242

Ушбу мақолада спорт феноменини социологик фанлар кесимида кўриб чиқилган. Замонавий жамиятда спортнинг ўрни ва аҳамиятини баҳоланган. Асосий эътиборни спортни аниқлаш мезонларига социал амалиёт (жисмоний-мўлжал) сифатида қаратилган. Жамиятда профессионал спорт, профессионаллик мезонлари, спорт соҳасини профессионал функциялар тушунчалар ҳусусиятларини таҳлил қилинган.

  • Web Address
  • DOI10.26739/2181-9297-2019-2-12
  • Date of creation in the UzSCI system 02-12-2019
  • Read count 229
  • Date of publication 22-11-2019
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages83-88
Русский

Статья посвящена рассмотрению феномена спорта в контексте социологической науки. Оценивается место и значение спорта в современном обществе. Особое внимание уделяется критериям определения спорта как социальной (телесно-ориентированной) практики. Анализируется понятие профессионального спорта, критерии профессиональности, особенности функционирования профессиональной спортивной отрасли в обществе.

English

The article focuses on the phenomenon of sport in the context of sociology. It assesses the role of sport in modern society. Particular attention is paid to criteria for defining sport as an independent social (body-oriented) practice. The concept of professional sport, criteria of belonging to professional sport, particularities of functioning of professional sport sector in society are taken separately and gradually examined.

Ўзбек

Ушбу мақолада спорт феноменини социологик фанлар кесимида кўриб чиқилган. Замонавий жамиятда спортнинг ўрни ва аҳамиятини баҳоланган. Асосий эътиборни спортни аниқлаш мезонларига социал амалиёт (жисмоний-мўлжал) сифатида қаратилган. Жамиятда профессионал спорт, профессионаллик мезонлари, спорт соҳасини профессионал функциялар тушунчалар ҳусусиятларини таҳлил қилинган.

Name of reference
1 1. Вакан Л. Социальная логика бокса в черном Чикаго: к социологии кулачного боя // Логос. 2006. № 3.
2 2. Витгенштейн Л. Философские работы. Ч. I. М.: Логос, 1994.
3 3. Лукащук В. Трансформация спорта – от забавы к индустрии // Социология: теория, методы, маркетинг. 2009. № 2.
Waiting