5

Ushbu maqolada boshlang‘ich ta’lim o‘qituvchilarida ekologik madaniyatni rivojlantirishda STEAM yondashuvining samaradorligi ilmiy asosda tahlil qilinadi. Tadqiqotda ekologik kompetensiyani shakllantirish, fanlararo integratsiya va zamonaviy pedagogik texnologiyalarni uyg‘unlashtirish orqali ta’lim-tarbiya jarayonining samaradorligini oshirish usullari o‘rganiladi. STEAM yondashuvi ekologik ta’limdagi ahamiyati, o‘quvchilarda ekologik ong, mas’uliyat va ijodiy qobiliyatlarni rivojlantirishdagi muhim roli bilan ajralib turadi. Tajriba-sinov ishlarida 450 nafar tinglovchi ishtirok etdi. Tadqiqot natijalari pedagogik amaliyotda qo‘llanilishi mumkin bo‘lgan innovatsion nazariy va amaliy yechimlarni taklif etadi. Bu esa ekologik tafakkurga ega avlodni tarbiyalash va ta’lim sifatini oshirishga xizmat qiladi. Tadqiqot metodologiyasi sifat va miqdoriy tahlil, eksperiment hamda pedagogik tajribalarga asoslanadi, bu esa ilmiy xulosalarning ishonchliligini ta’minlaydi.

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 25-06-2025
  • Read count 5
  • Date of publication 20-06-2025
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages187-196
Ўзбек

Ushbu maqolada boshlang‘ich ta’lim o‘qituvchilarida ekologik madaniyatni rivojlantirishda STEAM yondashuvining samaradorligi ilmiy asosda tahlil qilinadi. Tadqiqotda ekologik kompetensiyani shakllantirish, fanlararo integratsiya va zamonaviy pedagogik texnologiyalarni uyg‘unlashtirish orqali ta’lim-tarbiya jarayonining samaradorligini oshirish usullari o‘rganiladi. STEAM yondashuvi ekologik ta’limdagi ahamiyati, o‘quvchilarda ekologik ong, mas’uliyat va ijodiy qobiliyatlarni rivojlantirishdagi muhim roli bilan ajralib turadi. Tajriba-sinov ishlarida 450 nafar tinglovchi ishtirok etdi. Tadqiqot natijalari pedagogik amaliyotda qo‘llanilishi mumkin bo‘lgan innovatsion nazariy va amaliy yechimlarni taklif etadi. Bu esa ekologik tafakkurga ega avlodni tarbiyalash va ta’lim sifatini oshirishga xizmat qiladi. Tadqiqot metodologiyasi sifat va miqdoriy tahlil, eksperiment hamda pedagogik tajribalarga asoslanadi, bu esa ilmiy xulosalarning ishonchliligini ta’minlaydi.

Русский

В данной статье на научной основе анализируется эффективность STEAM-подхода в развитии экологической культуры у учителей начального образования. В исследовании изучаются методы повышения эффективности образовательного процесса за счет формирования экологической компетенции, междисциплинарной интеграции и гармонизации современных педагогических технологий. Подход STEAM отличается своей значимостью в экологическом образовании, важной ролью в развитии экологического сознания, ответственности и творческих способностей учащихся. В экспериментальной работе приняли участие 450 слушателей. Результаты исследования предлагают инновационные теоретические и практические решения, которые могут быть применены в педагогической практике. Это служит воспитанию поколения с экологическим мышлением и повышению качества образования. Методология исследования основана на качественном и количественном анализе, эксперименте и педагогическом опыте, что обеспечивает достоверность научных выводов.

English

In this article, the effectiveness of the STEAM approach in the development of environmental culture in primary school teachers is analyzed on a scientific basis. The study examines methods of increasing the effectiveness of the educational process through the formation of environmental competence, interdisciplinary integration, and the harmonization of modern pedagogical technologies. The STEAM approach is distinguished by its significance in environmental education, its important role in the development of environmental awareness, responsibility, and creative abilities in students. 450 students participated in the experimental work. The research results propose innovative theoretical and practical solutions that can be applied in pedagogical practice. This serves to educate a generation with ecological thinking and improve the quality of education. The research methodology is based on qualitative and quantitative analysis, experiment, and pedagogical experiments, which ensures the reliability of scientific conclusions.

Author name position Name of organisation
1 Mustarova D.E. “Pedagogika va psixologiya” kafedrasi mustaqil izlanuvchisi Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti
Name of reference
1 O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Sh.M.Mirziyoyevning 2022-yil 28-yanvardagi PF-60-sonli Farmoni. 2022–2026-yillarga mo‘ljallangan Yangi O‘zbekistonning taraqqiyot strategiyasi to‘g‘risida. – Toshkent, 2022.
2 O‘zbekiston Respublikasi Prezidenti Sh.M.Mirziyoyevning 2020-yil 6-noyabrdagi PQ-4884-sonli Qarori. O‘zbekiston Respublikasida maktabgacha va umumiy o‘rta ta’lim tizimini 2030-yilgacha rivojlantirish konsepsiyasini tasdiqlash to‘g‘risida. – Toshkent, 2020.
3 Lee Y., Kim S. Effectiveness of STEAM-based Interdisciplinary Integration on Critical Thinking and Problem-Solving Skills // Journal of Educational Innovation, 2022. 15(2). – P. 45-59.
4 Johnson A., Smith B. Integrative Approaches in Teacher Professional Development: A STEAM Perspective // International Journal of Teacher Education, 2021. 8(4). – P. 102-118.
5 Polat E.S. Innovatsion tizimlar va ilg‘or pedagogik texnologiyalar. – M.: Pedagogika, 2018. – B. 256.
6 Yuldashev M.Y. Ta’lim jarayonida resurslarni qo‘llab-quvvatlash yo‘llari. – Toshkent: Fan va ta’lim, 2020. – B. 180.
7 Gardner H. Multidimensional intelligence theory: New Horizons. Main books. 2006.
8 Пискунов В.P. Технологии интерактивного обучения в развитии творческого мышления. – М.: Издательство “Просвещение”, 2019.
Waiting