilini o‘rgatishda kognitiv yondashuvdan foydalanish
bo‘yicha taklif va tavsiyalar berib o‘tilgan. Shuningdek, talabalarga kognitiv
yondashuvdan foydalanib Python dasturlash tilini o‘rgatishda samaradorligini aniqlash
bo‘yicha tajriba-sinov ishlari olib borilgan hamda uning samaradorlik darajasi
Styudent-Fisher kriteriyasidan foydalanib isbotlangan.
Ushbu maqolada fanlarni o‘qitish samaradorligini oshirishda
kognitiv yondashuvdan foydalanishga oid olimlarning ishlari tahlil etilgan va kognitiv
yondashu tushunchasining ta’rifi keltirilgan. Shu bilan birga mazkur maqolada
talabalarga Python dasturlash tilini o‘rgatishda kognitiv yondashuvdan foydalanish
bo‘yicha taklif va tavsiyalar berib o‘tilgan. Shuningdek, talabalarga kognitiv
yondashuvdan foydalanib Python dasturlash tilini o‘rgatishda samaradorligini aniqlash
bo‘yicha tajriba-sinov ishlari olib borilgan hamda uning samaradorlik darajasi
Styudent-Fisher kriteriyasidan foydalanib isbotlangan.
В статье анализируются работы ученых по использованию
когнитивного подхода для повышения эффективности преподавания учебных
предметов и дается определение понятия когнитивного подхода. В то же время в
статье даются предложения и рекомендации по использованию когнитивного
подхода к обучению студентов языку программирования Python. Также была
проведена экспериментальная работа по определению эффективности обучения
студентов языку программирования Python с использованием когнитивного
подхода, и ее эффективность была доказана с использованием критерия
Стьюдента-Фишера.
The article analyzes the works of scientists on the use of the cognitive
approach to improve the effectiveness of teaching subjects and provides a definition of
the concept of the cognitive approach. At the same time, the article provides suggestions
and recommendations for using the cognitive approach to teaching students the Python
programming language. An experimental work was also conducted to determine the
effectiveness of teaching students the Python programming language using the cognitive
approach, and its effectiveness was proven using the Student-Fisher criterion.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Djumabaev K.N. | dotsent | Qoraqalpoq davlat universiteti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Mirsanov U.M. Uzluksiz ta’lim tizimida dasturlash texnologiyalarini o‘qitish metodikasini takomillashtirish // Pedagogika fanlari doktori (DSc) ilmiy darajasini olish uchun tayyorlangan dissertatsiya. – Navoiy, 2023. – 332 b. |
2 | Mirsanov U.M. Talabalarga dasturlash tillarini o‘rgatishda kognitiv yondashuvdan foydalanish // Zamonaviy psixologiya va pedagogikaning dolzarb masalalari mavzusidagi respublika ilmiy-amaliy anjuman materiallari. – Nukus, 2022. – B. 17-19. |
3 | Баженова И.В. Методика проективно-рекурсивного обучения программированию студентов математических направлений подготовки // Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических наук. – Красноярск, 2015. – 159 c. |
4 | Нурбекова Ж.К. Теоретико-методологические основы обучения программированию // Монография. – Павлодар, 2004. – 225 с. |
5 | Лурия А.Р. Лекции по общей психологии / А.Р. Лурия. Под ред. Е. Строгановой. – СПб.: Питер, 2006. – 320 с. |
6 | Рубинштейн, С. Л. Основы общей психологии / С.Л. Рубинштейн. – СПб: Питер, 2000. – 712 с. |
7 | Гальперин П. Я. Методы обучения и умственное развитие ребенка / П. Я. Гальперин – М.: Педагогика, 1985. – 46 с. |
8 | Величковский, Б. М. Когнитивная наука. Основы психологии познания в 2 т. Том 1 : учебник для вузов / Б. М. Величковский. – 2-е изд., испр. и доп. – Москва : Издательство Юрайт, 2023. – 405 с. |
9 | Пак Н.И. О модели мышления и ментальных схемах / Н.И. Пак // Практико-ориентированное обучение в профессиональном образовании: проблемы и пути развития: материалы научно-практической конференции в рамках XVIIIМеждунар. научной конференции «Решетневские чтения». – Красноярск: СибГАУ, 2014. – С. 306-310. |
10 | Веккер, Л. М. Восприятие и основы его моделирования / Л.М. Веккер. – Л.: Изд-во Ленинградского университета, 1964. – 194 с |
11 | Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность // М.: Политиздат, 1975. – 304 с. |
12 | Маклаков А. Г. Общая психология / А. Г. Маклаков. – Санкт-Петербург : Питер, 2016. – 592 c. – ISBN 5-272-00062-5. |
13 | Ришар Ж.-Фр. Ментальная активность: понимание, рассуждение, нахождение решений. – М.: Издательство «Институт психологии РАН», 1998. – 232 с. |