13

Maqola zamonaviy jamiyatning ijtimoiy dinamikasida roʻy berayotgan yigirmanchi oʻzgarishlarda raqamlashtirish va tadbirkorlikni koʻrib chiqish oʻrtasidagi munosabatlarni falsafiy tahlil qilishga bagʻishlangan. Maqolada raqamli texnologiyalarning ijtimoiy tuzilishga ta’siri va ijtimoiy muammolarni hal qilishda tadbirkorlikning roli. Muallif raqamlashtirish an’anaviy biznes va ijtimoiy mas’uliyat modellarini oʻzgartirishga qanday hissa qoʻshishini, shuningdek, bu oʻzgarishlar jamiyatning barqarorligi va uning yangi qiyinchiliklarga moslashish qobiliyatiga qanday hissa qoʻshishini oʻrganadi. Maqolaning birinchi qismida raqamlashtirish kontseptsiyasining asosiy asoslari, uning biznes muhitiga ta’siri va ijtimoiy javobgarlikning asosiy jihatlari tahlil qilinadi. Ikkinchi qism ijtimoiy va ekologik muammolarni hal qilish uchun raqamli texnologiyalardan                                                  foydalanadigan tadbirkorlikning amaliy usullariga qaratilgan. Jamiyat uchun rivojlanish, biznes amaliyotidagi innovatsiyalar va mafkuraviy qadriyatlarga alohida e’tibor qaratilgan. Maqolada raqamli texnologiyalar davrida tadbirkorlikning ushbu tamoyillariga falsafiy yondashuvni tushunish, ijtimoiy dinamikadagi oʻzgarishlar doirasida sohani tadqiq qilish va rivojlantirishning  yangi  usullarini  hisobga olish nazarda tutilgan.

  • Read count 13
  • Date of publication 17-03-2025
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages115-124
English

The article is devoted to a philosophical          analysis           of         the interrelationships between digitalization and the consideration of entrepreneurship in the twenties of the changes taking place in the social dynamics of modern society. The article describes the effect of digital technologies on the social structure and the role of entrepreneurship in solving social problems. The author explores how digitalization contributes to the transformation of traditional business models and social responsibility, as well as how these changes contribute to the sustainability of society and its ability to adapt to new challenges. The first part of the article analyzes the fundamental foundations of the concept of digitalization, its impact on the business environment and the main aspects of social responsibility. The second part focuses on practical methods of entrepreneurship, which uses digital technologies to solve social and environmental problems. Special attention is paid to the issues of development, innovation in business practices and ideological values for society. The article assumes an understanding of the philosophical approach to this principle of entrepreneurship in the digital age, takes into account new ways for research and development  of  the  field  within  the framework of changes in social dynamics.  

Ўзбек

Maqola zamonaviy jamiyatning ijtimoiy dinamikasida roʻy berayotgan yigirmanchi oʻzgarishlarda raqamlashtirish va tadbirkorlikni koʻrib chiqish oʻrtasidagi munosabatlarni falsafiy tahlil qilishga bagʻishlangan. Maqolada raqamli texnologiyalarning ijtimoiy tuzilishga ta’siri va ijtimoiy muammolarni hal qilishda tadbirkorlikning roli. Muallif raqamlashtirish an’anaviy biznes va ijtimoiy mas’uliyat modellarini oʻzgartirishga qanday hissa qoʻshishini, shuningdek, bu oʻzgarishlar jamiyatning barqarorligi va uning yangi qiyinchiliklarga moslashish qobiliyatiga qanday hissa qoʻshishini oʻrganadi. Maqolaning birinchi qismida raqamlashtirish kontseptsiyasining asosiy asoslari, uning biznes muhitiga ta’siri va ijtimoiy javobgarlikning asosiy jihatlari tahlil qilinadi. Ikkinchi qism ijtimoiy va ekologik muammolarni hal qilish uchun raqamli texnologiyalardan                                                  foydalanadigan tadbirkorlikning amaliy usullariga qaratilgan. Jamiyat uchun rivojlanish, biznes amaliyotidagi innovatsiyalar va mafkuraviy qadriyatlarga alohida e’tibor qaratilgan. Maqolada raqamli texnologiyalar davrida tadbirkorlikning ushbu tamoyillariga falsafiy yondashuvni tushunish, ijtimoiy dinamikadagi oʻzgarishlar doirasida sohani tadqiq qilish va rivojlantirishning  yangi  usullarini  hisobga olish nazarda tutilgan.

Русский

Статья                  посвящена философскому          анализу          взаимосвязей  между цифровизацией и рассмотрением предпринимательства в двадцатых изменениях, происходящих в социальной динамике современного общества. В статье эффект влияния цифровых технологий на социальную структуру и роль предпринимательства в решении социальных проблем. Автор исследует, как цифровизация  способствует трансформации традиционных моделей бизнеса и социальной ответственности, а также как эти изменения способствуют устойчивости общества и его способности адаптироваться к новым вызовам. В первой части статьи анализируются фундаментальные основы концепции цифровизации, ее влияние на бизнес-среду и основные аспекты социальной ответственности. Во второй части внимание уделяется практическим методам предпринимательства, которое использует цифровые технологии для решения социальных и экологических проблем. Особое внимание уделено вопросам развития, инноваций в бизнес- практиках и идейных ценностей для общества. Статья предполагает понимание философского подхода к этой принципиальности предпринимательства в эпоху цифровых технологий, учитывает новые пути для исследований и развития области в рамках изменений социальной  динамики.              

Author name position Name of organisation
1 Ganiyev B.. falsafa fanlari doktori, professor Fargʻona davlat universiteti O‘zbekiston, Farg‘ona
Name of reference
1 1. Мирзиѐев Ш.М. Янги Ўзбекистон тараққиѐт стратегияси - Тошкент: Ўзбекистон, 2022. - Б. 314.
2 2. Мануэль Кастелье Информационная эпоха: экономика, общество и культура (пер. с англ. О.И.Шкаратина) - Москва: ГУ ВШЭ, 2000. - С. 176.
3 3. https://thenewpress.com/books/meaning-of-life?utm_source=chatgpt.com
4 4. А.Н.Литвиненко, Ю.А.Лозина Цифровая экономика: вызов или угроза экономической безопасности? Нормативный подход / Журнал правовых и экономических исследований. Journal of Legal and Economic Studies, 2019, 4: - С. 21-27.
5 5. Richard Bolls. What Color Is Your Parachute? Job-Hunter's Workbook - Teen Speed Press. 2012. - P. 143.
6 6. Y. Tzvi Langermann. Before Maimonides: A New Philosophical Dialogue in Hebrew. - Brill, 2021. - P. 160.
7 7. Triple bottom line. It consists of three Ps: Profit, people and planet // The Economist. November 17. 2009. (URL: https://www.economist.com/news/2009/11/17/triple-bottom-line)
8 8. Дорошенко С.В. Социальное предпринимательство как инновационный вектор развития бизнес-сообщества // Стратегии развития социальных общностей, институтов и территорий: материалы Международн. науч.-практ. конф. Екатеринбург, 23-24 апреля 2015 год. - Екатеринбург: Изд-во Урал. ун-та, 2015. - Т. 1. - С. 85-88.
9 9. Книга Юваля Ноя Харари “21 урок для XXI века” (Перевод Юрий Гольдберг) - Москва: Изд. Синдбад, 2019. - С. 441.
10 10. Дж. Мур Принцыпы этики. (пер. с англ. Л.В.Коноваловой) - Москва: Прогресс. 1984. - С. 327.
Waiting