Yoshlarda insoniy fazilatlarni shakllantirish, samarali va foydali faoliyat subyektlarini yuzaga chiqarish hamda jamiyatni boshqaruvchi shaxsga bo‘lgan ehtiyoj o‘z-o‘zidan kompetentlikni talab qiladi. Shu asosda ushbu maqolada oliy ta’lim jarayonida bo‘lajak professional kadrlarning kasbiy kompetentligini rivojlantirish va talabalar shaxsiy akademik faoliyatini tashkil etish zarurati falsafiy asoslangan. Inson hayoti va faoliyatini maqsadli tashkil etishning o‘ziga xos jihatlari e’tiborga olingan. Maqola shaxs kompetentligini shakllantirish va rivojlantirishning optimal xususiyatlarini aniqlashga imkon beradi.
Yoshlarda insoniy fazilatlarni shakllantirish, samarali va foydali faoliyat subyektlarini yuzaga chiqarish hamda jamiyatni boshqaruvchi shaxsga bo‘lgan ehtiyoj o‘z-o‘zidan kompetentlikni talab qiladi. Shu asosda ushbu maqolada oliy ta’lim jarayonida bo‘lajak professional kadrlarning kasbiy kompetentligini rivojlantirish va talabalar shaxsiy akademik faoliyatini tashkil etish zarurati falsafiy asoslangan. Inson hayoti va faoliyatini maqsadli tashkil etishning o‘ziga xos jihatlari e’tiborga olingan. Maqola shaxs kompetentligini shakllantirish va rivojlantirishning optimal xususiyatlarini aniqlashga imkon beradi.
Формирование у молодежи человеческих качеств, выдвижение на поверхност субъектов продуктивной и полезной деятельности, а также потребность в личности, управляющей обществом, требуют компетентности.Исходя из этого, в данной статье философски обоснована необходимость развития профессиональной компетентности детских профессиональных кадров в процессе высшего образования и организaции личной академической деятельности студентов. Принимаются во внимание несколько специфических аспектов целенаправленной организaции жизни и деятеьности человека. Статья позволяет определить оптимальные особенности формирования и развития компетентности личности.
The formation of human qualities in young people, the emergence of practical and useful subjects of activity, and the need for a person who manages society require competence. On this basis, the need to develop the professional competence of future professional personnel and organize the personal academic activities of students in the process of higher education is philosophically based in this article. Specific aspects of the purposeful organization of human life and activity are considered. The article allows us to determine the optimal features of the formation and development of personal competence.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Yazdonova S. . | falsafa fanlari doktori (DSc) | Toshkent davlat iqtisodiyot universiteti Samarqand filiali |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Kadirova, M.T. Kompetentlik yondashuvi nazariyasi va uning pedagogik mazmuniga doir qarashlar // Molodoy ucheniy. 2020. –№ 43 (333). –S. 343-345. |
2 | Ходжабаев А.Р. Научно-педагогические основы учебно-методического комплекса подготовки учителя труда: Дисс. ... докт. пед. наук. – Т.: 1992. |
3 | .Штыкова Т.В. Формирование коммуникативно-дидактической компетентности у будущих учителей. Диссертация на соискание ученой степени кандидата педагогических. Челябинск – 2003 г. 186 с. |
4 | Стефанова М. Дидактическая коммуникация / Челяб. обл. ин-т усовершенствования учителей. Челябинск: Челябинский рабочий, 1992. |
5 | Gulyamova M.X. Ingliz tilini o‘qitishda talabalar kommunikativ kompetensiyasini rivojlantirishga integrativ yondashuv // : Avtoref. dis. … (PhD) ped nauk / Gulyamova M.X. – T:. 2019 y. 45-b |
6 | Muslimov N.A va boshqalar. Pedagogik kompetentlik va kreativlik asoslari. O‘quv-metodik qo‘llanma. – T.: “Sano-standart”, 2015. – 120 b. |
7 | Musakhanova G. Design and research method as an innovative approach aimed at the development of organizational abilities of students in the process of independent work // Current research journal of pedagogics. – 2021. – T. 2. – №. 09. – S. 110- 115. |