Тадқиқотдан маълум бўлдики, қурбонлик қилиш Озарбайжон мадания-ти тарихининг генетик таркибини ўзида акс эттиради. Фольклор тарихи қурбонликнинг энг турфа шакллари изларини ўзида сақлайди. Ҳозирги пайтда давлат миқёсида нишон-ланадиган Қурбон ҳайити бевосита Исломнинг асослари билан алоқадор. Ягона Оллоҳга эътиқод қиладиган, асрлар давомида бу ажаойиб удумни бажариб келаётган бизнинг хал-қимиз уни миллий маданиятнинг ажралмас қисмига айлантирди. Ислом дини билан бево-сита боғлиқ бўлган ушбу байрам бизнинг мамлакатимизда ўзига хос, яъни фольклорона хусусиятларга эга бўлди. Одамлар берган маълумотларга қараганда, бу анъаналар совет давригача Рамазон ойида катта кўтаринкилик руҳида ўтказилган тантаналарда ҳам да-вом этди. Аммо совет давлатининг диний урф-одатлар ва анъаналарга қарши аёвсиз ку-раши натижасида бу урф-одатларнинг кўпчилиги йўқолиш арафасига келди ёки сустла-шиб қолди.
Тадқиқотдан маълум бўлдики, қурбонлик қилиш Озарбайжон мадания-ти тарихининг генетик таркибини ўзида акс эттиради. Фольклор тарихи қурбонликнинг энг турфа шакллари изларини ўзида сақлайди. Ҳозирги пайтда давлат миқёсида нишон-ланадиган Қурбон ҳайити бевосита Исломнинг асослари билан алоқадор. Ягона Оллоҳга эътиқод қиладиган, асрлар давомида бу ажаойиб удумни бажариб келаётган бизнинг хал-қимиз уни миллий маданиятнинг ажралмас қисмига айлантирди. Ислом дини билан бево-сита боғлиқ бўлган ушбу байрам бизнинг мамлакатимизда ўзига хос, яъни фольклорона хусусиятларга эга бўлди. Одамлар берган маълумотларга қараганда, бу анъаналар совет давригача Рамазон ойида катта кўтаринкилик руҳида ўтказилган тантаналарда ҳам да-вом этди. Аммо совет давлатининг диний урф-одатлар ва анъаналарга қарши аёвсиз ку-раши натижасида бу урф-одатларнинг кўпчилиги йўқолиш арафасига келди ёки сустла-шиб қолди.
Из исследования становится ясно, что жертвоприношение представ-ляет собой явление генетической структуры истории Азербайджанской культуры. Фоль-клорная память несет в себе следы самых разных форм жертвоприношения. Отмечае-мый в настоящее время как официальная государственная церемония праздник Гурбан не-посредственно связан с основами Ислама. Наш народ, поклоняющийся вере в единого Ал-лаха, исполняя этот прекрасный обряд Ислама веками, превратил его в органичную часть нашей национальной культуры. Этот праздник, связанный непосредственно с Исламской религией, приобрел в нашей стране ряд локальных свойств, то есть фольклорную специ-фику. Согласно полученным из воспоминаний сведениям, эти традиции жили в досовет-скую эпоху в проводимых с большим воодушевлением месяце Рамазан. Однако проводи-мая советским государством беспощадная борьба с религиозными обычаями и тради-циями стала причиной исчезновения большинства из этих обычаев, превращения в пас-сивный материал воспоминаний.
From the study it becomes clear that the sacrifice is a phenomenon of the ge-netic structure of the history of Azerbaijan culture. Folk memory carries traces of various forms of sacrifice. Celebrated at present as the official state ceremony, the holiday of Gurban is direct-ly connected with the foundations of Islam. Our people, who worshiped the faith in one Allah, performing this beautiful rite of Islam for centuries, has turned it into an organic part of our na-tional culture. This holiday, associated directly with the Islamic religion, has acquired in our country a number of local properties, that is, folklore specificity. According to information ob-tained from the memories, these traditions lived in the pre-Soviet era in the month of Ramazan, which was carried out with great enthusiasm. However, the merciless struggle conducted by the Soviet state against religious customs and traditions became the reason for the disappearance of most of these customs, turning it into passive memory of memories.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Sayilov G.. | Dotsent | UrDU |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Бекки С. Курбан в тюркской мифологии. Издание академических исследований. Стамбул, 1996, стр. 16–28 (на турецком языке). |