118

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system 25-12-2019
  • Read count 110
  • Date of publication 10-06-2018
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages246-249
Tags
Русский

Статия  посвяшена  учету  индивидуально-психологических  и 
личностньх  особенностей  учашихся  при  обучении  иностранному  язьку  в  средней 
обшеобразователъной школе. 

Tags
English

The article  is dedicated  tothe description of  individual-psychoiogical 
and personality peculiarities of school children as one of the main didactic principles in 
teaching English as a foreign language. The author has described the importance of the 
principle under consideration, has analyzed differel views on  the  issue, presented  some 
conclusions on the realization of the principle.

Tags
Author name position Name of organisation
1 Mamadaliyev E.. Namdu
Name of reference
1 Turg’nov G. Psixologiya terminlarining ruscha-o’zbekcha izohli lug’ati – T.O’qituvchi, 1975
2 Зимнияя И А Психологические аспеткъ обучение говореию на иностранном язъке- М 1978
3 Бударнъй А А Индувидалнъй подход в обученнъи – М Советская педагогика 1965 N 7
4 Cамохвалова В И Индивидалънъй различия в учебной работе школнъков I класса Авторефарат канд дис –М 1952
5 Рабуниский Е С Индивидалънъй подход в процессе обучения школъников –М Педагогика 1975
Waiting