Монополистлар ва бошқа хўжалик субъектлари таклиф қилаётган нархлардаги
ўзгаришлар етарли даражада асосланган бўлиши, яъни нархни ошишини конкрет сабаблари,
нималар асосида баҳони ўзгариши кутилаётганини асослаб берилиши керак. Мақолада корхона
маркетинг хизмати билан бирга ечиладиган масалалар – маҳсулот, товар ва хизматларни барқарор
баҳосини прогноз қилиш масалалари таркиби таклиф қилинган. Маркетинг бўлими кўрсатадаган
хизматлар руйхати келтирилган. Меҳнат бозорида талаб ва таклиф қонуни қўлланишини
кўрсатадиган сонли мисоли кўриб чиқилган.
Указывается, что изменение рыночных цен хозсубъектов должно быть достаточно
обоснованным, т.е. должны быть обозначены конкретные причины повышения цени, на каком
основании предвидится их рост. В статье предлагается перечень задач, решаемых совместно с
маркетинговой службой компании – прогнозирование равновесной цены продукции, товаров и
услуг. Приводится перечень мероприятий, осуществляемых маркетинговой службой предприятия.
В качестве примера рассматривается применение закона спроса и предложения на рынке труда.
Монополистлар ва бошқа хўжалик субъектлари таклиф қилаётган нархлардаги
ўзгаришлар етарли даражада асосланган бўлиши, яъни нархни ошишини конкрет сабаблари,
нималар асосида баҳони ўзгариши кутилаётганини асослаб берилиши керак. Мақолада корхона
маркетинг хизмати билан бирга ечиладиган масалалар – маҳсулот, товар ва хизматларни барқарор
баҳосини прогноз қилиш масалалари таркиби таклиф қилинган. Маркетинг бўлими кўрсатадаган
хизматлар руйхати келтирилган. Меҳнат бозорида талаб ва таклиф қонуни қўлланишини
кўрсатадиган сонли мисоли кўриб чиқилган.
Changes in market prices of monopolists and other business entities should be sufficiently
justified, i.е. specific reasons for the price increase should be indicated, on what grounds the price
increase is foreseen. In the article a list of tasks to be solved jointly with the marketing service of the
company is proposed-forecasting the equilibrium price of products, goods and services. The list of
activities carried out by the marketing service of the enterprise is given. As an example, the application of
the law of supply and demand in the labor market is considered.
№ | Author name | position | Name of organisation |
---|---|---|---|
1 | Abdugafarov A.. | “Ахборот-таҳлилий тизимлар” лабораторияси Бош илмий ходими | ТАТУ қошидаги АКТ ИИМ |
2 | Mardiev N.. | Доцент | Тошкент Давлат Аграр Университети |
3 | Abduwahitov T.. | Мустақил тадқиқотчи | ТАТУ қошидаги АКТ ИИМ |
4 | Siddikov Z.T. | Доцент | Тошкент Давлат Аграр Университети |
№ | Name of reference |
---|---|
1 | Абдугафаров А., Абдувахитов Т., Примова Х.А. Алгоритмизация, или система общих правил к разработке программного продукта по спросу и предложению // Доклады Республиканской научно-технической конференции «Современное состояние и перспективы применения информационных технологий в управлении». Ташкент. 5-6 сентября 2017 г. Ташкент, 2017. С.68-72. |
2 | Абдугафаров А., Абдувахитов Т., Абдугафаров М.И. Сохранение равновесия спроса и предложения – важный шаг к устойчивому развитию экономики // Материалы докладов VII Международной очной научно-практической конференции «Проблемы анализа и моделирования региональных социально-экономических процессов». 18–19 мая 2017 г. Казань: Изд-во Казанского университета, 2017. С.3–7. |