23

Ushbu maqolada talabalarda emotsional intellekt (EI) ning rivojlanishi ahamiyati ko‘rib chiqilgan. Ta’lim jarayonida talabalarning mobilligini oshirish, shaxsiy ta’lim trayektoriyasini shakllantirish va o‘quv muhitiga moslashish qobiliyatini rivojlantirish muhim ahamiyatga ega. Maqolada emotsiyalarni anglash, tushunish va boshqarish qo biliyatlari bo‘yicha bir necha nazariyalar va modellari tahlil qilingan.

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 09-09-2025
  • Read count 23
  • Date of publication 08-07-2025
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages24-27
Ўзбек

Ushbu maqolada talabalarda emotsional intellekt (EI) ning rivojlanishi ahamiyati ko‘rib chiqilgan. Ta’lim jarayonida talabalarning mobilligini oshirish, shaxsiy ta’lim trayektoriyasini shakllantirish va o‘quv muhitiga moslashish qobiliyatini rivojlantirish muhim ahamiyatga ega. Maqolada emotsiyalarni anglash, tushunish va boshqarish qo biliyatlari bo‘yicha bir necha nazariyalar va modellari tahlil qilingan.

Русский

В данной статье рассматривается значение развития эмоционального интеллекта (Эи) у студентов. В образовательном процессе важно повышать мобильность студентов, формировать их индивидуальную образовательную траекторию и развивать способ ность адаптации к учебной среде. В статье анализируются различные теории и моде ли, связанные со способностью распознавать эмоции, понимать и управлять ими

English

This article examines the importance of students' emotional intelligence (EQ). En hancing students' mobility, shaping their individual educational trajectory, and deve- loping their ability to adapt to the learning environment are of great significance in the educational process. The article analyzes various theories and models related to the ability to recognize, understand, and manage emotions.

Author name position Name of organisation
1 Axmetova Z.. Mutaxassis Qarshi davlat universiteti tayanch doktoranti
Name of reference
1 Гоулман д., Бояцис р., Макки Э. Эмоциональное лидерство: искусство управления людьми на основе эмоционального ин теллекта. / Пер. с англ. – М.: аль пина Бизнес Букс, 2005. 301 с.
2 Ларина а.Т. Эмоциональный интеллект. // азимут научных исследований: педагогика и пси хология, 2016. Т. 5. № 3 (16). С. 275-278.
3 James C., Bore M., Zito S. Emo tional Intelligence and Perso- nality as Predictors of Psycholo- gical Well-Being. // J.: Journal of Psychoeducational Assessment, 2012. Vol. 30. Iss. 4. P. 425-438. / https://doi.org/10.1177/0734282- 912449448.
4 алимбаева р.Т., есназарова Л.У. Теоретические аспекты эмоционального интеллекта. // ж.: инновационная наука, 2017. № 03-1. С. 242-243.
5 Bar-On R., Parker J. The Hand book of Emotional Intelligence: Theory, Development, Assess ment, and Application at Home, School, and in the Workplace. // j.: intelligence, 2000. № 30. P. 209-219. / DOI: 10.1016/S0160- 2896(01)00084-8.
6 рубинштейн С.Л. основы об щей психологии. – Санкт-Петер бург: Питер, 2000. 712 с.
7 Люсин д.В. Современные представления об эмоциональ ном интеллекте. // Социальный интеллект. Теория, измерение, исследования. / Под ред. д.В. Люсина, д.В. Ушакова. – М.: ин-т психологии ран, 2004. С. 29-36.
Waiting