202

  • Web Address
  • DOI
  • Date of creation in the UzSCI system28-12-2019
  • Read count183
  • Date of publication10-09-2018
  • Main LanguageO'zbek
  • Pages85-90
Tags
Русский

Переход  эффективно  функционирующему  рыночному 
механизму  ставит  перед  организациями  сельского  хозяйства  разного  рода 
социально-экономические  проблемы.  Учитывая  актуальность  в  сложившихся 
условиях  целевого  подхода  к  управлению  социально-экономическими  системами, 
нельзя  недооценивать  в  этом  процессе  роль  маркетингового  инструментария  и 
применения  маркетинговых  исследований  в  аграрном  секторе.  В  статье 
предложен  подход  к  классификации  маркетинговых  исследований  в  аграрном 
секторе  и  его  необходимость  для  повышения  эффективности  маркетинговой 
деятельности сельскохозяйственных предприятий.  

Tags
English

Transition  to effective operating market mechanism stays  in  front of 
agricultural organizations  in different socio-economic problems. As  it  is vital  to  look at 
management of socio-economic system intentionally, it is impossible to underestimate the 
role of marketing  instruments and applying marketing researches on agriculture sector. 
In  the  following  article,  it  is  offered  the way  of  classification marketing  researches  in 
agriculture  sector  and  its  necessity  in  order  to  increase  effectiveness  of  marketing 
activity in agricultural company.  

Tags
Author name position Name of organisation
1 Sirojiddinov K.. Namdu
Name of reference
1 Беляевский И.К. Маркетинговое исследование: информация, анализ, прогноз. ‒ М.: Финансы и статистика, 2001. ‒ C. 32.
2 Котлер Ф. Основы маркетинга. ‒ М.: Прогресс, 1990. ‒ C. 234-235
3 Коротков А.В. Некоторые аспекты методологии маркетинговых исследований // Маркетинг. ‒ 2003. ‒ № 4 (71). ‒ С. 39‒55.
4 Роздольская И.В., Шалыгина Н.П. Маркетинговые исследования в организациях потребительской кооперации: теория и практика: монография. ‒ Белгород: Кооперативное образование, 2006. ‒ С. 15-16.
Waiting