Мақолада ҳаво кемаларига музлашга қарши ишлов бериш автоматлаштирилган
тизимининг ахборот базасини яратишга оид масалалар кўрилган. Замонавий ҳаво кемаларининг,
яъни унинг конструкцияси қанот, фюзеляж, дум қаноти, куч қурилмари ва шассидан иборат
бўлган классик компоновкасини инобатга олиб, ёндашув таклиф қилинган. Шу қаторда керак
бўлган ахборотни маълумотлар базасидан тезкор ҳолда топиш учун қанотнинг ўнг ва чап
қисмлари, стабилизаторнинг ўнг ва чап қисмлари алоҳида таркиб компоненти сифатида кўрилган.
Маълумотлар базаси компонентларининг таркибида қанот ва стабилизаторнинг паст ва юқори
юзалари, килнинг ўнг ва чап юзалари тўғрисидаги ахборатларни алоҳида келтириш назарда
тутилган. Маълумотлар базасининг бундай тузилиши ҳаво кемаларига музлашга қарши ишлов
беришга оид бўлган норматив ҳужжатларда келтирилган ишлов зоналари таркибига мос келиши
учун қабул қилинган. Маълумотларни бундай тартибда тайёрлашга қаратилган саволлардан
ташқари автоматлаштирилган тизим кесимида бажариладиган ишларнинг мантиқий кетма-кетлиги
ёритилган.
Рассмотрены вопросы построения базы данных для автоматизированной системы
противообледенительной обработки воздушных судов. Предложен подход, основанный на учете
классической компоновки современных воздушных судов, которые внешне представляют собой
конструкцию, состоящую из крыла, фюзеляжа, хвостового оперения, силовой установки и шасси.
Для обеспечения оперативности поиска нужной информации обоснована необходимость
вынесения в базе данных правой и левой частей крыла, а также правой и левой частей
стабилизатора как отдельных составляющих. По отдельным компонентам базы данных
представлены сведения о нижней и верхней частях крыла, стабилизатора, левой и правой сторонах
киля соответственно. Доказано, что такое построение базы данных отвечает нормативному
документу противообледенительной обработки, где упомянутые части воздушного судна
выделены в качестве зон обработки. Наряду с формированием состава информации о конструкции
воздушного судна рассмотрены вопросы логической увязки последовательности работ в
автоматизированной системе противообледенительной обработки.
Мақолада ҳаво кемаларига музлашга қарши ишлов бериш автоматлаштирилган
тизимининг ахборот базасини яратишга оид масалалар кўрилган. Замонавий ҳаво кемаларининг,
яъни унинг конструкцияси қанот, фюзеляж, дум қаноти, куч қурилмари ва шассидан иборат
бўлган классик компоновкасини инобатга олиб, ёндашув таклиф қилинган. Шу қаторда керак
бўлган ахборотни маълумотлар базасидан тезкор ҳолда топиш учун қанотнинг ўнг ва чап
қисмлари, стабилизаторнинг ўнг ва чап қисмлари алоҳида таркиб компоненти сифатида кўрилган.
Маълумотлар базаси компонентларининг таркибида қанот ва стабилизаторнинг паст ва юқори
юзалари, килнинг ўнг ва чап юзалари тўғрисидаги ахборатларни алоҳида келтириш назарда
тутилган. Маълумотлар базасининг бундай тузилиши ҳаво кемаларига музлашга қарши ишлов
беришга оид бўлган норматив ҳужжатларда келтирилган ишлов зоналари таркибига мос келиши
учун қабул қилинган. Маълумотларни бундай тартибда тайёрлашга қаратилган саволлардан
ташқари автоматлаштирилган тизим кесимида бажариладиган ишларнинг мантиқий кетма-кетлиги
ёритилган.
The article deals with the issues of forming innovative database for the automated system icing
aircraft. An approach based on the account of the classical layout of modern aircraft, which apparently is
a structure consisting of a wing, fuselage, empennage, power plant and chassis. At the same time to
ensure the efficiency of the search right information in the database right and left of the wing as well as
right and left handed as a stabilizer of the hospitality components. As individual components database
provides information on the bottom of the wing, stabilizer, left and right side of the keel respectively.
Such construction of the database meets regulatory document icing, wherein said part of the aircraft
identified as processing zones. Along with the formation of the composition of the design information of
the aircraft the questions logical sequence linking works in an automated anti-icing treatment system.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Shamsiev Z.Z. | _ | _ |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | http://www.mak-iac.org. |
2 | Шамсиев З.З. Вопросы использования инновационных технологий в развитии технологий противообледенительной обработки воздушных судов// Узбекский журнал «Проблемы информатики и энергетики». 2015. № 5. С.82−88. |
3 | Данилов Б.Д. Безопасность полетов [Электронный ресурс]: электрон. учеб. пособие. Минобрнауки России, Самар. гос. аэрокосм. ун-т им. С.П. Королева (нац. исслед. ун-т). Электрон. текстовые и граф. дан. (2.75 Мбайт). Самара, 2012. |
4 | Рекомендации по противообледенительной обработке воздушных судов. Министерство транспорта РФ (Минтранс России). Федеральное агентство воздушного транспорта (Росавиация). 2013.05.02. № 03.10-7. |