Mazkur maqolada oliy ta’lim muassasalarida faoliyat yurituvchi o‘qituvchilarda empatiyaning rivojlanishi bo‘yicha o‘tkazilgan tadqiqot natijalari sharhlar bilan keltirilgan. Shuningdek, muallif tadqiqot natijalari asosida o‘z xulosasini bergan.
Mazkur maqolada oliy ta’lim muassasalarida faoliyat yurituvchi o‘qituvchilarda empatiyaning rivojlanishi bo‘yicha o‘tkazilgan tadqiqot natijalari sharhlar bilan keltirilgan. Shuningdek, muallif tadqiqot natijalari asosida o‘z xulosasini bergan.
В этой статье представлены с комментариями результаты исследования, посвященного развитию эмпатии у преподавателей, работающих в высших учебных заведениях. Автор также сделал свой вывод на основе результатов исследования.
This article presents, with comments, the results of a study on the development of empathy among teachers working in higher education institutions. The author also made his conclusion based on the results of the study.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Achilova M.. | Mutaxassis | Qarshi davlat universiteti Psixologiya kafedrasi tayanch doktoranti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | 1.Агавелян Р.О. Эмпатия как фактор психологической готовности дефектолога к профессиональной деятельности. // Автореф. дис. …. канд. психол. наук. – М., 1995. 16 с. |
2 | 2.Ачилова М.М. Интерпретатция развития эмпатии у педагоги в социально-психологических исследованиях. // Вестник науки, 2024. № 31. Часть 2. С. 77-83. |
3 | 3.Achilova M.M. Pedagoglarda empatiya hissini rivojlantirishga ta’sir etuvchi ijtimoiy-psixologik omillar. // J.: Ijtimoiy gumanitar tillar turkumi, 2023. 1.11.1-son. 99 b. |
4 | 4.Achilova M.M. Shaxslararo munosabatlarda empatiya hissi ahamiyatining ilmiy adabiyotlarda o‘rganilganlik holati. // J.: Ijtimoiy gumanitar tillar turkumi, 2024. 1.4.1-son. 251 b. |
5 | 5.Бодалев А.А. Психология о личности. – М.: МГУ, 1988. 191 с. |
6 | 6.Гаврилова Т.П. Психология межличностного познания. – М., 1981 С. 122-139. |
7 | Гиппенрейтер Ю.Б., Карягина Т.Д., Козлова Е.Н. Феномен конгруэнтной эмпатии. // Ж.: Вопросы психологии, 1993. № 4. С. 61-68. |
8 | Запорожец А.В. Психология действия. // Избранные психологические труды. – М.: МПСИ, 2010. 352с |
9 | 9.Карягина Т.Д. Философские и научные контексты проблемы эмпатии. // Московский психотерапевтический журнал. – М., 2009. № 4. С. 50-74. |
10 | 10.Liekam S. Empathie als Fundament pädagogischer Professionalität: Inaugural-Dissertation zur Erlangung des Doktorgrades der Philosophie. – Ludwig-Maximilians-Universität München, 2004. S. 23-60. |
11 | Мэрфи Дж. Секрет силы подсознания. – Ростов-на-Дону.: Феникс, 2013. 352 с. |
12 | 12.Obsuth I., Murray A. L., Malti T. et al. A Non-bipartite Propensity Score Analysis of the Effects of Teacher–Student Relationships on Adolescent Problem and Prosocial Behavior. // Journal of Youth and Adolescence, 2017. Vol. 46. P. 661-168. |
13 | 13.Роджерс К. Эмпатия. // Психология эмоций. / Сборник. – М.: МГУ, 1984. С. 234-238. |
14 | Spies A., Stecklina G. Pädagogik Studienbuch für pädagogische und soziale Berufe // Utb Gmbh, 2015. S. 18-23. |
15 | Хоффман М. Эмпатия и нравственное развитие. – Cамбридге: Cамбридге Университй Пресс, 2000. 26 с. |
16 | 16.Шкитина Н.С., Елагина Е.С., Немудрая Е.Ю. Эмпатийная подготовка будущего учителя. // Научное обозрение. Педагогические науки, 2015. № 3. С. 196-197. |
17 | Эголинский Я.А. Эмоции человека и двигательная деятельность. – СПб.: Питер, 2009. 19 с |
18 | 18.Юсупов И.М. Психология эмпатии (Теоретические и прикладные аспекты). // Автореф. дис. … д-ра психол. наук. – СПб., 1995. 34 с. |