Klasterli yondashuv ta’lim jarayonida o‘quvchilar va o‘qituvchilar o‘rtasida samarali hamkorlikni ta’minlash, bilim hamda ko‘nikmalarni chuqurroq egallash, shuningdek, innovatsion pedagogik texnologiyalarni tatbiq etishda muhim metodik vosita sifatida e’tirof etilmoqda. Ushbu yondashuv ta’limning turli bosqichlarida, xususan, bo‘lajak o‘qituvchilarni tayyorlash jarayonida axborot madaniyatini shakllantirishda keng qo‘llanilmoqda. Klasterli yondashuvning ilmiy ahamiyati, avvalo, uning ta’lim jarayonini tashkil etishdagi yangi paradigma sifatida qaralayotganida, shuningdek, o‘quvchilarning mustaqil fikrlash, tahlil qilish va ijodiy yondashuv ko‘nikmalarini rivojlantirishdagi o‘rnida yaqqol namoyon bo‘ladi. Ushbu yondashuv yordamida katta hajmdagi ma’lumotlarni boshqarish va tahlil qilish jarayonlari tezlashadi, shuningdek, yangi yondashuvlar hamda modellarning rivojlanishiga turtki bo‘ladi.
Klasterli yondashuv ta’lim jarayonida o‘quvchilar va o‘qituvchilar o‘rtasida samarali hamkorlikni ta’minlash, bilim hamda ko‘nikmalarni chuqurroq egallash, shuningdek, innovatsion pedagogik texnologiyalarni tatbiq etishda muhim metodik vosita sifatida e’tirof etilmoqda. Ushbu yondashuv ta’limning turli bosqichlarida, xususan, bo‘lajak o‘qituvchilarni tayyorlash jarayonida axborot madaniyatini shakllantirishda keng qo‘llanilmoqda. Klasterli yondashuvning ilmiy ahamiyati, avvalo, uning ta’lim jarayonini tashkil etishdagi yangi paradigma sifatida qaralayotganida, shuningdek, o‘quvchilarning mustaqil fikrlash, tahlil qilish va ijodiy yondashuv ko‘nikmalarini rivojlantirishdagi o‘rnida yaqqol namoyon bo‘ladi. Ushbu yondashuv yordamida katta hajmdagi ma’lumotlarni boshqarish va tahlil qilish jarayonlari tezlashadi, shuningdek, yangi yondashuvlar hamda modellarning rivojlanishiga turtki bo‘ladi.
Кластерный подход признается важным методическим инструментом обеспечения эффективного сотрудничества между учащимися и учителями в образовательном процессе, более глубокого приобретения знаний и навыков, а также внедрения инновационных педагогических технологий. Данный подход широко используется на разных этапах образования, в частности, в формировании информационной культуры в процессе подготовки будущих учителей. Научная значимость кластерного подхода проявляется, прежде всего, в том, что он рассматривается как новая парадигма в организации образовательного процесса, а также в его роли в развитии у учащихся навыков самостоятельного мышления, анализа и творческого подхода. Этот подход ускоряет процессы управления и анализа больших объемов данных, а также стимулирует развитие новых подходов и моделей.
The cluster approach is recognized as an important methodological tool for ensuring effective cooperation between students and teachers in the educational process, deeper acquisition of knowledge and skills, as well as the introduction of innovative pedagogical technologies. This approach is widely used at various stages of education, in particular, in the formation of information culture in the process of training future teachers. The scientific significance of the cluster approach is manifested, first of all, in the fact that it is considered as a new paradigm in the organization of the educational process, as well as in its role in the development of students’ skills of independent thinking, analysis, and a creative approach. With the help of this approach, the processes of managing and analyzing large amounts of data are accelerated, and also stimulate the development of new approaches and models.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Doniyorova G.T. | “Axborot texnologiyalari” kafedrasi o‘qituvchisi | Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti |
2 | Merganov S.M. | “Axborot texnologiyalari” kafedrasi o‘qituvchisi | Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti |
3 | Noraliyev S.N. | “Axborot texnologiyalari” kafedrasi o‘qituvchisi | Denov tadbirkorlik va pedagogika instituti |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Abdullayeva M. Klasterli yondashuvning ta’lim jarayonidagi roli. – Toshkent: O‘zbekiston Milliy universiteti, 2020. – B. 96. |
2 | Karimov S. Innovatsion pedagogik texnologiyalar va klasterli yondashuv. – Toshkent: Fan va texnologiya, 2019. – B. 112. |
3 | Tursunov A. Axborot madaniyati va ta’limda klasterli metodlar. – Samarqand: Samarqand davlat universiteti, 2021. – B. 88. |
4 | Islomova N. Ta’limda interfaol yondashuvlar: klaster metodining o‘rni. – Toshkent: Ta’lim, 2018. – B. 75. |
5 | Rasulov D. Klasterli yondashuv asosida o‘quv jarayonini tashkil etish. – Buxoro: Buxoro davlat universiteti, 2022. – B. 103. |
6 | Yuldasheva G. Pedagogik innovatsiyalar va klasterli yondashuv. – Toshkent: O‘zbekiston Respublikasi Ta’lim vazirligi, 2020. – B. 90. |
7 | Ergashev M. Klasterli yondashuv va o‘quvchilarning kognitiv rivojlanishi. – Namangan: Namangan davlat universiteti, 2019. – B. 85. |
8 | Saidova L. Ta’limda klasterli metodlarni qo‘llash tajribasi. – Toshkent: O‘zbekiston Milliy universiteti, 2021. – B. 78. |