Ushbu maqolada mediata’limga zamonaviy yondashuvlar va uning
nazariy hamda metodik asoslari atroflicha yoritiladi. Mediata’lim bugungi kunda
jamiyatdagi axborot oqimining katta bo‘lgani sababli ta’lim jarayonida muhim o‘rin
tutadi. Mediata’limdan maqsad - o‘quvchilarni mediamadaniyatni tushunishga,
axborotni tanqidiy tahlil qilishga va uning turli ko‘rinishlari bilan ishlashga
o‘rgatishdir. Mediamadaniyat asarlari orqali talabalar ijodiy va tanqidiy fikrlashni
rivojlantiradi, bu esa ularga kelajakda axborot bilan ishlashda mustaqil va ongli
qarorlar qabul qilishda yordam beradi. Maqolada ta’lim jarayonida qo‘llaniladigan
asosiy metodlar: tushuntirishga oid illyustrativ, evristik va tadqiqotchilik metodlari
tahlil qilinadi. Ushbu metodlar yordamida o‘quvchilar mediamatnlarni chuqur tahlil
qiladi, ijodiy topshiriqlarni bajarishda faol ishtirok etadi va tanqidiy tafakkurni
rivojlantiradi. Shuningdek, maqolada interfaol ta’lim texnologiyalarining
mediata’limdagi o‘rni, uning auditoriya bilan o‘zaro aloqadagi ahamiyati ko‘rib
chiqiladi. Maqoladagi muhokamalar mediata’limning nazariy va amaliy jihatlarini to‘liq
yoritishga qaratilgan.
Ushbu maqolada mediata’limga zamonaviy yondashuvlar va uning
nazariy hamda metodik asoslari atroflicha yoritiladi. Mediata’lim bugungi kunda
jamiyatdagi axborot oqimining katta bo‘lgani sababli ta’lim jarayonida muhim o‘rin
tutadi. Mediata’limdan maqsad - o‘quvchilarni mediamadaniyatni tushunishga,
axborotni tanqidiy tahlil qilishga va uning turli ko‘rinishlari bilan ishlashga
o‘rgatishdir. Mediamadaniyat asarlari orqali talabalar ijodiy va tanqidiy fikrlashni
rivojlantiradi, bu esa ularga kelajakda axborot bilan ishlashda mustaqil va ongli
qarorlar qabul qilishda yordam beradi. Maqolada ta’lim jarayonida qo‘llaniladigan
asosiy metodlar: tushuntirishga oid illyustrativ, evristik va tadqiqotchilik metodlari
tahlil qilinadi. Ushbu metodlar yordamida o‘quvchilar mediamatnlarni chuqur tahlil
qiladi, ijodiy topshiriqlarni bajarishda faol ishtirok etadi va tanqidiy tafakkurni
rivojlantiradi. Shuningdek, maqolada interfaol ta’lim texnologiyalarining
mediata’limdagi o‘rni, uning auditoriya bilan o‘zaro aloqadagi ahamiyati ko‘rib
chiqiladi. Maqoladagi muhokamalar mediata’limning nazariy va amaliy jihatlarini to‘liq
yoritishga qaratilgan.
В данной статье описаны современные подходы к
медиаобразованию и его теоретико-методологические основы. Медиаобразование
занимает важное место в образовательном процессе в связи с большим потоком
информации в современном обществе. Цель медиаобразования – научить
студентов понимать медиакультуру, критически анализировать информацию и
работать с различными ее формами. Через произведения медиакультуры у
студентов развивается творческое и критическое мышление, что помогает им в
дальнейшем принимать самостоятельные и обоснованные решения при работе с
информацией. В статье анализируются основные методы, используемые в
образовательном процессе: иллюстративный, эвристический и исследовательский
методы объяснения. С помощью этих методов студенты глубоко анализируют
медиатексты, активно участвуют в выполнении творческих заданий, развивают
критическое мышление. Также в статье рассматривается роль интерактивных
образовательных технологий в медиаобразовании, их значение во взаимодействии с аудиторией. Дискуссии в статье направлены на полное освещение
теоретических и практических аспектов медиаобразования.
This article describes modern approaches to media education and its
theoretical and methodological foundations. Media education occupies an important
place in the educational process due to the large flow of information in modern society.
The goal of media education is to teach students to understand media culture, critically
analyze information and work with its various forms. Through media culture works,
students develop creative and critical thinking, which helps them in the future to make
independent and informed decisions when working with information. The article
analyzes the main methods used in the educational process: illustrative, heuristic and
research methods of explanation. With the help of these methods, students deeply
analyze media texts, actively participate in creative tasks, and develop critical thinking.
The article also examines the role of interactive educational technologies in media
education, their importance in interaction with the audience. Discussions in the article
are aimed at fully covering the theoretical and practical aspects of media education.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Nekboyev X.X. | dotsent | Qarshi muhandislik-iqtisodiyot instituti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Федоров А.В. Медиаобразование и медиаграмотност. Москва, – 2004. – 26-48 c. |
2 | Мастерман Л. Овладение медиакомпетенциями: теория и практика. Лондон, – 1993. – 188 c. |
3 | Иванов М.В., Митрофанов И.В., Соколова И.А. Инновационние технологии в образовании. Санкт-Петербург, – 2005. 87-89 c. |
4 | Вартанова Е.Л., Засурский Й.Н. Медиаобразование в информационном обшестве. Москва, –2002. –212 ст. |
5 | Заир-Бек С. Медиатехнологии в современном образователном процессе. Москва, – 2004. – C.184. |
6 | Федоров А.В. Медиаобразование: социологические опросы. Таганрог: Изд-во Кучма, – 2007. –228 с.Федоров, 2007, 250-c. |
7 | Панов В. Г. Педагогическая энциклопедия : В 2 т. Москва : – Большая Рос. энцикл., 1993-1999.Педагогическая энциклопедия, 1993, – 555-c. |
8 | Усов Ю.Н. Кинообразование как средство эстетического воспитания и художественного развития школьников. // Дисс. … д-ра пед. наук. – М., 1989. – 356 с. |
9 | Федоров А.В. Анализ персонажей медиатекстов на занятиях: творческие задания Перемена. 2007. № 3. C. 15-21. Федоров, 2001, 38-б |
10 | Зазнобина Л. С. Проект стандарта медиаобразования, интегрированного в гуманитарные и естественнонаучные дисциплины начального и среднего общего образования [Текст] / Л. С.Зазнобина. - М. : Просвещение, 1999. – 40 с.Зазнобина, 1998, 32-c. |