49

Ushbu maqolada o‘quvchilarning shaxsiy salohiyati rivojlanishi va uning ta’lim muas sasasi turi bilan bog‘liqligi tahlil qilinadi. Muallif shaxsiy salohiyatning ijtimoiy-psi- xologik omillar bilan aloqasini asoslab, ixtisoslashtirilgan va umumiy o‘rta maktablar da o‘quvchilarning rivojlanish darajasidagi farqlarni amaliy misollar asosida ko‘rsatadi. Tadqiqot natijalari asosida ta’lim muassasasining salohiyat rivojiga ijobiy yoki salbiy ta’siri ochib beriladi.

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 09-09-2025
  • Read count 0
  • Date of publication 08-07-2025
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages32-35
Ўзбек

Ushbu maqolada o‘quvchilarning shaxsiy salohiyati rivojlanishi va uning ta’lim muas sasasi turi bilan bog‘liqligi tahlil qilinadi. Muallif shaxsiy salohiyatning ijtimoiy-psi- xologik omillar bilan aloqasini asoslab, ixtisoslashtirilgan va umumiy o‘rta maktablar da o‘quvchilarning rivojlanish darajasidagi farqlarni amaliy misollar asosida ko‘rsatadi. Tadqiqot natijalari asosida ta’lim muassasasining salohiyat rivojiga ijobiy yoki salbiy ta’siri ochib beriladi.

Русский

В статье анализируется развитие личностного потенциала учащихся в зависимости от типа образовательного учреждения. автор обосновывает связь личностного потен циала с социально-психологическими факторами и демонстрирует различия в уров не развития учащихся специализированных и общеобразовательных школ на основе эмпирических данных. на основании результатов исследования раскрываются поло жительное или отрицательное влияние школьной среды на развитие потенциала.

English

This article analyzes the development of student’s personal potential in relation to the type of educational institution. The author substantiates the connection between personal potential and socio-psychological factors, demonstrating differences in the level of development among students from specialized and general education schools based on empirical evidence. The results explain the positive or negative impact of the educational environment on potential development.

Author name position Name of organisation
1 GANIYEVA N.. Mutaxassis Namangan davlat universiteti doktoranti
Name of reference
1 аргайл М. Психология счастья. 2-е изд. – СПб.: Питер, 2003.
2 ницше Ф. избранные сочине ния. – М.: Просвещение, 2010. С. 76
3 осипов Г.В. рабочая книга социо- лога. – М.: Либроком, 2009. С. 287.
4 Соколов В.В. Философия духа и материи рене декарта. – М.: Либроком, 2011. С. 78-81.
Waiting