Mazkur maqola umumiy ta’lim maktablarida informatika o‘qituvchilarini tayyorlash jarayonida ta’limning pedagogik shartlarini o‘rganishga bag‘ishlangan. Tadqiqotda 7-sinf “Informatika va axborot texnologiyalari” fanini o‘qitish jarayonida malakali va yetuk o‘qituvchi tayyorlash uchun muhim bo‘lgan pedagogik shartlar chuqur tahlil qilinadi. Bunda didaktik tamoyillarni o‘zlashtirish, o‘quv dasturiga mos resurslardan foydalanish, amaliy ko‘nikmalarni rivojlantirish, axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish, o‘quvchilar bilan samarali muloqot o‘rnatish va davriy malaka oshirish kabi omillar asosiy pedagogik shartlar sifatida ko‘rib chiqiladi. Ushbu shartlarning barchasi informatika faniga bo‘lgan qiziqishni oshirish, o‘quvchilarning nazariy va amaliy bilimlarini mustahkamlashga xizmat qiladi. Tadqiqot natijalari o‘quv jarayonini yanada takomillashtirish, o‘qituvchilarning metodik tayyorgarligini kuchaytirish hamda o‘quvchilarning zamonaviy bilimlarni egallashiga ko‘maklashuvchi muhim tavsiyalarni o‘z ichiga oladi.
Mazkur maqola umumiy ta’lim maktablarida informatika o‘qituvchilarini tayyorlash jarayonida ta’limning pedagogik shartlarini o‘rganishga bag‘ishlangan. Tadqiqotda 7-sinf “Informatika va axborot texnologiyalari” fanini o‘qitish jarayonida malakali va yetuk o‘qituvchi tayyorlash uchun muhim bo‘lgan pedagogik shartlar chuqur tahlil qilinadi. Bunda didaktik tamoyillarni o‘zlashtirish, o‘quv dasturiga mos resurslardan foydalanish, amaliy ko‘nikmalarni rivojlantirish, axborot-kommunikatsiya texnologiyalaridan foydalanish, o‘quvchilar bilan samarali muloqot o‘rnatish va davriy malaka oshirish kabi omillar asosiy pedagogik shartlar sifatida ko‘rib chiqiladi. Ushbu shartlarning barchasi informatika faniga bo‘lgan qiziqishni oshirish, o‘quvchilarning nazariy va amaliy bilimlarini mustahkamlashga xizmat qiladi. Tadqiqot natijalari o‘quv jarayonini yanada takomillashtirish, o‘qituvchilarning metodik tayyorgarligini kuchaytirish hamda o‘quvchilarning zamonaviy bilimlarni egallashiga ko‘maklashuvchi muhim tavsiyalarni o‘z ichiga oladi.
Данная статья посвящена исследованию педагогических условий воспитания в процессе подготовки учителей информатики в общеобразовательных школах. В исследовании анализируются педагогические условия, необходимые для эффективной подготовки учителей, на примере преподавания 7 класса «Информатика и информационные технологии». При этом в качестве основных педагогических условий рассматриваются такие факторы, как освоение дидактических принципов, использование ресурсов, подходящих для учебной программы, развитие практических навыков, использование информационных и коммуникационных технологий, установление эффективного общения со студентами и периодическое повышение квалификации. Все эти условия служат повышению интереса к информатике, укреплению теоретических и практических знаний студентов. Результаты исследования включают важные рекомендации по дальнейшему совершенствованию образовательного процесса, усилению методической подготовки преподавателей, оказанию помощи учащимся в получении современных знаний.
This article is devoted to the study of pedagogical conditions of education in the process of training informatics teachers in general education schools. In the study, the pedagogical conditions necessary for effective teacher training are analysed on the example of the 7th grade “Informatics and Information Technologies” teaching. In this case, factors such as mastering didactic principles, using resources suitable for the curriculum, developing practical skills, using information and communication technologies, establishing effective communication with students, and periodic professional development are considered as the main pedagogical conditions. All these conditions serve to increase interest in computer science and to strengthen students' theoretical and practical knowledge. The results of the research include important recommendations to further improve the educational process, strengthen the methodological training of teachers, and help students acquire modern knowledge.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Karimova Z.B. | “Axborot texnologiyalari” kafedrasi stajyor o‘qituvchisi | Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Jonovna A. Informatika ta’limida interaktiv metodlar va axborot texnologiyalaridan foydalanish. — Toshkent: O‘qituvchi nashriyoti, 2021. – B. 77-91. |
2 | Anderson R., Krathwohl D. A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing: A Revision of Bloom’s Taxonomy of Educational Objectives. — New York: Longman, 2001. – P. 143-151. |
3 | Kozma R. Technology, Innovation, and Educational Change: A Global Perspective. // International Society for Technology in Education, 2003. – P. 121-132. |
4 | Jonsson A., Svingby G. The Use of Scoring Rubrics: Reliability, Validity, and Educational Consequences // Educational Research Review. 2007. Vol. 2, №2. – P. 130-144. |
5 | Salomon G. Technology’s Promises and Dangers in a Psychological and Educational Context. New York: Cambridge University Press, 1998. – P. 87-94. |
6 | Lave J., Wenger E. Situated Learning: Legitimate Peripheral Participation. — Cambridge University Press, 1991. — B. 172–184. |
7 | Johnson D. W., Johnson R. T. Learning Together and Alone: Cooperative, Competitive, and Individualistic Learning. — Boston: Allyn & Bacon, 1999. — B. 61–84. |
8 | Mayer R. E. Multimedia Learning (2nd ed.). Cambridge University Press, 2009. – P. 111-133. |
9 | Дониёрова, Г., Каримова, З. Создание интерактивных электронных учебников по преподаванию информатики и информационных технологий в вузах. Предпринимательства и педагогика. 2024, 5(1) – C. 165-175. |